בעלי העסקים הקטנים מנסים לחזור לשגרה מלאה תוך כדי שמירה על ההנחיות, אך ממשיכים לספוג עוד ועוד דו"חות על סך אלפי שקלים בגלל אי ציות של הלקוחות. חלק מאותם העסקים החליטו להעביר את הקנס על חשבון הלקוח המפר, וכך עשו מכון היופי LUCK, שזכה לכינוי מכון היופי של הסלבס.

אלינור אנג'ל, הבעלים של מכון היופי, סיפרה היום בחדשות 12 שכבר הספיקה לקבל שישה דו"חות, שכל אחד מהם על סך אלף שקלים, בגין לקוחות שהיו ללא מסכות. "נכנסו אליי בשלושה סבבים, קיבלתי 6,000 שקל דו"חות, אני מרגישה שקצת מחפשים אותנו. דו"ח אחד היה על לקוחה שחבשה מסכה שנפלה לה קצת מהאף, הפקחים השוויצו בפניי שהם תפסו אותה בפפראצי שלהם".

במכון היופי החליטו לקחת את זה צעד אחד קדימה והודיעו ללקוחות שמעכשיו זה עליהם. "תקפידו להגיע עם מסכה ולא להוריד אותה מהאף, מרגע הכניסה ועד רגע היציאה", כתבו בחשבון האינסטגרם של המכון. "זה קנס של 1,000 ש"ח שהחל מהיום הלקוח משלם".

העסקים דורשים מהלקוחות לשלם את הדו"ח שקיבלו (צילום: חי בלילה, באדיבות ספורט 1)
ההודעה של מכון היופי | צילום: חי בלילה, באדיבות ספורט 1

"אנחנו מתריעים מראש לפני כל כניסה של לקוחה למכון שהמסכה לא צריכה לרדת לה מהפנים לאורך כל הטיפול", סיפרה אחת מעובדות המכון לחי בלילה. "בגלל שפקחי העירייה הפכו לסוג של צלמי פפראצי, אם את מורידה את המסכה, אנחנו לא יכולים לקחת על זה אחריות. אנחנו נקנסים באלפי שקלים ביום. עד עכשיו ספגנו את זה, מעכשיו זאת אחריות הלקוח".

מערכת חי בלילה בדקה בערים שונות את כמות הדו"חות שחולקו מתחילת החודש, ובתל אביב קיבלו עד היום כ-709 קנסות מתחילת השבוע שעבר. לעומת זאת, בראשון לציון חילקו מתחילת החודש כ-50 קנסות, בחולון רק חמישה דו"חות לעסקים אותם הזהירו שוב ושוב לפני, ובבאר שבע וקריית שמונה לא חולק אפילו דו"ח אחד מתחילת יוני.