דו-קרב ענקים נערך הערב (שבת) ב"נינג'ה ישראל 2022" בין אחד מכוכבי הנינג'ה הגדולים ביותר לבין טוען מבטיח לכתר. מהצד האחד, אלוף העולם בטיפוס לשעבר והמקום השני ב"נינג'ה ישראל" 2018 ו-2021 - אלכס חזנוב. מהצד השני - יהונתן ביטון, כוכב צעיר ובוהק בשמי הנינג'ה שבמשך שנה שלמה הקדיש את חייו לאימונים, ורבים מהמרים כי הוא מסוגל לנצח את העונה. מי מהם יסיים את המקצה הזה במקום הראשון?

תגלית הערב: יהונתן ביטון

את יהונתן ביטון פגשנו לראשונה ב"מקצה היהונתנים" בעונה הקודמת, אבל הוא לא צלח את המוקדמות כיוון שנפל במכשול הטרפז הכפול. "ברגע הנפילה הרגשתי ממש מבואס, לא יצא לי להראות מה אני באמת שווה", סיפר, "העונה אני בא לטרוף את המסלול. הנינג'ה זו תשוקה, זו אהבה. אני מאמין ביכולות שלי ויכול להגיע מאוד רחוק. אני רוצה להיות הכי טוב בארץ ובעולם".

יהונתן ביטון חוזר למסלול הנינג'ה  (צילום: נינגה ישראל, קשת12)
כוכב חדש נולד הלילה. יהונתן ביטון | צילום: נינגה ישראל, קשת12

אחרי ההצהרות הבומבסטיות האלה ביטון עלה על המסלול והוכיח שלגמרי יש לו את זה. הפתיחה לא הייתה הכי חלקה עם תפיסה בעייתית של הסנאי הראשון וכמעט מעידה בגשר הקוביות, אבל ברגע האמת, במכשולים תלוי במשקל והמוט המעופף שהפילו רבים למים הערב, הוא הביא ביצועים מדוייקים וטס אל הבאזר, עליו לחץ אחרי 5 דקות ו-25 שניות. "יהונתן ביטון מתפוצץ לנו על המסלול", קרא רסקין, "הילד ענק. איזה ווינר". אסי סיכם: "כוכב חדש נולד הלילה ב'נינג'ה ישראל'".

באזר הערב: אלכס חזנוב

הוא אחד המטפסים הכי טובים בעולם, מתאמן בימים אלה לקראת אליפות העולם בתקווה לייצג אותנו באולימפיאדת פריז 2024 - וכמובן, הוא סגן "נינג'ה ישראל" בשנים 2018 ו-2021. אלכס חזנוב, מכוכבי הנינג'ה הגדולים ביותר בישראל, היה פעמיים במרחק קצר מאוד מהמידוריאמה - האם השנה יעשה זאת ויביס את החבר והיריב המושבע, יובל שמלא? המסע לשם התחיל הערב.

אלכס חזנוב חוזר למסלול הנינג'ה  (צילום: נינגה ישראל, קשת12)
כמה שאנחנו אוהבים אותו. אלכס חזנוב | צילום: נינגה ישראל, קשת12

כששמלא ובת הזוג צליל מעודדים אותו בצד המסלול, חזנוב יצא לדרך. הוא טייל בקלילות על הסטפר, צלח את קפיצת הסנאי בלי בעיות - בכל זאת, יש לו את הסווינגים מהטובים בארץ - המשיך לגשר הקוביות וחצה אותו במהירות. הוא עבר גם את תלוי במשקל ואת המוט המעופף, מכשול שדומה מאוד לזה שהפיל אותו במוקדמות העונה הראשונה, וטס אל המגה קיר. הוא היה כל כך קרוב אבל לא צלח אותו, ניגש לקיר הרגיל ולחץ על הבאזר אחרי 4 דקות ו-36 שניות. "רוקסטאר" כינתה אותו רותם, ובצדק.

דרמת הערב: גל כהן

גל "מ'קאסר" כהן, האיש והריקוד המפורסם, עלה הערב על המסלול כדי להוכיח לכולם שהוא לא רק "גימיק". לפני שהוזנק סיפר לאסי ורותם, "הייתי רוצה שיזכרו אותי בזכות הביצועים שלי על המסלול, לא רק בזכות הריקודים, השטויות והסלנג שאני מכניס. העונה אני בא לטרוף, זאת הציפייה שלי מעצמי בעונה הקרובה". כהן קיווה לתת ביצוע "בטון" על המסלול, אלא שאז ציפתה לו הפתעה.

גל כהן חוזר למסלול הנינג'ה (צילום: נינגה ישראל, קשת12)
קורה לטובים ביותר. גל כהן | צילום: נינגה ישראל, קשת12

אחרי שעבר את הסטפר מצויין הוא תפס את הסנאי הראשון, עבר ממנו יפה אל הסנאי השני אלא שאז קפץ למזרן מוקדם מדי, בלי תנופה חזקה מספיק - ומצא את עצמו במים, המום ומרוסק. "די, נו, זה חלום. בחלום בלהות זה לא קרה", אמר ונטש את המסלול מבלי להתנחם בזרועות המשפחה והחברים. אחרי שנרגע מעט על המזח, סיפר כהן המאוכזב: "לא מבין איך קרה דבר כזה, בחיים לא קרה לי דבר כזה באימון. הייתי ב'זון', זה היה שלי. הייתי שם ופתאום לא הייתי שם". מחכים לתיקון המתבקש בעונה הבאה.

הדז'ה וו של הערב: בן זיני

הזמר וכוכב הרשת בן זיני היה קרוב לבאזר, פעמיים. בשני מקצי ה-VIP בעונות הקודמות הוא הראה יכולות טובות על מסלול הנינג'ה, אלא שמכשול אחד או שניים לפני הקיר מצא את עצמו בבריכה. "אני רואה את המכשולים האלה ורועד מפחד. זה מציף אותי, מחזיר אותי לרגעים האלה", הודה זיני לפני שהוזנק בפעם השלישית. לצערו ולצערנו, הגורל שלו גם בעונה הזאת היה זהה - אחרי פתיחה מעולה בסטפר, קפיצת הסנאי וגשר הקוביות, הוא הגיע למכשול תלוי במשקל, לא צלח את המעבר מהמוט השני לשלישי ונפל למים.

החמצת הערב: גל נבו

גל נבו, השחיין הישראלי המעוטר בכל הזמנים ואחד הספורטאים הגדולים שהיו לנו, פרש משחייה לפני ארבע שנים והערב עלה בפעם הראשונה על מסלול "נינג'ה ישראל". אחרי שעשה גמרים באליפויות העולם, ייצג את ישראל בשלוש אולימפיאדות וזכה בתשע מדליות באליפויות אירופה, גל התגעגע לאדרנלין של תחרויות - ורצה להוכיח שהוא מסוגל להפציץ גם על מסלול הנינג'ה. אלא שבאחד הרגעים המפתיעים ביותר הערב, כשהוא בסך הכל במכשול השני, גל לא הצליח לתפוס את הסנאי הראשון ונפל לבריכה. "מאכזב מאוד", סיכם רסקין וג'רבי הסכימה: "זה היה לא צפוי". אז אולי הפעם הראשונה על המסלול לא הייתה מוצלחת, אבל מקווים שלא שמענו מגל את המילה האחרונה.

הארבעה שהעפילו לחצי הגמר ממקצה זה: אלכס חזנוב, יהונתן ביטון, עומר אדן יודלה ואיתי רון.