סאנגיונג טיבולי 1.6 ל'
מחיר: 120,000 ש"ח
מנוע: 1600 סמ"ק
הספק: 128 כ"ס
צריכת דלק ממוצעת (יצרן): 13.9 ליטר/ק"מ
המומחים שלנו ציינו לטובה את החרטום של המכונית שנראה מודרני מאוד, בעל העיצוב המקורי. עם זאת, במבט מהצד הרכב נראה פחות מוצלח, עם מראה מעט כבד - מה שבולט עוד יותר במבט מאחור. בדרך כלל הערות כאלו היו פוגעות בציון לעיצוב של הרכב, אבל בהתחשב בעובדה שמדובר ברכב של סאנגיונג (הידועים בעיצובים ה"מוזרים" שלהם מהעבר), המומחים החליטו לפרגן ולהעניק לרכב את הציון 8: "סאנגיונג עשו פה צעד ענק קדימה".
הטיבולי מציע תא נוסעים נעים למראה ומרווח. מדובר בקטגוריה שמיועדת לקהל צעיר, וניכר כי הדבר השפיע גם על העיצוב הצעיר והצבעוני של פנים הרכב. והוא לא רק נאה, אלא גם עשוי טוב, עם חומרים איכותיים יחסית למקובל בקטגוריה. מערכת המולטימדיה בהתקנה מקומית מבוססת על מערכת הפעלה של אנדרואיד, בעלת מסך טוב וחד ועם אפליקציות מובנות ושימושיות, כמו WAZE למשל. אבזור הרכב טוב יחסית לקטגוריה וכולל בקרת אקלים כפולה וחישוקים קלים וגדולים. עם זאת, יש כמה דברים מוזרים בארגונומיקה של עמדת הנהג, והתפעול לא תמיד אינטואיטיבי. על הסביבה הפנימית מקבל הטיבולי את הציון 8.
ברגע שגיא התיישב מאחורי ההגה הוא מיד התרשם שהרכב זריז וכיפי בפניות, ניצן הסביר שהמנוע (1.6 ל' המפיק 128 כ"ס) זריז למדי והשלדה מכוילת להתנהגות כביש טובה: "כאשר אתה נוסע בכביש מפותל בקצב מהיר, זה עניין מהנה ומפתיע". לעומת זאת, כאשר גיא התלונן כי הוא נחבט על השיבושים בכביש, הסביר ניצן שזה התשלום על ההנאה בפניות: המתלים הקשים והצמיגים נמוכי החתך שמספקים התנהגות כיפית, פוגעים בנוחות. ועל כן מגיע לאוטו הציון 7 על איכות הנסיעה.
בגזרת הבטיחות, חוץ מברזלים, כלומר כריות האוויר, הפוגשים והאזורים סופגי האנרגיה, אין לטיבולי אלקטרוניקה מתוחכמת שתציל את הנהג הישראלי הממוצע מהשטויות של עצמו. יש לציין שהאוטו לא נבחן במבחני ריסוק אירופאים, ולכן אין לו ציון ריסוק.
בשורה התחתונה
בעד: עיצוב חיצוני, תא נוסעים נוח ומרווח.
נגד: נוחות הנסיעה
ולסיכום? אוטו טוב, נאה ומהנה לנהיגה.
>>רוצים לקחת את הטיבולי לנסיעת מבחן?
>>כל מה שרציתם לדעת על סאנגיונג טיבולי מחכה לכם ב"אוטו"