כבר בפרקים הראשונים ניתן לחוש במרחק הרב המצוי בין המיתוס של הגיבורים השבים משבי של 17 שנה ולבין חוסר היכולת שלהם להשתלב בחזרה בחיי משפחותיהם. בפרק האחרון בעיצומו של טקס הקבורה של החטוף השלישי ששב בארון מתים, מקיימים נמרוד קליין ואורי זך תקשורת מורס באמצעות תיפוף אצבעות על הגוף. הסצנה מצולמת בחלקה מזווית הראיה של חיים כהן, הפסיכולוג הצבאי שמנהל את החקירה נגד אורי ונמרוד, ונדמה כי תקשורת זו, הסמויה מעין כל, היא סוג תקשורת אותה אמצו הבנים ששבו כחלק מחוסר היכולת להשתלב. בהמשך הפרק הם מטיילים יחדיו בחצר כשהם מצולמים מבעד לחלון המטבח במהלך שיחתן של טליה ונורית, אך עד מהרה מתברר לצופה כי הם נעים במעגל. המצלמה יוצאת החוצה ומגלה את שניהם נעים זה לצד זה במעגל שאינו נגמר עד להגעתה של יעל המפסיקה את התנועה הסיבובית. העצמת תחושת הבדידות של השניים למול החברה כולה ולמול משפחותיהם מושגת גם באמצעות צילום השניים בצורה תכופה באמצעות עדשה צרה היוצרת טשטוש של הרקע והדגשת הדמות הממוקדת בחזית.
המפגש המקרי של נמרוד קליין עם האב השכול (שמיל בן ארי המצוין) מציג במלוא עוצמתו את הדילמה המוסרית המתחוללת בחברה. החזרת שבויים תמורת טרוריסטים עם דם על הידיים. כאן הסצנה מקבלת תפנית חדה והצילום שעד כה היה אחיד ומתון הופך לתזזיתי וקופצני כמו בצילום דוקומנטארי חדשותי. השוטר המתנצל כי לא הצליח לעצור את האב השכול וודאי לא העלה בדעתו כי לקראת סוף הפרק יגיעו נמרוד ואורי לפגוש את מקור הדילמה ממקור ראשון. הצילום בסצנה זו משרה לסיטואציה אווירה קודרת וחשוכה מלאת קונטראסטים. גם כאן המצלמה נעה כמתעדת את ההתרחשויות ולרגע נדמה שאין זו דרמה המשוחקת היטב.
מר מושון נחמיאסמכאן לדילמות האישיות של הגיבורים עצמם. "איך עשית לי את זה?" מטיחה טליה קליין בנורית הלוי-זך על כך שבגדה ולא "השכילה" להמתין לשובו של אורי. אך לאחר דין ודברים וחילופי צעקות מתחוור לטליה שאולי היא הייתה זו שבעצם רק חיכתה ואילו נורית עשתה מעשה התרסה נגד החברה שביקשה לכלוא אותה בתוך מסגרת. סצנה זו מצולמת במטבח עם תאורה מוחלשת וקונטראסטית (Low Key) אך עם סיומה הן פונות אל האור בחלון ויחדיו מביטות החוצה.
גם ליעל דילמה אמיתית עם הזיותיה. עמי מסתובב סביבה ולרגע נדמה שהוא אמיתי ומוחשי ואף לוחש לה כיצד להתנהג עם השר בצילום המשותף. הרגעים הבודדים בהם היא מצולמת בצילום רחב היקף ובו נראה חסרונו של עמי במציאות המדומה, כפי שרואות הדמויות הסובבות אותה, יוצרים את החיבור לרגע עם המציאות גם ליעל. אילן פלדמן נכנס לחדר ושואל עם מי היא משוחחת וכאן שוב אנו רואים את הצילום של המיטה בה ישב עמי לפני רגע ויעל עומדת לבד במרחב המיותר קומפוזיציונית. בסיום הפרק מגיעה לידי פורקן הדילמה של יעל. היא בולעת כדורים ומבקשת מעמי שיעצור בעדה. הצילום האחרון בפרק הוא של הבית מבחוץ בצילום אלכסוני ועקום (Dutch angle) ובו נראה כוכב נופל שמרמז על הבעת המשאלה שלא מולאה.
לכל הטורים של "פאנל חטופים"
לאתר הרשמי של חטופים - בואו לגלות מה קרה ב-17 השנים שעברו