פיג'ו 1.2 2008 ליטר טורבו, אוט', 'אקטיב גו'
מחיר: 115,000 שקלים
הספק: 110 כ"ס
מנוע: טורבו בנזין, 1.2 ליטר
צריכת דלק ממוצעת (יצרן): 20.8 ק"מ לליטר
ציון מבחן הריסוק: 5 כוכבים
רכב הפנאי הקטן של פיג'ו, מתבסס על הסופרמיני המוצלחת של החברה, ה-208. הוא כמובן גבוה יותר, אך גם ארוך יותר מה-208 עליה הוא מתבסס. לאחרונה עבר ה-2008 שדרוג שטיפל בנקודת התורפה של הרכב – יחידת ההנעה. עם מנוע טורבו חדש בנפח 1.2 ל' המספק 110 כ"ס ותיבה אוטומטית בת שישה הילוכים, הוא מיישר קו עם המקובל היום בקטגוריה.
בנושא זה דעות המגישים היו שונות. גיא אחז בדעה שהמכונית נראית כמו מיניוואן או סטיישן ולא כרכב פנאי, בעוד דני טען שההגדרה למראה של "רכב פנאי" היא חמקנית ולא מדויקת. עם זאת, שניהם הסכימו שהמכונית נאה לעין, עם חזית שהיא יותר "ג'יפית" אך פרופיל שהוא יותר "שיקי". ביחד הם נתנו למכונית את הציון 8 על העיצוב החיצוני.
תא הנוסעים של המכונית נאה למראה. המושבים נוחים מאוד וראוי לציין בעיקר את בסיס המושב הארוך שמסייע לנוחות ישיבה גם בנסיעות ארוכות. האבזור טוב וכולל מסך מגע עם אפשרות להוסיף כאופציה יכולת גלישה ברשת (סים משולם על ידי היבואן לשלוש שנים) ומערכת ניווט. עוד חובה לציין את ההצלחה של חברת פיג'ו להציג משהו חדש (הוצג לראשונה ב-208) ושונה בתחום תנוחת הנהיגה. מדובר בגלגל הגה קטן ולוח מחוונים הממוקם גבוה, כך שמביטים בו מעל לגלגל ההגה. דני אהב את הסידור הזה. במדד עיצוב תא הנוסעים השניים העניקו את הציון 8.
מנוע בנפח 1,200 סמ"ק עם מגדש טורבו המספק 110 כ"ס, יחד עם תיבת הילוכים אוטומטית מודרנית, בהחלט מספקים את כל שהיה חסר בדור הקודם של המכונית – ויותר מזה. התאוצה טובה, הן מהמקום והן בתאוצות ביניים, לצורכי עקיפה למשל. בולט בייחודו הוא מתג ה"גריפ קונטרול" (בקרת אחיזה) שפגשנו במכוניות שטח אמיתיות, המאפשר ברירת מצבי עבודה מחוץ לכביש או בכביש מושלג.
באתר לנושא הבטיחות - המכונית קיבלה 5 כוכבי בטיחות במבחן האירופאי. אך לא מאובזרת במערכות בטיחות מתקדמות.
שורה תחתונה
ה-2008 הוא רכב מהנה ביותר לנהיגה ונסיעה, גם למרחקים ארוכים, והוא אחד הטובים בקטגוריה – למרות שהעיצוב עדיין לא מספיק מסוקס.
עם תג מחיר נמוך יחסית של 115 אלף ש"ח לגרסת הבסיס ו-120 אלף ש"ח לרמת האבזור הגבוהה יותר (ויש הנחות בימי מכירות ומבצעים), רכב הפנאי הקטן של פיג'ו נותן תמורה טובה מאוד לכסף.