יונדאי i10 החדשה, 1.24 ליטר, סופרים
מחיר: 72,000 ש"ח
הספק: 87 כ"ס
מנוע: 1.24 ליטר בנזין
צריכת דלק ממוצעת (יצרן): 16.9 ק"מ/ל'
ציון מבחן ריסוק: 4 כוכבים (2014)
הקטגוריה של מכוניות מיני, לא הייתה קיימת למעשה בישראל עד להגעתה של סוזוקי אלטו ידנית לכאן לפני פחות מעשור(!). הצלחתה המפתיעה של זו, סללה את הדרך למספר לא קטן של מכוניות מיני, קטנות יותר, יקרות פחות ונוחות מאוד לנסיעה עירונית. את השליטה בקטגוריה תפשו שתי האחיות הקוריאניות – יונדאי 10I וקיה פיקנטו והן שולטות ביד רמה בשוק – בין שתיהן הן מוכרות למעלה משני שליש מהמכירות בקטגוריה. מכוניות אלו כבר מעוצבות ומאובזרות כהלכה, שימושיות ביותר ויכולות לשמש לא רק את אלו שמחפשים את ה"אוטו הכי זול בשוק". במתיחת הפנים ויתר היבואן על חלק מהאבזור של הדגם הקודם - דיבורית בלוטות' מובנית, חישוקים קלים וניקלים על הדלתות, והוזיל את המכונית בשמונת אלפים ש"ח, דגם זה עולה 72.000 ש"ח - מחיר תחרותי לדגם עם המנוע הגדול יותר.
במתיחת הפנים, השתפר המראה החיצוני של המכונית והפך למודרני יותר, ועדיין, זו לא מכונית שנועדה לסובב ראשים אלא להיות פרקטית ונוחה לשימוש עירוני. ה-10I מוגבההת, לכן נוח להכנס אליה, גם למשתמשים מהגיל השלישי, שמהווים בהחלט קהל מטרה מתאים למכונית כזו.
הציון שניתן לה מבחינת עיצוב הוא 7.
כפי שאמרנו בסעיף הקודם, השימושיות במכונית הזו קודמת לכל. אך תא הנוסעים גם מעוצב בצורה נעימה בהחלט. החומרים, אינם הטובים ביותר בשוק, לא במחיר כזה, אבל הם נעימים ופונקציונאלים. אין מסך מגע, אך יש תפעול של לא מעט פונקציות מההגה. בלוטוט', חיבור USB וכולי. גם נוחות הישיבה מלפנים ומאחור נוחה. גיא הופתע למצוא את עצמו מתרווח במלוא קומתו במושב האחורי עם עודף מקום הן לרגליים והן לראש. ודני הזכיר גם את גודלו המרשים של תא המטען.
יחסית לקטגוריה, פסק דני שתא הנוסעים מצויין והעניק לו את הציון 9.
המנוע מספק 82 כ"ס וזה בהחלט מספיק למכונית הקטנה. בתנועה עירונית, הנטייה של תיבת ההילוכים להעלות הילוכים מהר ככל האפשר מסייעת בהורדה של צריכת הדלק, אך פוגעת בזריזות. עם זאת, דריכה חזקה על דוושת הדלק, תכפה על התיבה הורדת הילוך ותזרז את מהירות הנסיעה. בתנועה בינעירונית המיני הקוריאנית תשייט בנקל ב-120 קמ"ש ובנינוחות בהחלט סבירה. גם נוחות הנסיעה בדרך כלל טובה והמכונית שקטה ביחס לקבוצתה.
הציון לאיכות הנסיעה הוא 8.
סיכום
ה-i10 היא מכונית טובה, ומאוד שימושית בעיר, גם אם לא מרגשת. במחיר של 72 אלף ש"ח לגרסה הנבחנת (1.24, אוטומטית ברמת אבזור גבוהה) היא מהווה אלטרנטיבה טובה מאוד לאלו שאינם באמת זקוקים למכונית גדולה יותר.