מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את פסקת ההתגברות, כעוד שלב ברפורמה המשפטית. לפני ההצבעה נאם שר המשפטים יריב לוין ואמר: "ההצעה מבקשת לעשות סדר בעניין שקשה להאמין שלא מוסדר". יושב ראש האופוזיציה, יאיר לפיד, השיב בצעקות: "עוד חצי שנה, כשהמדינה תתחיל לפרק מבפנים אזרחים, זה יהיה על ראשך".

הרפורמה מתקדמת אך בינתיים, אין הידברות בין הקואליציה לאופוזיציה. חתן פרס ישראל לכלכלה, פרופ' יעקב פרנקל, השמיע אתמול אזהרה חריפה מפני השפעת הרפורמה הכלכלית על המשק, והוא לא היחיד. לדברי שר התפוצות והשר לשוויון חברתי, עמיחי שיקלי: "ההיסטריה שיש כרגע, מרביתה לא מוצדקת. היא חלק מקמפיין פוליטי. בואו לא ניתמם, לאופוזיציה יש מטרה להפיל את השלטון. יש כאן מאבק על כוח ולא רק על ערכים".

"הרפורמה היא מאבק לשוויון. קול מצביע מהמחנה הלאומי, מצביע מהפריפריה, שווה בדיוק כמו הקול של מישהו אחר. אם אנחנו רוצים לייצר רגיעה, פחות תגובות במשק, משיכת השקעות וכל מיני איומים, הדרך לעשות את זה זו הידברות. לבוא ולשבת לשולחן המשא ומתן. כרגע יאיר לפיד מסרב לעשות את זה בעקשנות כדובי לא לא. להבנתי הוא מנסה להביא עוד הישגים פוליטיים, לא מעניין אותו להידבר. מקווה שיקום מישהו באופוזיציה ויתעשת".

אחרי יממה מתוחה ביטחונית עם חיסול מבוקשים בשכם, שיגור רקטות מרצועת עזה לישראל והפצצת צה"ל ברצועה, אמר השר שיקלי: "רוצה לברך את כוחות צה"ל והימ"מ אתמול, כולל שירות הביטחון הכללי. זו הייתה פעולה יוצאת דופן מבחינת התקיפות והחדות שלה. זה מה שנקרא 'ארדוף אויביי ואשיגם ולא אשוב עד כלותם'".

"גם פעולת חיל האוויר הבוקר, בתגובה לירי הרקטות, זו הדרך אם רוצים להשיג שקט ברמדאן ובטווחים הארוכים. זה מצריך להתעמת עם מבקשי נפשנו, בלי רחמים. אני מעודד את הקו הזה, צריך להמשיך בקו הזה. בטווח הארוך זה יביא לרגיעה".

שותפים אחרים בקואליציה טוענים שזה מעט מדי, שזה מפגין חולשה.
"אני לא חושב. יש לי אמון מלא בראש הממשלה ובשר הביטחון. ארגוני הטרור בשכם ספגו מכה קשה מאוד, גם ברמה המורלית וגם ברמה המבצעית. התגובה היום לירי הרקטה היא תגובה מצוינת".

תקציב המדינה יוגש היום וכפי הנראה, הבטחת בחירות מרכזית: חינוך חינם מגיל אפס עד שלוש, אינה על הפרק. "אני עוד לא מכיר את כל פרטי התקציב", טען שיקלי, "יש היום ישיבת ממשלה בשעה 11:00 שצפויה להימשך שעות ארוכות. התקציב פחות או יותר הולך להתגבש רק מחר. במשרד לשוויון חברתי יש את האגף לפיתוח וקידום החברה הערבית, רשויות הבדואים, הרשות לקידום מעמד האישה והמחלקה שעוסקת בנושא הלהט"ב. אין שום קשר פרקטי בין המשרד הזה לבין חינוך חינם מגיל אפס עד שלוש".

מדי יום נשים נרצחות, גם במגזר הערבי וגם ביהודי. את הקול שלך לא שומעים.
"בכל מה שקשור לחברה הערבית, הדגשים שאני שמתי כשר זה נושא האינטגרציה, לימודי השפה האנגלית, כישורים טכנולוגיים, סיוע לבני נוער, מניעת שוטטות ברחובות - שיש לזה קשר הדוק לאלימות. יש תוכניות קודמות שאנחנו ממשיכים איתן, כמו 922 ו-550 לפיתוח היבטים יותר כלכליים כמו תשתיות ובינוי".