לראשונה בתולדות "נינג'ה ישראל", במוצאי שבת (אחרי החדשות, ערוץ 12) ייערך מקצה נשים. את המסלול ינסו לכבוש כמה מהנשים החזקות בישראל, ביניהן ספורטאיות על שהגיעו להישגים רבים ומרשימים. אחת המתחרות במקצה היא אור חי, שחוץ מספורט מקדישה את חייה לעמותת "כנפיים של קרמבו" כשהכוח המניע אותה הוא אמה המנוחה.

כשאור הייתה בת שש, אמה נפטרה כתוצאה ממחלת הסרטן. אחרי מותה, מצאה אור יומנים שהשאירה אחריה שבאמצעותם ביקשה ללוות אותה גם בהמשך חייה, אפילו שאינה נוכחת בהם פיזית. "לאורך המחלה אמא כתבה יומן שבו היא מדריכה אותי לחיים", סיפרה אור לאסי ורותם, "אמא מאוד נוכחת. זה לא ספר של שאלות ותשובות, אבל כשאני קוראת ביומנים אני מבינה פתאום דברים שלא הבנתי קודם ומסתכלת על הדברים קצת אחרת".

אור הקריאה קטע מאחד היומנים שכתבה אמה. "צריך להאמין בעצמך ובכוחות הטמונים בתוכך. יש לנו המון כוח בתוכנו, כל אחד מאיתנו מחובר מבפנים לאלוהים, לטבע או איך שתרצו לקרוא לזה". אסי התרגש מאוד: "אשכרה היא מחנכת אותך אחרי מותה, זה מטורף".

אור חי (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", באדיבות ספורט 1)
"כשאני קוראת ביומנים אני מבינה פתאום דברים שלא הבנתי קודם". אור חי | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", באדיבות ספורט 1

"מדהים כמה שזה פוגש אותי. קורה לי משהו ופתאום זה מתחבר לי למשהו שקראתי, לקטעים שאמא כתבה", סיפרה אור, "דרך זה אני מרגישה שאני מכירה אותה. זה כמו מישהי שיושבת לי על הכתף ואני מנסה לחשוב מה היא הייתה אומרת, כולל על זה שאני כאן בנינג'ה. אמא כנראה הייתה גאה בי על האומץ ועל הניסיון. זה חד משמעית הדבר הכי מטורף שעשיתי עד כה בחיים ואני הולכת לעשות על המסלול את הכי טוב שלי".