יהורם גאון נולד וגדל בירושלים והתחיל את דרכו בלהקת הנח"ל. בהמשך הוא היה חלק מלהקת "שלישיית גשר הירקון" יחד עם אריק איינשטיין ובני אמדורסקי, אך פרש לטובת לימודי משחק ובימוי. במחזמר "קזבלן" הוא עשה את הפריצה הגדולה שלו ומאותו רגע הדרך להיכל התהילה הייתה סלולה. בפסטיבל הזמר של שנת 1969 זכה גאון בשני המקומות הראשונים, והפך למבצע הבכיר של כותבים כמו נעמי שמר וחיים חפר.
לאורך השנים גאון הוציא אלבומים רבים והוא נחשב כמי שמיזג בשיריו בין מזרח למערב, משום שביצועיו שילבו מוזיקת פופ עם נגיעות מזרחיות. עד היום הוציא יהורם גאון לא פחות מ-20 אלבומי סולו, 19 אוספים, 12 סרטי קולנוע ו-5 מחזות בתיאטרון. בשנת 2011 עם עליית העונה הראשונה של התכנית "בית ספר למוסיקה", גאון הצטרף לצוות המורים, וגם במחזור הנוכחי גאון ילווה את תלמידי בית הספר בתקווה להעביר לדור הצעיר קצת מנסיונו הרב וכישוריו הרבים. רגע לפני שהלימודים מתחילים תפסנו אותו לראיון קצר:
איך הגבת כשהודיעו לך על חזרתה של "בית ספר למוסיקה"?
"מתוך זיכרון של שתי העונות הקודמות שהיו פשוט חוויה מרנינה, אז שמחתי בכל מאודי לחזור".
לו יכולת לחזור בזמן, היית רוצה להיות תלמיד "בבית ספר למוסיקה"?
"אני חושב על עצמי כילד בן עשר, אני רק מנסה לדמיין אותי עומד על הבמה לפני קהל ושר, אני לא הייתי מגיע לבמה כי הייתי מתעלף שבע פעמים לפני זה. משהו באווירה, משהו בטלוויזיה, משהו בתקשורת או במגע שלהם עם העולם שסובב אותם הוא כל כך אחר וכל כך שונה מהעולם שאנחנו פגשנו".
מה הדבר שאתה הכי נהנה ממנו במהלך צילומי התכנית?
"הכי יפה זה לראות אותם מאחורי הקלעים, כי מאחורי הקלעים של במה, איזו במה שלא תהיה, אם יש בה שחקנים מקצועיים, זה מקום לא נעים. בדרך כלל אנשי במה חיים את התחרות של בינם לבין עצמם ולא אוהבים אחד את השני, אבל כאן זה עוד לא קיים, יש כאן את כל היופי של השירה וההופעה בלי כל הספיחים שאחר כך מתחברים לדברים האלה".
>> בואו להיות חברים שלנו בפייסבוק של "בית ספר למוסיקה"
מה הדבר הכי חשוב בעינייך בעבודה עם ילדים?
"לא להתייחס אליהם כילדים, לא להתיילד לעומתם, כי הם מבוגרים היום. שום דבר מתנשא של איש מבוגר היום לא יעזור אלא רק יסגור אותם מיד. הם כל כך כישרוניים אחרי שתי עונות ששום דבר זה לא הפתעה. אם יהיו עוד עונות אני חושב שהם ילכו מכאן ישר לאופרה או לפרסי נובל".
מה אתה מחפש כשאתה עושה אודישן לילד?
"אני לא מחפש כלום, אני לא פורט את מה ששמעתי לחלקים מקצועיים של אמנות יכולת עמידה, או יכולת הפקת הצליל, אני פשוט עוצם את העיניים וחושב לעצמי אם אני אוהב את מה שאני שומע, אם אני אוהב אז הילד עבר ואם אני לא אוהב אז הוא לא עבר וזה הכל".
איך היית מתאר את החוויה שעוברים תלמידי בית הספר?
"זה מאד תלוי איך הם מגיעים לבית הספר, יש כאלה שמגיעם עם כוונות לעתיד ויש כאלה שבאים סתם לשיר ולהנות. בהתאם לכך הם לוקחים את זה ברצינות, אלה שרואים בכך עתיד ורוצים להיות זמרים ואנשי במה לוקחים ביתר רצינות את זה שהם לא ניצחו, האחרים זה אפילו לא מזיז להם, הם מנשקים את המנצח ומאד נהנים".
מה אתה חושב על הרכב המורים החדש?
"המורות החדשות הבינו די מהר שמנעד הציונים כאן הוא ממצוין ומעלה. לא שאני ממעיט בכבודם של מתי ושל משה אבל היינו שלושה גברים וקרן ואז הלחלוחית והדמעה האקראית היתה במיעוט. הרכב המורות עכשיו הוא אחר לגמרי, הוא שונה מבחינת הלב. אני מרגיש טוב מאד להיות גבר בין נשים".
עוד ב"בית ספר למוסיקה":
- מה אומרים האינסטגרמים של המורים?
- אייל גולן מאחוריך: האודישן של עוזיה
- שיעור מולדת: מורי בית ספר למוסיקה בקליפ משותף
"בית ספר למוסיקה" - הקסם חוזר ב-18.10