הסודות הגדולים יצאו החוצה, התעלומות הגיעו לפתרונן המפתיע ואחרי עונה משוגעת ומותחת נפרדנו אמש (רביעי) מ"כפולים". בפעם האחרונה בהחלט, לפחות לעונה הזו, שוחחנו עם במאי הסדרה, עודד רז, ושמענו ממנו כמה פרטים מעניינים על מאחורי הקלעים של פרק הסיום שכלל כמה מהסצינות הגדולות אי פעם בסדרה.
המתח הורג אתכם? עוד על "כפולים" בדף הפייסבוק של התוכנית
- תכולת הדיסק און קי הכחול שאנה מצאה בכספת בצימר של דני נחשפה סוף סוף. הבמאי מספר כי הייתה התלבטות אמיתית האם להשמיע את תוכן הדיסק און קי מוקדם יותר העונה, או לחכות עד שאיתן יאזין לו. לבסוף הוחלט להשמיע מעט ממנו לפני כמה פרקים, אלא שהסאונד היה בכוונה לא ברור כל כך כדי שרק חדי השמיעה יצליחו אולי לחבר את החלקים ולהבין את אחד הסודות הגדולים ביותר בעונה הזאת: הקשר בין נרי לרוסים ולפיגוע.
- סצינות החקירה של אנה בשני הפרקים האחרונים היו דווקא מהסצינות הראשונות שצילמה לנה פרייפלד, השחקנית שמגלמת אותה בכישרון רב. זה היה אתגר גדול עבורה: להצליח להיכנס לדמות ולהבין מה אנה תרגיש אחרי רכבת ההרים הרגשית שתעבור לאורך כל העונה. לנה המקצועית נכנסה ל"זון" משלה וכדי להיכנס לדמות ולסיטואציה, ביקשה להישאר אזוקה בחדר, גם בהפסקות. התוצאה? מדהימה ומשכנעת.
- התמונה שהחזיקה שרה (אוולין הגואל) של בנה דידייה כשהיה ילד, זו תמונה אמיתית שהביא השחקן זאק פקיאל. לעודד הבמאי ולאוולין היה מאוד חשוב שזו תהיה תמונה אותנטית שתייצג את אותו ילד שאבד, רגעים לפני שיתגלה שהוא בחיים.
- סצינת המפגש בין סימון לדידייה צולמה במשך יותר משעה בחדר אשפה. הכי הגיוני ואותנטי שדידייה יתחבא שם, לא? אלא שזה גם היה מאוד מסריח. השחקנים והצלם בקושי הצליחו לנשום מרוב סירחון. מעבר לריכוז הנדרש בטקסטים, נאלצו להתמודד גם עם עם ריח נורא. מזל שריח לא עובר דרך העדשה.
- הסטירה ששרה נתנה לבתה סימון נכתבה כמובן בתסריט, אבל עוצמתה הדהימה את ג'ודית מרגי שמגלמת אותה. אוולין, מתוך מקצועיות שלמה, נתנה לג'ודית סטירה אדירה שהיממה אותה וגרמה לכל הצוות להיות בהלם. הסצינה הזאת צולמה עוד פעמים רבות באותו יום, מה שאומר שג'ודית קיבלה הרבה סטירות ביום הזה - אבל אחרי הסטירה הראשונה היא כבר הייתה מוכנה וידעה בדיוק מה עומד להגיע.
- ברגע המעצר של דידייה, כשאביו אלבר מגלה לראשונה שהוא בחיים, השחקן ג'יל בן דוד הפתיע עם אילתור שריגש מאוד את כולם. הוא קרס לרצפה תוך שהוא בוכה והמום, מה שלא היה בתכנון. עודד הבמאי לקח את הרעיון הזה בשתי ידיים ולבסוף הסצינה צולמה כך שכל המשפחה כורעת על הרצפה, בוכה ומתרגשת.
