כוכבת הרשת החרדית ליבי נחימובסקי הפכה בשנים האחרונות לתופעה של ממש. ליבילנד, אמא לשישה מכפר חב"ד, הציגה בפני 120 אלף עוקביה זוגיות מאושרת ונוצצת וחיי משפחה מושלמים - אלא שהאמת הייתה שונה לגמרי. במשך שנים הסתירה ליבי סוד אפל אותו חשפה לראשונה הערב (ראשון) ב"חשיפה".

בגיל 18 פגשה ליבי את מי שנחשב לעילוי בחסידות חב"ד, יעקב נחימובסקי. "הייתי בכיתה י"ב כשבן דוד שלי התקשר לאבא שלי ואמר שיש לו שידוך: רב צעיר ממשפחה טובה", תיארה ליבי, "שידוך שחבל לפספס. התכוננתי, התאפרתי והתרגשתי. הלכתי לשידוך עם פרפרים בבטן. הרגשתי כזאת גדולה פתאום, חשבתי שאני נורא בשלה להתחתן. בפגישה השלישית פשוט אמרנו: טוב, אז מתחתנים?".

"הכל קרה מאוד מהר ובתוך ענן מאוד גדול של ערפל וצמר גפן ורוד. ממש התאהבתי בו. היינו צעירים ושובבים, הראשונים בכיתה שמתחתנים ומאוד בוויב של פאן, צחוקים ושירים. שבועיים אחרי החתונה עשיתי בדיקת היריון - שיצאה חיובית. הייתי בת 18, תלמידת כיתה י"ב - ובהיריון ראשון".

>> "חשיפה" - "ליבי מפסיקה להסתיר" - צפו בפרק המלא ב-12+ 

את השנים הבאות הקדישה ליבי למשפחה. בגיל 26 מצאה את עצמה אמא לשישה ילדים, שמתגוררת בדירה ששייכת למשפחה של יעקב בכפר חב"ד. אלא שבמקביל לאימהות, בער בה להביע את עצמה בעוד דרכים: "התחלתי לימודי טלוויזיה ונהניתי בלימודים האלה מאוד. זה עשה לי ממש טוב: לקום בבוקר, להתלבש, להתאפר. גיליתי את העולם פתאום". ליבי צילמה והעלתה סרטונים על חייה כאמא, כשיעקב הפך לשותף קבוע ואף התלווה אליה לתוכניות אירוח בטלוויזיה.

"יעקב לקח חלק מאוד פעיל בסרטונים, כי גם הוא אהב את זה. הוא מאוד נהנה מהחשיפה. בזכות החשיפה הזאת הוא קיבל הרבה עבודות בחופות שהוא עושה. התחילו יותר להכיר אותו, הוא העלה סרטונים שלו רוקד והפך למותג-על בתחום החופות. 'הרב המרקד'. ביחד היינו זוג כוכבים שמגדלים שישה ילדים".

אלא שבשונה ממה שהציגו לעיני המצלמות, כשדלת ביתם הייתה נסגרת - הכל היה נראה אחרת. מההקלטות של ליבי עולה תמונה של זוגיות רעילה, בני זוג שלא מפסיקים להתווכח ולהתעמת האחד עם השנייה. באחת ההקלטות שחשפה ליבי נשמע יעקב אומר: "הנה, עשיתי לך את הכלים. יופי? את צריכה אותי לעוד משהו?", כשהוא משליך צלחת שמתנפצת על הרצפה. "מה עובר עליך? למה אתה זורק צלחת?", הגיבה ליבי ולכך ענה יעקב: "את לא תעצבני אותי".

בהקלטה אחרת שנחשפה הערב, יעקב מקלל את ליבי: "תעופי לי מהעיניים, יא חתיכת בת זונה מסריחה". ליבי מבקשת ממנו: "אל תיגע בי" ולכך מגיב יעקב: "תתרחקי ממני, יא בת זונה" - ויורק עליה. "איכס, אל תיגע בי", מבקשת שוב ליבי.

ליבי ויעקב (צילום: מתוך "חשיפה", קשת 12)
"הוא נהג בנתיב הנגדי, בכביש המהיר, כדי לראות אותי צורחת". יעקב וליבי נחימובסקי | צילום: מתוך "חשיפה", קשת 12

בקיץ שעבר שיתפה ליבי את עוקביה כי נפרדה מיעקב. "זה ממש קשה", תיארה, "אני כל הזמן צריכה לשדר לילדים: הכל בסדר, הכל טוב, למרות שהתקופה הזו קשה. השלתי מעצמי עשרות טונים של דאגה. אני רגועה, לא מפחדת, אומרת מה שבא לי, בלי לחשוב יותר מדי או לפחד להגיד את דעתי. אני חיה חיים רגועים בבית משלי. זה מה שרציתי. אני משלמת הרבה מחירים, אבל בעד שום הון שבעולם לא ארצה לחזור לחיי הקודמים".

