מיד עם האירועים הקשים של 7 באוקטובר, והמלחמה שנפתחה מאז ומתחוללת עד היום, הקים הקומיקאי ואיש התקשורת חנוך דאום חמ"ל עזרה למשרתי ולמשרתות המילואים יחד עם אשתו, אפרת, ומתנדבים רבים. בשבוע שעבר הוא ראה כיצד רב המכר שכתב, "החיים הם תקופה קשה", הופך לדרמה קומית בקשת 12, ואתמול (חמישי) זכה דאום לכבוד רב על פועלול לקידום עסקים של חיילי מילואים כשנחתם בספרי הזהב של קרן קיימת לישראל.

כסמל לתקווה ולהתחדשות, קיימה קק"ל פאנל בהנחיית עופר חדד של ראשי המועצות והערים בלב העוטף. במטרה להעמיד חזון של תקומה, האירוע התקיים כהמשך למשלחת סולידריות שנפתחה בתחילת השבוע בהגיעם של 300 תורמים מרחבי העולם להביע תמיכה בנפגעים ומשפחותיהם.

לצד דאום, באירוע הוענקו תעודות רישום בספר הזהב של הקרן לזכר אופיר ליבשטיין ז"ל, שהיה דירקטור בקק"ל וראש המועצה האזורית שער הנגב. באירוע התקיימו הופעות של הזמרים אנה טימופיי ולירון לב ביחד עם מקהלה מקומית מעוטף עזה. בתוך כך, הספקים שלקחו חלק בהפקת האירוע הינם תושבי הדרום ומילואימניקים.

דאום התרגש ונשא דברים במעמד. "גם אתמול עשרת אלפי ישראלים קיבלו צו מילואים לצפון והם הולכים להיות שם בחגים במקום להיות עם המשפחה, לחלק מהאנשים זו כבר פעם שנייה, שלישית או רביעית שהם במילואים", התייחס לתרומה העצומה של משרתי המילואים. "אלה אנשים בעלי משפחות וילדים שכל עול המלחמה נופל על כתפיהם ואני שמח להיות לצידם ולקבל את התעודה הזו מקק"ל על מנת שזה יעלה את המודעות לכמה שצריך לעזור להם ולתמוך בהם".

חנוך דאום נחתם בספרי הזהב של קק״ל (צילום: באדיבות קק"ל)
צילום: באדיבות קק"ל

האירוע התקיים בסופו של שבוע שבו הגיעה לארץ משלחת סולידריות שהורכבה מנציגים מ-33 מדינות מרחבי העולם, בהם נשיאים, מנכ"לים וחברי דירקטוריון של לשכות קק"ל מכל העולם אשר במהלך השנה האחרונה תרמו לאוכלוסייה המפונה, לרשויות המקומיות ולשיקום היישובים שנפגעו. "בתקופה כה קשה לעם ישראל, כאשר המילואימניקים ובעלי העסקים מתמודדים עם אתגרים חסרי תקדים, ראינו בחנוך וברעייתו אפרת דוגמה אישית ומופת להתגייסות למען החברה הישראלית בעשייתם הבלתי פוסקת למען המילואימניקים ובקידום העסקים שלהם כדי שלא יאבדו אותם", אמרה יפעת עובדיה-לוסקי, יו"ר קק"ל. "חנוך ואפרת מעניקים לכולנו השראה, ומזכירים לנו את החשיבות של אחדות וסולידריות, של עם ישראל בתפארתו".