ההצבעה בבחירות 2022 יצאה לדרך: בשעה זו נפתחו 12 אלף קלפיות ברחבי הארץ. כ-6.8 מיליון בעלי זכות בחירה יוכלו לממש את זכותם הדמוקרטית עד לשעה 22:00 בערב, אז יתחילו לזרום תוצאות האמת.

אורלי עדס, מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית, העריכה כי התוצאות הסופיות לא יתקבלו עד ליום חמישי: "עד יום רביעי בשמונה בבוקר יהיו בסביבות 70% עד 80% מהתוצאות ברחבי הארץ. לא נדע את התוצאות הסופיות, כי ביומיים הקרובים צפויות להגיע עוד כ-350-400 אלף מעטפות כפולות. מקווים שלא תהיה הצפה והמספר הזה יגדל. נספור אותן בימים רביעי וחמישי, ואני מקווה שעד יום חמישי בצהריים יהיו תוצאות כמעט סופיות".

באשר לאפשרות כי מזג אוויר סוער ייפגע באחוזי ההצבעה אמרה עדס, "מזג אוויר סוער לא מצדיק הארכת שעות הצבעה. הארכת שעות הצבעה זה במקרים מאוד חריגים. לא צפויה סערה מאוד רצינית. מציעה לציבור לצאת להצביע כבר בשעות הבוקר ורק לאחר מכן להתפנות ליתר הדברים, ובכך לחסוך את סוגיית הגשם במידה ויבוא במהלך היום".

הכל מוכן ותקין אצלכם?
"הכל תקין, אנחנו ערוכים ומוכנים בכל רחבי הארץ. גם אם בראשית הדרך יהיו קלפיות שייפתחו קצת יותר מאוחר, נטפל בזה מיד ונצא לדרך".

מה באשר לחשש מהתערבות חיצונית?
"היתרון הגדול בהצבעה ידנית זה שיש חוסן להליך הבחירות. ההצבעה עצמה לא ממוחשבת ולכן ככל שיש אירוע מסוים הוא נקודתי ובקלפי מסוימת, כך שאנחנו יכולים להתחקות אחר האירוע וזה לא משפיע על כלל התוצאות. ההיבט המחושבי בא לידי ביטוי במערכות התומכות של הבחירות. פעלנו בשנים האחרונות וטיפלנו בנושא הזה ביחד עם כל גופי הביטחון, אני מקווה שהפעילות תוכיח את עצמה".

הפעם מי שמזין את התוצאות לא ילך לישון?
"כולנו נהיה כאן עד יום חמישי. אף אחד לא ילך לנוח בשום רגע. עד שלא נביא את התוצאות הסופיות, לא נלך הביתה".