סיטרואן C3
מחיר: החל מ-89 אלף ₪ (דגם נבחן 100 אלף)
מנוע: 1.2 טורבו
ציון בטיחות 4 כוכבים במבחן העדכני
לפני שנים ספורות, בראיון אותו נתנה המנכ"לית הדי חדשה (אז) של סיטרואן לאנשי מגזין אוטו, היא הצהירה שהקקטוס הוא הפנים החדשות של סיטרואן. "זו הדרך אליה החברה הולכת" היא הצהירה, והוסיפה ש"בכל סיטרואן חדשה תמצאו קצת מקקטוס". לא האמנו לה, זה נראה לנו קיצוני מדי.
והנה הסופרמיני החדשה של סיטרואן, עם מגני ה"פצפצים" בצדדים, אכן שואבת הרבה מעיצובה של הקקטוס, גם במבט מבחוץ, גם בישיבה בתא הנוסעים וגם בקריצה אותה היא שולחת לקהל צעיר, שמחפש משהו שחורג מהסטנדרטי.
עיצוב
הבוחנים אהבו את העיצוב הצעיר והתוסס של הסיטרואן. שילובי הצבעים, הפרונט העליז, מימד הגובה שבולט בפרופיל הכל מתחבר בצורה נהדרת. היא מצליחה לקרוץ גם לקהל צעיר וגם לכזה המחפש את הנוחות והשימושיות של רכב פנאי מוגבה – מבלי להיות כזה. עיצוב ה-3C מצליח לדעתנו למתג אותה כמכונית מעוצבת, כמו הפיאט 500 או המיני למשל.
עבור העיצוב החיצוני העניק לה דני ללא היסוס את הציון 9.
תא נוסעים
גם תא הנוסעים מרשים כבר במבט ראשון. עיצוב תא הנוסעים של ה-3C נקי ויפה, משחקי הצבעים משרים אווירה עליזה ופרטים כמו ידית סגירת הדלת, שמזכירה ידית של מזוודה, נותנים נגיעה של מקוריות (מישהו אמר קקטוס?). גם המרחב לנוסעים טוב.
בגרסה הבכירה, רמת האבזור גבוהה ביותר וכוללת אביזרים לא שגרתיים כמצלמת דרך מקורית (עם אפשרות להעברה של סרטונים לטלפון), נתב אינטרנט מובנה, ואבזור בטיחות מתקדם.
העיצוב, כאמור, נקי – גם בזכות העדר כמעט מוחלט של לחצנים ומתגים. כמעט כל מה שלא קשור ישירות לנהיגה מופעל דרך מערכת המולטימדיה. זה יפה, אך לא תמיד הדרך היעילה והנוחה ביותר לתפעל מערכות – למשל את מיזוג האוויר.
העיצוב מטעה לחשוב שמדובר במכונית השייכת למותגי היוקרה, למרות שמדובר במכונית שעולה לא יותר ממאה אלף ₪. אך איכות החומרים, שסבירה בפני עצמה, חושפת שהסיטרואן לא שם – וכנראה שגם לא שואפת לכך.
למרות התנגדותו העקרונית של דני להשתלטות המוחלטת של מסך על תפעול אלמנטים על ידי הנהג, התא מרשים מאוד וזכה אף הוא לציון 9.
נסיעה
נוחות הנסיעה בינונית, גם בגלל החישוקים הגדולים בגרסה זו. ביצועי המנוע (1.2 טורבו שלוש בוכנות 110 כ"ס) סבירים, אך המתלים רכים מכדי לעודד נהיגה דינמית.
סה"כ, המכונית "עושה את העבודה" ביעילות ותוך צריכת דלק טובה.
הציון לחוויית הנהיגה 8.