יכולים לדמיין גמר בלי טל ומאיה? ביום רביעי הקרוב, 4 בספטמבר, יגיע רגע השיא של תחרות הריקודים הקשה בעולם (שידור חי, אחרי החדשות, ערוץ 12). על רחבת "רוקדים עם כוכבים" יעלו לינוי אשרם, דור הררי, מאיה קיי וטל מורד. בשיחה עם גלית גוטמן ואורי איזק ב"שישי בבוקר", הודה הבמאי שמוביל את התוכנית, יואב צפיר, איך כמעט ופספסנו את קרב הענקים בין קיי ומורד בתחרות. "אנחנו עושים טסטים לפני שמתחילים כדי לראות שיש לפחות רמה סבירה. הטסט של טל ומאיה לא היה מי יודע מה, אגיד את האמת שאפילו שקלתי אם לקחת אותם", אמר.

"חשבתי שזה נחמד, שאולי יודחו בין הראשונים. שבוע לתוך החזרות, הצוות שלי ניגש אליי ואמר שהם ממש טובים. אחרי שבוע בסטודיו, שפתאום מבינים משהו בגוף, זה נקלט. צריך לזכור שהכוכבים שמגיעים לא רקדו לפני זה, באו ללא ניסיון", המשיך. 

יש בגמר ארבעה אנשים שמגיע להם לנצח.
"זו עונה מפתיעה, גם בשנה שעברה אמרו דברים דומים. אני כבר חשבתי שתהיה עונה אחרת, אולי פחות, אבל לשמחת כולנו זה שוב קרה".

זה מאתגר לעשות תוכנית בידור השנה.
"התגובות שאני מקבל, גם ממשפחות החטופים, הן שזו גלולת מצב הרוח הכי טובה שיש, כמובן כמה שאפשר. זה באמת אסקפיזם שחייבים. עדיין, כל הזמן יש סיפורים אצלנו בתוכנית שמתקשרים לנושא, שני פיינליסטים היו במילואים גם ב-7 באוקטובר, דור היה בנובה והציל אנשים, טל לחם בעזה. למאיה קיי יש קשר לאחים רגב ולמשפחות החטופים. כמובן שגם לאה שאחותה מורן נחטפה".

מעבר לאוויר לנשימה שהתוכנית נותנת לצופים בבית, התהליך שעברו סייע גם לכוכבים להתמודד עם האתגר והתחושות. "הם מדברים על זה שזה חלק ממסע השיקום שלהם", התייחס צפיר. "טל לא מסתיר את פוסט הטראומה, מספר שהריקוד עוזר לו".

יש גם עניין מנטלי, הם חיים בסטודיו, לא עושים שום דבר חוץ מזה.
"הם כולם מדברים כבר על היום שאחרי, מפחדים שזה ייעלם. בחצי הגמר הייתה יעל בר זוהר והיא אמרה לי שהיא מתגעגעת. גם חבשוש לא מפסיקה לרקוד ונפגשת עם ארטיום שלוש פעמים בשבוע".

מה להערכתך נראה ביום רביעי?
"קודם כל מה שיקרה לראשונה תהיה הכרזה על המקום הרביעי והכוכב או הכוכבת לא ימשיכו. לוסי תרקוד עם חיים במחווה לכל רקדני העונה, ועוד רומבה. היא כבר חודש וחצי מתאמנת. עדן גולן עם 'הוריקן' תהיה ואפילו תרקוד".

בשבוע הבא עולה בקשת 12 סדרה בכיכובה של עדי חבשוש, "בקרוב אצלי", שגם אותה יצרת.
"בעונה שעברה היה קטע שעדי רקדה את הטיטניק ודיברה על הדמות של רוז, אמרה שמרגישה שמעולם לא קיבלה תפקיד ראשי. זה כל כך צבט בלב, פניתי לחברי הטוב אורי גרוס שעשינו יחד את 'השיר שלנו'. הוא יצר את הסדרה, קשת התלהבו. זה הגביע האמיתי שלה, היא מצחיקה והסדרה מרגשת וקומדיה רומנטית כמו שהרבה זמן לא היה. שישה פרקים נפלאים, פשוט ממתק".