ג'ודוקא מעוטר, ויקינג רגיש, הנינג'ה הבודהיסט הראשון וקוטף תאנים ונקטרינות עלו הערב (שבת) על מסלול "נינג'ה ישראל 2022" ונאבקו על ארבעה כרטיסים לחצי הגמר. זה היה מקצה מותח ומרגש עם כמה מתמודדים מבטיחים שהם לגמרי פוטנציאל מידוריאמה - וכמובן, רוני קפלנסקי אחד, מנתץ הבאזרים, שובר האצבעות ושיאן המוקדמות שטיפס על ההאשיגו ואחרי חצי עונה, שבר את השיא של שלמה 300 ויצמן.

"לא ויתרת והצלת אותי. אתה אהוב ליבי"

רועי פפו, בן 22 ממושב ערוגות, פתח סטודיו נינג'ה במושב וכשהוא לא מאמן או מתאמן, הוא מתנדב אצל סבא במטע התאנים והנקטרינות. בתקופה האחרונה משפחת פפו עברה טלטלה גדולה, כשאם המשפחה חלתה בסרטן. "אם עד עכשיו אמא הייתה האישה החזקה בבית, פתאום אנחנו צריכים להיות העוגן של אמא", סיפר פפו, "פעמיים בשבוע אמא ואני עושים אימוני בוקר, גם אם היא אחרי טיפול. הגוף והנפש זה ביחד, בעיניי זה חשוב".

לדברי האמא, האימונים הללו הצילו אותה וחיזקו אותה מאוד בתקופה הקשה בחייה. "כשהייתי בחרדה הכי קשה שלי, כשמעדתי ובכיתי, אתה הצלת אותי", הודתה בפני בנה, "אמרת לי - 'אמא, קומי, ותקפצי יותר גבוה ויותר חזק'. הרגשתי איך אני יוצאת מזה בזכות הספורט". גם ברגעים קשים כאלה, רועי משתדל לשמור על אופטימיות: "אני מאמין בלב שלם שזה יסתיים בקרוב ושהכל יהיה בסדר. זה לא סיפור טרגי בעיניי, אלא סיפור שלומדים ממנו. אני אתחזק מזה".

על אף מחלתה, אמו של רועי ליוותה אותו בצד המסלול, עודדה אותו וראתה איך אחרי ביצוע מדהים הוא לוחץ על הבאזר. "בחצי הגמר אמשיך במסע שהתחלתי, אבוא כמו שבאתי היום - ובתקווה שיותר חזק". אמו הנרגשת סיכמה: "אהוב ליבי, כל כך שמחה שהצלחת. לאורך ההתמודדות שלי עם הסרטן לא ויתרת. אוהבת אותך".

>> לא מפספסים אף מסלול? הכירו את אפליקציית +12 שתשאיר אתכם תמיד מעודכנים

יש בוס חדש על ההאשיגו

אחרי שניפץ את הבאזר וריסק את האצבע של אסי עזר, רוני קפלנסקי זכה לטפס על סולם ההאשיגו כשמטרה אחת בלבד לנגד עיניו: לשבור את השיא ששלמה 300 ויצמן מחזיק מתחילת העונה ולטפס יותר מ-26 שלבים. בדיוק כשהגיע לשלב 26 קפלנסקי נתקע ולא הצליח לייצב את המוט על השלב, אבל בכוחותיו האחרונים תיקן את עצמו, טיפס שני שלבים נוספים ועקף את שלמה 300. הוא מחזיק כעת בשיא חדש ומטורף ביותר: 28 שלבים. 100,000 השקלים נמצאים בידיו נכון לרגע זה: האם יגיע המתמודד שיצליח לשבור את השיא הזה, או שקפלנסקי ייקח הביתה את הכסף בסיום שלב המוקדמות?

"גם גיבורים בוכים"

עידן יעקב הוא ג'ודוקא בן 18, ספורטאי בנבחרת ישראל, שזכה מספר פעמים באליפות ישראל בג'ודו ומחזיק ב-16 מדליות וביותר מחמישה גביעים. "הג'ודו זה כל החיים שלי, מבחינתי זה מעבר לספורט", הודה, "יש בזה כל כך הרבה ערכים לחיים. הג'ודו דורש הרבה מאוד התמדה, דבקות במטרה ונחישות". מי שדחף את עידן לג'ודו הוא סבו האהוב, שבצעירותו היה גם הוא ספורטאי: "הקשר שלי ושל סבא זה קשר מיוחד. אנחנו החברים הכי טובים שיש. בכל פעם שיש לי תחרות חשובה אני חושב על סבא, הוא ההשראה שלי וחשוב לי שהוא יהיה גאה בי".

