אלכסנדר (סשה) טרופנוב נחטף מבית הוריו שבניר עוז ב-7 באוקטובר, ביחד עם בת הזוג ספיר, אמו ילנה וסבתו אירנה. אביו ויטלי נרצח. ילנה ואירנה שוחררו בחודש נובמבר כמחווה מצד חמאס לנשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, כיוון שמחזיקות באזרחות רוסית. בת הזוג ספיר שוחררה גם כן במסגרת עסקת החטופים.

הג'יהאד האיסלאמי פרסם אתמול סרטון שבו פונה טרופנוב למצלמה ואומר: "שמי אלכסנדר טרופנוב. אזרחי ישראל והמפגינים, בימים הקרובים תשמעו ממני את כל האמת על מה שקרה לי ולשאר האסירים בעזה. מבקש מכם, תהיו סבלניים".

נטע יסוד, חברה קרובה של טרופנוב, אמרה הבוקר: "זה אות חיים, משמח לראות אותו, אבל יחד עם זאת התחושות מאוד קשות. כל מי שמכיר את סשה, לראות אותו במצב הזה, מדקלם מדף את מה שאמרו לו לומר, קפוא קצת. התחושות קשות. אנחנו מקווים שהסרטון הזה צולם בזמן האחרון ושסשה עדיין בסדר".

יש אינדיקציות למתי צולם הסרטון?
"אנחנו לא יודעים. אני זוכרת עוד את הפעם הראשונה שסרטון של לנה, אמא של סשה, התפרסם. זה רגע שאת כל כך שמחה, אבל כל כך מפחדת. זה נותן שביב של תקווה, אבל יחד עם זאת כל כך הרבה חוסר ודאות. אנחנו נאחזים בתקווה ומקווים שזה אולי סימן לדברים טובים שיכולים לקרות בהמשך".

איך סשה נראה בעיניך?
"הטוקבקיסטים אומרים שהוא נראה ממש טוב. סשה פי שתיים בגודלו מבסרטון. הוא בחור חזק. ספיר קוראת לו 'גוליית'. הוא מתנשא לגובה כמעט שני מטרים. הבחור הכי חסון שאני מכירה. זה ממש סימן ההיכר שלו. רואים אותו מרחוק, בחור שאי אפשר לפספס. בסרטון הוא חיוור, נראה מפוחד, מקריא מדף, שזה הכי לא סשה לעשות את מה שאומרים לו ולהקריא במין אינטונציה מפוחדת. זה כל כך רחוק ממי שהוא".

מה היה בבית המשפחה אתמול?
"סבתא שלו ובת הזוג שלו מתגוררות עדיין בכפר המכביה. הן מסרבות להתחיל את החיים מחדש, גם אחרי שחזרו מהשבי, ללא סשה. הן מחכות עד שהוא יגיע כדי להתאקלם חזרה בחיים פה בארץ. הן שמחות כל כך שרואות את סשה, זו הפעם הראשונה שאנחנו רואים איזשהו סימן ממנו. היו אותות חיים לאורך הדרך, אבל זו פעם ראשונה שרואים אותו".

המסר מהסרטון לא ברור.
"השתדלנו להתעלם מהלוחמה הפסיכולוגית של מה הולך להיות והאם יהיה עוד משהו בהמשך ולהתרכז בדברים הטובים שזה לראות את סשה, שלא ראינו שמונה חודשים".