לנד רובר דיסקברי ספורט SD4
מחיר: 389,000 ש"ח
מנוע: 1999 סמ"ק
הספק: 180 כוחות סוס
צריכת דלק ממוצעת (יצרן): 16.4 ק"מ/ליטר
מכוניות דיסקברי לדורותיהן, מאופייניות במראה מרובע-קופסתי, אך לדיסקברי ספורט SD4 ממש מראה לא אופייני, יותר מעוגל, ויחד עם שילוב של שני צבעים יוצא מלוק ה"קופסה" אליו התרגלנו. כמו כן, לגרסה הנבחנת 5+2 מושבים, והיא היחידה עם מספר מושבים כזה ברכבי הפנאי היוקרתיים. הבוחנים שלנו אהבו את המראה החיצוני של הרכב והעניקו לו את הציון 9 במדד המראה החיצוני.
האווירה בתא הנוסעים יוקרתית: העיצוב מרווח ונקי, גג הזכוכית האלגנטי, הקונסולה המרכזית נוחה לשימוש, מחוגת ההילוכים המקורית, וכן מערכת המולטימדיה שניכר כי השקיעו בה. עם זאת, יש לציין שלדעת המומחים שלנו העיצוב עדיין לא מספיק יוקרתי לעומת המחיר של הרכב, והעניקו את הציון 8 במדד עיצוב הפנים.
בניגוד לציפיות של גיא, ללנד רובר דיסקברי ספורט SD4אין די כוח, בעיקרב סל"ד גבוה. מעל ל- 2,500 סל"ד מתחילים להרגיש את המנוע מתאמץ ורועש. לדעתו של דני, רכב בגודל כזה ובמחיר כזה צריך מנוע חזק יותר.
נקודת זכות חזקה של המכונית היא מערכת ה"terrain response" - בה הנהג יכול להגדיר מצבים שונים לנהיגה במשטחים משתנים (למשל נהיגה בבוץ, בשלג או בשיפוע צד). הרכב מתאים את עצמו לשטח המוכתב על ידי הנהג, ומכוון המצב האידיאלי לתנאי הדרך, מבחינת תגובת דוושה, פעולת ההנעה הכפולה וכולי. בנוסף, החיישנים יודעים לזהות מתי גלגל מאבד אחיזה ומעבירים את הכוח לגלגל עם האחיזה.
גיא החליט לבחון את המערכת המדוברת ועלה עם הדיסקברי עלייה תלולה בשטח, ואכן הרכב הצליח לזהות את אובדן האחיזה באחד הגלגלים והתאים את עצמו תמסורת הכוח כך שהמכונית עברהאת המכשול וזאת עם צמיגי כביש. מפאת שהמכונית די נמוכה יחסית לרכב ישטח, לדעת המומחים שלנו, הרכב מתאים לאדם שהוא לאו דווקא חיית שטח, אלא למי שמעדיף לרדת לשטח לא קיצוני, שם הרכב עושה עבורו את רוב העבודה. במדד איכות הנסיעה הבוחנים העניקו לרכב את הציון 8.
בשורה התחתונה:
בעד: 7 מקומות, יכולת שטח לא מבוטלת
נגד: מחיר מול כוח מנוע
רוצים לקרוא עוד על הלנד רובר דיסקברי? היכנסו לעמוד הדגם באוטו>>