סבא הפתיע את עידן על המסלול ולפני הזינוק בירך את נכדו: "בשבילך עד סוף העולם. אני מאמין בך ואל תשכח שאתה באמת אלוף אמיתי". על אף היכולות הפיזיות המרשימות, עידן נפל לבריכה מוקדם מהצפוי - כבר במכשול השני, הצילינדר. האכזבה הייתה גדולה ואת הדמעות היה קשה לעצור, אבל עידן זכה לחיבוק ניחומים מרגש מסבא שאמר: "לא קרה כלום, אתה תסיים בפעם הבאה. אני איתך, אתה החיים שלי. עמדתי מאחורייך כל החיים ואמשיך לעשות את זה עד 120, אם אלוהים ייתן לי. גם גיבורים בוכים".

קארמה טובה

יותם גור בן ה-17 חי לפי עקרונות הבודהיזם והוכתר על ידי אסי ורותם כבודהיסט הראשון של "נינג'ה ישראל", אבל אל תטעו, לא מדובר רק ברוחניק אלא גם ובעיקר בספורטאי עם יכולות פיזיות מטורפות. בעונה הראשונה יותם ישב בקהל וידע שבתוך כמה שנים הוא יעלה על המסלול בעצמו ויקרע אותו. הוא מטפס כבר 11 שנים, מאז שהיה בן שש, ולדבריו זוכר את היום שפגש את יובל שמלא בקיר טיפוס ואמר לעצמו: "יום אחד אגיע לזה".

יותם עבר את הסטפר, הצילינדר וגשר המגנטים באופן מושלם, הוריד את הידית ורקד בפני הקהל. אחר כך המשיך לקפיצת הקנגורו, עבר יפה בין ארבעת המוטות ונחת בבטחה על המזרן. לפני אחיזת המעגל עצר רגע כדי לנשום ולתכנן את צעדיו, עבר יפה מאחז אחר מאחז כשהוא שולט לגמרי בתנועותיו ואחרי שיח קצר עם אסי ורותם הסתער על המגה קיר. הוא לא צלח אותו אמנם אבל המשיך מיד לקיר הרגיל ולחץ על הבאזר אחרי 3 דקות ו-38 שניות. אמו התרגשה מאוד ופרצה בבכי ורותם חשפה פרט מפתיע: לבן הזוג הראשון שלה קראו יותם גור: "זה היה כשהייתי בכיתה ג', לפני 30 שנה. היינו חברים ועד היום אנחנו בקשר. הוא בלב ובנשמה שלי".

החיים החדשים של הוויקינג הרגיש

את אורי סוחרניקוב פגשנו לראשונה אי שם בעונה הראשונה של "נינג'ה ישראל". הוא כונה "הוויקינג הרגיש", הבחור שהמסלול נלחץ ממנו ולא להפך. מאז, הספיק סוחרניקוב להתגרש, לנהל זוגיות חדשה ולחזור בתשובה. למסלול הנינג'ה חזר הפיינליסט כשהוא בן אדם חדש לגמרי. "חזרתי בתשובה, אבא התגלה אליי", סיפר לפני שעלה למסלול, "אני לא מתבייש להגיד שאני לא מייצג את עצמי, אלא קודם כל אותו".

סוחרניקוב, מומחה לפארקור ומאמן לוחמי אש בארגון הכבאות וההצלה, הסתער על הסטפר וסיים אותו בתוך חמש שניות בלבד. אחרי מעברי ידיים טובים בצילינדר חצה את הגשר, הוריד את הידית והמשיך לאחיזת המעגל. הוא קפץ לחבל הבנג'י מאוחר מדי ולכן היה חייב להגיע עד לבאזר כדי להעפיל לחצי הגמר, אלא שהתקשה כבר בתפיסת המאחז הראשון וצלל לבריכה. "זה היה נראה קל מהצד, אבל כשאתה על המסלול זה מרגיש קצת אחרת", סיכם, "אני לוקח את זה ברוח טובה". שמחים שחזרת, סוחרניקוב.

הארבעה שהעפילו לחצי הגמר ממקצה זה: רוני קפלנסקי, פיליפ אנופרייב, רועי פפו ויותם גור