אנחנו רגילים לזה שזוגות לוקחים את הזמן בתקופה שבין האירוסים לחתונה ומארגנים אותה לאט לאט. מידי פעם הם גם יכולים לשחרר כמה רמזים כמו סייב דה דייט, קוד לבוש ועוד כל מיני הפתעות. אבל מתברר שזה ממש לא חייב להיות ככה. האירועים בעונה החדשה של "חתונה ממבט ראשון" הופקו תוך שבוע אחד בלבד, וזה מבלי להתפשר על שום דבר בדרך.
"בגדול, כבר כשפנו אלינו מהתכנית ידענו שיש לנו זמן מאוד מוגבל. הבנו שאנחנו צריכים להרים אירוע מקצה לקצה, ולייצר חתונה מלאה ומושלמת מכל הבחינות ועם כל הפונקציות", מספרת נועה שפירא-חרש, מנכ"לית ומייסדת חברת "הפי וודינג" לארגון חתונות, שאחראית לארגון החתונות המדוברות מהתכנית.
מכיוון שחברת "הפי וודינג" עובדת בשוטף מול ספקים רבים, המלאכה הייתה ממוקדת ויעילה, "בזכות ההיכרות שלנו עם ספקים שונים, ביניהם עשרות אולמות וגני אירועים מרחובות ועד חדרה, הצלחנו לסגור הכל מהר ולעמוד בדד ליין", מציינת שפירא-חרש.
בנוסף, לדבריה של שפירא-חרש, ארגון קצר מועד יכול דווקא לגרום לחיסכון בעלויות, "זוגות שמתכננים חתונה תוך פרק זמן קצר יהנו מהמחירים הכי טובים, זאת מכיוון שעלות של מוצר או שירות באיכות גבוהה יכולים לרדת בכ-40-30 אחוז סמוך לתאריך".
"חתונה זה דבר מלחיץ – בטח כשהיא בטלוויזיה"
אז איך מתחילים לארגן חתונה בשבוע אחד? התשובה כנראה טמונה בגישה נכונה, מוטיבציה ומתן יחס אישי לזוג. "השאיפה היא לנעוץ, להשיג תוצאה עם אפס טעויות", מסבירה שפירא-חרש, "חתונה היא גם ככה דבר מלחיץ ומלא אדרנלין, אז בטח כשזה קורה בטלוויזיה. ברגע שאנחנו לוקחים אחריות על כל הארגונים, הזוגות יכולים לקבל קצת שקט ולהבין שהכל בשליטה ובאווירה נעימה וטובה. זאת מבלי להתעסק עם כספים, תקלות, אכזבות, תיאום ציפיות, חילוקי דעות ותהליכים של משא ומתן".
בנוסף, שפירא-חרש מסבירה את המורכבות בכל מה שנוגע לבחירת שמלת כלה. "גזרת שמלת הכלה נחשבת לנקודה רגישה עבור כל אחת, וזה הופך את כל העניין להרבה יותר מסובך", היא מסבירה, "עקב מגבלות הזמן, אי אפשר להתחיל לשוטט אצל אינסוף מעצבים. עם זאת, גם לא ניתן להתפשר על הנוחות של הכלה – היא חייבת להרגיש שהיא לא בתחפושת או מי שהיא לא. לבסוף, עם כל הקושי, בעונה הנוכחית נרשם שיא מפתיע – כל הכלות שנשלחו לסטודיו לשמלות כלה, סגרו שמלה במקום הראשון אליו הגיעו. כל אחת מצאה את מה שחיפשה בקלות".
"כל אחת מהכלות סיפרה איך היא מדמיינת את החתונה"
אם חשבתם שבגלל הזמן הקצר – נאלצו הזוגות לוותר על חתונת החלומות שלהם, טעות בידיכם. כי בעונה הנוכחית החתונות עוצבו בדיוק לפי טעמם של בני הזוג, ופרופיל מיוחד וספציפי נבנה על סמך העדפותיהם האישיות. "ידענו על כל מיני דברים שהיו חשובים לזוגות בגלל שההפקה שאלה אותם בשלבי המיון הראשוניים מה הם רוצים בחתונה", משתפת שפירא-חרש, "לפיכך, יצרנו מצגת מאוד קלה וברורה עם כל הדגמים והספקים מראש - ניסינו לעשות את ההתאמות עבורם כדי שהם ירגישו שהם נמצאים בחתונה של עצמם ולא של אנשים זרים. המטרה שלנו הייתה שהם ירגישו בבית ולא שכפו עליהם משהו. גם ככה הסיטואציה די מלחיצה, מביכה וחשופה, אז רצינו לפגוש אותם במקום נעים וחיובי, לקבל מהם תגובות טובות ואותנטיות".
לצורך השלמת המשימה, גייסו בחברה את המעצבת "דושקה" שדאגה לעיצוב מוקפד ומרהיב גם בחופות וגם בסידורי השולחנות. בין העיצובים והקונספטים השונים בעונה הנוכחית תוכלו לראות חתונה בסגנון יקב, חתונה לבנה, חתונה מלאת צבע ועוד. "רצינו שהחתונות ייראו שונות אחת מהשניה", מספרת שפירא-חרש, "ויחד עם זאת לקלוע לטעם של הזוגות עצמם שהם שני אנשים שונים שלא נפגשו עד כה. גם כאן הייתה לנו עבודת הכנה, כל אחת מהכלות סיפרה לנו איך היא מדמיינת את החתונה שלה. כל זה גרם לנו להבין שמאחורי כל ההפקה הטלוויזיונית הזאת, יש אנשים שמביאים איתם רצונות וחלומות. אין ספק כי עצם כך שכל הזוגות הרגישו בסוף שזו הייתה חתונה שתפורה למידות שלהם - זו המחמאה הכי גדולה עבורנו".
לסיכום, שפירא-חרש אומרת שהכל תלוי בבחירה. "יש זוגות שמחפשים ובודקים בלי סוף מקומות וספקים, אבל לא תמיד הם יגיעו למה שהם רוצים וגם אם כן הרבה פעמים יש לזה השלכות ומחיר כבד. הזוגות שמגיעים אלינו לרוב מציגים לנו את מסגרת התקציב ואת החלומות שלהם ואנחנו גורמים לזה לקרות בצורה ממוקדת ויעילה. הניסיון שלנו הוא זה שאיפשר ומאפשר לנו להרים אירועים בזמן אפס", היא משתפת, "כשאנחנו עובדים באופן קבוע עם הספקים הכי איכותיים שיש, כל דבר הופך להיות אפשרי, גם אם מדובר במשהו משוגע כמו טבעות נישואים מעוצבות תוך שבוע או אלבומים מוכנים וערוכים תוך שבועיים. זה כל הקסם – לקבל חתונה אקספרס מבלי שהיא לרגע תראה זולה או מתפשרת".