- אחרי המפגש הספונטני של איתן ונרי במשרדי "סטרימייז", איתן נכנס למעלית וברגע שהיא נסגרת המעלית שליד נפתחת ויוצא ממנה יבגני. זה שוט שקשה מאוד לתזמן. ההפקה הכניסה למעלית אשת צוות עם מפתח כדי שתפתח את הדלתות בקיו הספציפי. בעריכה העלימו אותה וראו רק את יבגני יוצא, מה שגרם לזה להרגיש חלק, אמין ומפתיע.
- הסצינות שבהן משוחחים רוזנסקי (אלכס אלכסנדרוביץ') ונסטיה (מרינה שויף) צולמו בימים נפרדים על ידי צוות שני מוכשר: עומרי גבעון וניתאי נצר. אלכסנדרוביץ' ושויף לא באמת נפגשו זה עם זו, הם צולמו בנפרד ומישהו אחר דיבר את הטקסט של זה שנמצא מעבר למסך. כמובן שבמסכים עצמם הם לא ראו כלום בזמן הצילומים. עוד פרט מעניין: המסך הענק בבית של רוזנסקי לא קיים באמת, אלא הושתל באפקטים ויזואליים.
- כל ההתרחשויות הדרמטיות בדירה של נרי צולמו במהלך לילה אחד ארוך מאוד. המזל שבין מיקי לאון לטלי שרון יש כימיה כל כך טובה והיכרות מוקדמת, כך שעל אף השעות הארוכות, העייפות והמורכבות של הסצינות, הם הצליחו לבטא את המתח ביניהם ואת החשדות ההדדיים במקביל למתח המיני והתשוקה זה לזו.
- הסצינה שבמהלכה איתן ונרי מבינים את הפספוס הגדול שהיה להם בבוסטון, כשאיתן הגיע לבקר ונרי לא ידעה מכך כי דני הדף אותו - הייתה אחת מסצינות האודישנים לדמות של נרי. הכימיה בין טלי ומיקי הייתה כל כך טובה, שליוצרים היה ברור שהיא השחקנית המתאימה לתפקיד, זאת על אף שנבחנו אליו שחקניות מצויינות רבות.
- את הבריחה של איתן ונרי מהגג ביצעו מיקי וטלי בעצמם - ללא פעלולנים. הבמאי התעקש שייראו את פני השחקנים, ועל כן השניים נקשרו לרתמה במותן, חוברו לחבל שהיה קשור לאורך המעקה וביצעו את הסצינה בכוחות עצמם. הרגע שבו היו צריכים לטפס מעל המעקה בקומה התשיעית ולהיעמד על קצה המרפסת היה אמיתי לגמרי ומפחיד. הפחד בעיניהם היה אותנטי לגמרי ולכן שירת מאוד את הסצינה.
- סיקוונס האקשן המטורף במשרדי "סטרימייז" צולם במהלך לילה אחד אינטנסיבי מאוד, כשאת כל הפעלולים והירי ביצעו גם במקרה הזה טלי ומיקי בעצמם. הרי בוצע בצורה בטוחה באמצעות כדורי ח"ק (חסרי קליעים), כך שכשהאקדחים ירו נשמע קול אמיתי. השחקנים הרגישו את ההדף ואת הלחץ האמיתי של ירי באקדח. הצוות לבש אטמי אוזניים לפני הסצינות הללו וגם לשחקנים הוכנסו אטמים שקופים לאוזניים.
- סיקוונס הסיום צולם בחדר שרתים אמיתי של חברת הייטק. הרעש היה מחריד כיוון שהמון מאווררים עבדו ובקושי היה אפשר לשמוע איש את רעהו. בנוסף, החדר היה קפוא לחלוטין כיוון שהשרתים דורשים קירור. הסצינות הללו היו מהקשות ביותר לבימוי ולמשחק בסדרה, גם בגלל שצולמו בסוף הלילה כשכולם סחוטים מעייפות, גם בגלל תנאי הסאונד והקור ובעיקר בגלל המורכבות הרגשית והקרב הפיזי הקשוח.