בפעם הראשונה בהיסטוריה של הטלוויזיה בישראל, משודרת תוכנית דוקו-ריאליטי שעוסקת בלידה, אחרי אסון קשה כמו 7.10 ובמהלך מלחמה. "בייבי בום" שתעלה בחמישי הקרוב (31.10, אחרי החדשות, קשת 12), תספר את סיפורם של זוגות ויחידים שהגיעו אל בית החולים ליס שבאיכילוב, לחוות את אחד הרגעים המיוחדים ביותר בחייהם: לידה. מי שמלווה את התוכנית והוא דמות משמעותית לאורך הצילומים, הוא פרופ' יריב יוגב, מנהל בית החולים ליס, שהתארח הבוקר (ב') בפאנל אצל ניב רסקין, ושיתף על הזוגות המיוחדים שיופיעו על המסך וגם על הסיפור האישי והקשה שלו מהמלחמה.

באופן טבעי, בשנה שמלווה במלחמה, אף לידה לא דומה לאחרת. "השנה האחרונה מטורפת, אין פה שאלה בכלל. נתחיל מזה שהיום חלק גדול מהנשים שיולדות אצלנו מגיעות מהצפון והדרום. דבר נוסף, כתופעה מאוד ידועה אחרי מלחמה, יש עלייה בשיעורי הילודה ואנשים עושים ילדים. היו הרבה נשים שמגיעות ללדת בלי בעל, בגלל שהוא מגויס ואפילו מנותק קשר, אז הוא לא יודע שאשתו יולדת. יצא לנו גם ליילד נשים שאיבדו את הבעל שלהן וגם זה יופיע בעונה", שיתף פרופ' יוגב מעט על מה שמצפה בתוכנית.

כל כך מרגש לראות בתקופה הזאת שהחיים ממשיכים.
"חדר לידה זה מקום של תקומה. בשלב מסוים היה דיווח של מעל 1200 הרוגים. באחד הימים בא אליי מתמחה ואמר לי שנולדו בבית החולים מה-7.10 כבר 1200 תינוקות. חדר לידה זה מקום שאין בו חלונות, אתה לא יודע מה השעה ומתרחשת קפסולה של אושר אופטימי, שאולי יהיה יותר טוב".

כמו על אנשים רבים, גם על פרופ' יוגב עצמו כאב האסון הגדול לא דילג. הבת של אשתו, ליבי כהן-מגורי ז"ל, נרצחה במסיבת הנובה. "בשבעה לאוקטובר הילדה שלנו נרצחה, תוך כדי שהיא מדברת איתנו באופן ישיר ומספרת שיורים בה, בזמן שהיא מנסה להימלט מהמסיבה", הוא משתף, ומסביר את הקשר המיוחד לאחת היולדות שתופיע בתוכנית: "במסגרת האירועים שקורים אחרי, אשתי מקבלת טלפון מהמשטרה שהם בדרך להביא לה את התכשיטים של ליבי. היא מבינה שזה גדול עליה ומבקשת להביא את זה אליי לאיכילוב. נכנסות לבית החולים שתי שוטרות שאחת מהן היא ליהי, היא הביאה לי מעטפה עם התכשיטים. היא אומרת לי: 'אתה יודע, קבעתי אלייך תור בשבוע הבא בלי שום קשר'. אמרתי לה שנסגור מעגל ואני אעשה לה מעקב היריון. באתי אליה ללידה ואת השאר תראו בחמישי".