החיים הם תקופה קשה, ואת זה הבין חנוך דאום כבר מזמן. אבל, בשבועות האחרונים הוא מגלה כי לכל תקופה בחיים קושי שייחודי רק לה (פרק חדש בדרמה הקומית הערב, שני, אחרי החדשות, ערוץ 12). מפגש חברים שגרתי למדי הוביל את טליה, בתם של חנוך ואפרת, לתובנה: היא רוצה להיות לוחמת בצה"ל ולא סתם "ג'ובניקית ב-8200 שגם ככה אף אחד לא מקשיב להן", לדבריה ואת ההורים לדאגות שמהן קיוו להתחמק.

אז מה קרה כשהבת המבריקה רצתה ללכת בדרכי חברתה, לזנוח את יחידת העילית מהמודיעין ולהתגייס לקרבי, איך התחמק דאום הצעיר (והפעור) משטיפת כלים בעת שירותו הצבאי ואיך הסתיים מבצע ארוחת הצהריים שאליו יצא דאום (רמז: לא טוב בכלל)? השתמשנו בעקרון השלשות הצה"לי, ומצאנו שלושה רגעים מהפרק האחרון שמוכיחים שהחיים באמת יכולים להיות תקופה קשה.

שיטת דאום לשטיפת (והריסת) כלים

בזמן שאפרת העמידה סירים לחיילים שמגנים על היישוב שבו המשפחה מתגוררת, חנוך חיפש בעיקר לקבל חלק מהשפע שנחת עליו. לאחר סירוב נמרץ הציעה אפרת כי דאום יעשה משהו מועיל, ישטוף את הכלים, אבל גם מזה הוא התחמק. "זה לא חלילה שאני לא רוצה לעזור לחיילים אבל יש לי את הבעיה הזו שאני עצלן. אפילו בצבא לא שטפתי כלים לחיילים", אמר ונזכר בשיטה המנצחת. "אי אפשר לשטוף כלים שבורים", סיפר דאום הצעיר לאחר שצלחת נפלה והתנפצה באחת מתורנויות המטבח. במהרה כלים רבים מצאו את מותם בטרם עת באותה צורה. "זה חלק מסט, אם נשבר אז אין ברירה וצריך לזרוק הכל", חתם וניפץ עוד צלחת. יאסו. 

לשקר אין רגליים

לשקר אין רגליים, גם אם הוא עושה כל מה שהוא יכול ומתאמן לגיבוש 669. ארוחת צהריים עם השכנים גילתה לטליה כי הוריה שיקרו לה בנוגע לסיבה שבגללה לא תוכל ללכת לגיבוש היחידה המובחרת שנפתחה לנשים - והעניינים יצאו משליטה. מסתבר שעדשות לא פוסלות מהגיבוש היוקרתי וטליה שצפה וגעשה. "תראי, קרבי זה הכי חשוב. אבל את, טליה דאום, זה חבל כי את כל כך חכמה", אמרה אפרת ועררה את זעם השכנים, "לא, גם מוריה חכמה, פשוט טליה חכמת 8200 ומוריה חכמת רחוב". לא עזרו התירוצים, חנוך ואפרת נחשפו בשקר והתנצלו. לא שזה עזר להם. 

צה"ל צועד על קיבתו, ומתגייס לטובת האזרח הפשוט

אלו מאיתנו שלא מצטיינים במטבח בוודאי יוכלו להזדהות עם הסיטואציה המורכבת שאיתה התמודד חנוך. בנו, נריה, חזר וציפה לקבל ארוחת צהריים מזינה, אך לא נראה היה שדאום נערך כראוי. אבל, את מה שחסר לו בידע קולינרי השלים הקומיקאי בתושייה. יחד הלכו אב ובנו אל פינת החיילים ביישוב ונהנו מכל מה שהיה להם להציע, מבלי שאלו הציעו דבר כמובן. זה הסתיים בשיימינג חסר רחמים בקבוצת הוואטסאפ המקומית ופדיחות לאפרת. "יכול להיות שאתה מטומטם? מה נתת לנריה לאכול?", שאלה וחנוך התחיל בשקרים. אבל הנזק נעשה. "ניצה כתבה ב'מתנחלות נהנות יותר': 'גם השבוע פינקנו את החיילים. כנראה שהארוחה הייתה כל כך טעימה שגם חנוך דאום והילד שלו נהנו ממנה'. יש גם תגובות: 'אין לו בושה? כנראה לא מרוויחים מספיק בטלוויזיה שהוא היה צריך לקחת מהפה של החיילים". זה נגמר בעבודות שירות בבישול לחיילים הגיבורים.