הלהקה 2024: הסרט הכי ישראלי שיש הופך למופע התרמה בשיתוף עמותת "חלאסרטן" שכולו גיוס תרומה למטרה החשובה (מחר, שלישי, אחרי החדשות, קשת 12). נינט טייב, רן דנקר, איתי לוי, אודיה ועוד רבים נוספים עושים כבוד לסרט שהפך לתופעה, כשגם השחקנים המקוריים מגיעים.

הבוקר (שני) קיימו שירה סגל קופרמן, מייסדת שותפה ומנכ"לית "חלאסרטן", ושוהם דורון, מחלימה צעירה בת 27, שיחה עם יואב לימור ושיתפו בתחושות לקראת האירוע החשוב. "מדובר במשדר מיוחד שעושה שחזור לסרט המיתולוגי 'הלהקה'. מיטב הזמרים הצעירים יעשו ביצועים לשירים שגדלנו עליהם. במציאות הקשה, זה יהיה משדר מרגש מאוד", הסבירה סגל קופרמן.

יש עלייה בתחלואה השנה?
"יש ירידה בגיל בתחלואה במספר סוגי סרטן. סרטן דרכי עיכול לדוגמה שהיה מופיע בקרב מבוגרים כעת הגיל הולך ויורד. מצבנו הכללי משפיע על מצבנו הבריאותי".

כמה חברים בקהילה?
"מעל ל-30 אלף צעירים בגילאי 18 - 44. בכל יום עשרה צעירים מאובחנים, וצריך לומר שזה לא פוסח גם על אנשי מילואים וקבע או משפחותיהם".

שוהם דורון, שכאמור החלימה מסרטן שהתפתח ברגלה, היא גם מובילת קהילת הצעירים בעמותה. "אובחנתי בגיל 25 עם סרטן ברגל. היה לי אותו 8 שנים שלא אובחן כי הייתי בת 15 בפעם הראשונה שבאתי לרופא עם בלוטה ברגל. אף אחד לא חשב לעשות ביופסיה כי הייתי בת 15. לקח הרבה זמן עד שהבינו", אמרה והוסיפה את הסיבה לעלייה בנתונים, "זה פחות עלייה בתחלואה אלא מודעות גדולה יותר. אנשים נבדקים ומגלים".

כמה את חיה את הקהילה?
"חיה את היום-יום, את הצד הטוב של זה. פגשתי את הקהילה מהר מאוד, גיליתי את העמותה והתחלתי לשאול שאלות, רציתי לדעת למה לצפות. הקהילה עטפה אותי, נעזרתי והתחלתי לעזור. ניהלתי את הקהילה הצעירה יותר, 18 - 29. אני מדברת הרבה עם אנשים שלפני או אחרי הצבא, לפני לימודים. אני בקבוצות טיפוס וריצה של העמותה, את בן הזוג שלי הכרתי בעמותה".

יצאת מהמחלה, אין בך רצון לשים את הפרק הזה בצד ולהתחיל חיים חדשים שלא עוסקים בזה?
"זה עוטף אותי, אנשים סביבי מגלים שהם מתמודדים ושואלים אותי על החוויה האישית. זה קרה גם במשפחה. להיות מחלים מלווה אותי לכל החיים, צלקות פיזיות אבל גם עזרה בעמותה".

לתרומות לעמותת "חלאסרטן" היכנסו לאפליקציית bit או באתר חלאסרטן או חייגו 5432*