עידן וגיא רוזן התרגלו להיות במקומות הראשונים ב"המירוץ למיליון" (פרק חדש מחר, שבת, ערוץ 12) וגם אל המשימה האחרונה באזרבייג'ן הם הגיעו במיקום טוב - אבל מגש ריבות לא מזוהות עיכב אותם. לאחר שיצאו מבית הקפה המקומי, האב ובנו הגיעו אחרונים אל נקודת הסיום הדרמטית של קטע המירוץ וסיימו את דרכם בתחרות מוקדם מהצפוי.

היום (ו'), איש העסקים המצליח ובנו התראיינו בתוכנית של אילנית לוי וגלית גוטמן וסיפרו על המירוץ הקשוח שעברו ועל ההדחה המפתיעה. "לעידן זה היה קשה מאוד, לי הייתה אנחת רווחה", סיפר גיא. "כמו שראיתן, המירוץ הזה הוא קשה מאוד. הרבה שואלים אותי: 'זה קשה באמת?' - זה קשה מאוד. אנחנו רצנו באותו יום 24 שעות, שרפנו את הידיים, טיפסנו את המדרגות ובסופו של דבר גם שלוש שעות ישבנו ואכלנו ריבות. זה היה מאוד לא פשוט ואנחנו לא טובים בריבות, טבענו בריבות".

זה היה יותר קשה, מאכזב או מבאס?
עידן: "אני חושב שזה היה הרבה ביחד. בסופו של דבר היה יום קשה, אבל הגענו במקום השלישי למשימה האחרונה. לראות את כל הזוגות עוברים אותך, זה החזיר אותנו לסוודרים ולקסטות".

איך קמים מזה? הכל התהפך במדינה הזו.
גיא: "כל הזמן הכל מתהפך שם. בטח ראיתן את הפורמט, שרצים ובדרך כלל לקראת סוף היום יש מין משימת שטן כזאת שאמורה לטרוף את הקלפים. עידן נתן פשוט מירוץ מדהים. אני הרי הלכתי בגללו. כשהוא בא אליי בפעם ראשונה ואמר: 'בוא נלך לזה', אמרתי לו: 'גבר, לך תחפש את החברים שלך'. בסופו של דבר נכנסתי ואמרתי לו שהמירוץ עליו. אני אבוא, אבל המירוץ עליו. הוא נתן שם שואו מטורף, אני בסך הכל הייתי העוזר שלו, הנווט שלו, וקצת יועץ אסטרטגי".

ריקאפ "המירוץ למיליון" עידן וגיא (צילום: מתוך "המירוץ למיליון 2024", קשת 12)
צילום: מתוך "המירוץ למיליון 2024", קשת 12

הקשר הקרוב בין עידן וגיא היה בולט לאורך דרכם בתוכנית, בעיקר הכינוי המשותף שלהם כשקראו אחד לשני "גבר". על היחסים ביניהם ועל הבחירה לרוץ יחד במירוץ עידן אמר: "אבא יודע עליי הכל, אני יודע עליו הכל. עברנו לא מעט במשך השנים. ידעתי שאם אני רוצה ואצא לדבר כזה ובאמת נתקבל ונזכה לזכות הזאת, אז זה רק איתו".

מה זה עשה ליחסים שלכם?
עידן: "היחסים בינינו תמיד היו קרובים, אבל בעקבות המירוץ זה לגמרי התחזק".
גיא: "אני לא יכול לראות אותו יותר. סתם, אני אוהב אותו כמו בן. האחיות שלו היו המעריצות הכי גדולות".

שמעתי שיש עוד הרבה מעריצות ששואלות על עידן כל הזמן.
גיא: "זה פשוט לא יתואר. הן שולחות הודעות לאחיות שלו ומבקשות טיפים איך להתחיל עם אח שלהן. חי אלוהים, שככה יהיה לי טוב. עידן שומר על עמימות. ברגע שהוא ימצא את אהבת חייו, מבחינתי המשימה הסתיימה סופית".