כולנו שמנו לב בשיטוטינו ברשתות האופנה השונות שכל אחת מהן מציעה בחדרי המדידה מראות שונות או תאורה שונה. כתבת ה”דיילי מייל” הבריטי, החליטה לבדוק לעומק את התופעה ויצאה עם אותה שמלה לעשר חנויות שונות. באופן מפתיע בכל חנות השמלה נראתה אחרת לגמרי. פעם אחת היא הרחיבה היקפים, בפעם אחרת הצרה או אפילו הגביהה אותה.
יצאנו יחד עם יובל פגי ושמלה אחת על מנת לבדוק מה בדיוק קורה בישראל. הגענו היום אחרי הצהריים לקניון איילון חמושים בשמלה ומצלמה ולפניכם התוצאות.
"הלכתי לקניון והצטלמתי בחנויות השונות כשבכולן לבשתי את אותה שמלת טריקו פשוטה", מספרת יובל, "הממצאים היו מאירי עיני בלשון המעטה. בזארה למשל המראות קצת מרחיבות והתאורה מאוד חדה".
"בForever 21, האור בחדר המדידה והרוחב של המראה, לא נראה כמחמיא למודדות", היא מסבירה, "לעומת זאת בFox ו Pull & Bear, בתאי המדידה הייתה תאורה עמומה, שהיא לעיתים קרובות בדיוק הגורם למקרים הקלאסיים שבהם אנחנו מודדות את הפריטים שקנינו בבית ולא מבינות למה רכשו אותם".
"בהמשך הבדיקה, בחנויות של קסטרו ורנואר, הרגשתי קצת תעתוע במיקום המראה.בעיקר בגלל שנראתי לעצמי טוב מהרגיל, באופן שגרם לי לחשוד".
"בEtam, התאורה הייתה רכה ואפילו תרמה לחוויה מעצימה אך לא באופן שהרגיש לא מציאותי", מסכמת יובל, "הופתענו לגלות שבAmerican Eagle, הציעו תאורת פלורסנט, שידועה כלא מחמיאה אך בזכותה הרגשתי שהמראה משקפת לי את הדברים כמו שהם מבלי לגרום לי לרצות לברוח מהתאים".
כדי לא להסתנוור ממה שמספקות המראות בחדרי המדידה של המותגים השונים, יובל ממליצה, "קחו איתכם מישהו לקניות. גם אם אתם מעדיפים לקנות לבד, לפעמים צריך עוד נקודת מבט". למי שממש מתעקש לערוך שופינג לבד, אנחנו ממליצים לעשות בדיקה דומה לזו שאנחנו עשינו בין החנויות ולהבחין בהבדלים ולפי זה לבחור, היכן מה שרואים במראה הכי קרוב למציאות.
חי בלילה: א'-ג' ב-23:25