מתי זה התחיל?
"יום אחרי שהתחתנו יצאתי מחדר השינה בלי מטפחת, כי התחתנתי אתמול וזה לא היה משהו שאני רגילה אליו. הוא נורא כעס על זה. אני זוכרת שאמרתי: אוקיי, אז תגיד לי שזה מפריע לך ואלך לשים מטפחת. למה ישר לצעוק או לדחוף כיסא? אבין שזה מפריע לך גם אם פשוט תבקש. ככל שעברו הימים, החודשים, השנים והלידות, בכל פעם שקרה משהו, כשהוא לא היה מרוצה, ישר, בלי לחשוב פעמיים, הוא היה גורם לי להתכווץ. הייתי מתכווצת ופוחדת. התחלתי להאשים את עצמי, לכעוס על עצמי ולשנוא את עצמי. למה אמרתי את זה, זה עיצבן אותו. אם לא הייתי נועלת את דלת הבית, הוא לא היה מתעצבן ובועט בה".

שיתפת מישהו במה עובר עלייך?
"חשבתי שככה זה אצל כולם, שזו זוגיות".

אחד האירועים המשמעותיים שטלטלו את חיי הנישואים של ליבי, היה כשהיא ויעקב קיבלו הצעה שאי אפשר לסרב לה: להקים בית חב"ד בכרתים. הם תיעדו את המסע שלהם לתוכנית טלוויזיה, אלא שאז הכל השתבש. "זה היה חלום ענק, המון אנשים היו איתנו בזה. תקוות מאוד גדולות, להפוך להיות בית חב"ד מצליח כמו זה שבתאילנד ובהודו. בסוף, החלום הזה התפוצץ בפנים. מצבי הלחץ שהיו שם, הובילו את יעקב להרבה מצבים של תסכול. התפקיד שלי היה להרגיע את הרוחות, כדי שמשהו מסוכן לא יקרה. הוא נהג 10 דקות בנתיב הנגדי, בכביש מהיר, רק בשביל לראות אותי צורחת, כשמרחוק ראיתי את המשאיות מתקרבות אליי. נהג וצחק. ראיתי שזה ממש הולך ומחמיר".

אחרי קיץ קשה באי היווני, השניים חזרו ארצה לאותה דירה בכפר חב"ד. בהקלטה נוספת שנחשפה הערב נשמעת ליבי אומרת ליעקב: "אתה לא תקלל אותי, אף אחד לא יקלל אותי בעולם. גם אתה לא. גם לא יורקים עליי". יעקב הגיב: "עוד פעם את מרימה עליי יד? את אפס, את אנגח לך בפנים, אשבור לך את הפרצוף, אקלף לך את העור, יא מפגרת".

"תיזהר", אומרת ליבי ויעקב עונה: "מה תעשי? חתיכת כלבה. תשלמי על זה ביוקר, הבנת? ביוקר את תשלמי. את הטענת את האלימות הזאת, את", הוא אומר ויורק עליה. "זה מה שאת שווה".

כשהאזינה להקלטות הללו מול המצלמות, ליבי פרצה בבכי: "מפחיד אותי וקשה לי לשמוע את זה. האמנתי אז שזה מה שמגיע לי. עובדה שאחרי כאלה דברים המשכתי לחיות איתו. עמדתי שם ולא היה לי מה לעשות. נגיד ואקח עכשיו את התיק ואלך, לאן? זה נורא מפחיד, כי אין לי איפה לגור. הייתי פשוט כלואה שם".

למה החלטת להקליט אותו?
"מאוד פחדתי בגלל הפער בין מה ששידרתי כלפי חוץ לבין מה שקורה בבית. פחדתי שבעקבות הפער הזה לא יאמינו לי. בפעמים שזכרתי, כשהטלפון היה בדיוק לידי או כשנבהלתי מאוד כי חשבתי שמשהו מסוכן הולך לקרות, הדבר הראשון שעשיתי היה לפתוח את הטלפון וללחוץ 'הקלט'. לא חשבתי שאעשה עם זה משהו, פשוט רציתי תיעוד לעצמי - כי גם אני הכחשתי את מה שקורה".

פאולה וליבי (צילום: מתוך "חשיפה", קשת 12)
"ראיתי משהו בעיניים שלה שלא הסתדר לי". פאולה רוזנברג וליבי נחימובסקי | צילום: מתוך "חשיפה", קשת 12

מגישת הטלוויזיה פאולה רוזנברג הייתה הראשונה שהבינה שמשהו שאינו כשורה. במשך שנים ישבו השתיים משני צידי השולחן, כשליבי התארחה בתוכנית "פאולה וליאון" - פעמים רבות לצד יעקב. אלה היו ימים שבהם הנישואים שלהם הגיעו לנקודת רתיחה. חמישה חודשים אחרי הגירושים נפגשו השתיים. "בסוף השידור הייתי רואה משהו בעיניים שלה שלא הסתדר לי עם האנרגיה והשמחה", נזכרה פאולה, "הייתי שואלת אותך: 'ליבי, הכל טוב?'. היית אומרת לי שכן, אבל העיניים שלך כל הזמן דיברו. לקח לי המון זמן עד שהעזתי. פעם אחת אמרתי לך: אני לא שואלת כלום, אני לא אומרת כלום, אני רק רוצה שתדעי שהטלפון שלי פה ואת יכולה להתקשר אליי באמצע הלילה או באמצע היום".

והשיחה הזו אכן הגיעה. "יום העצמאות בצהריים. היה סגר. ישבתי במרפסת עם ליאון והבנות. כתבת לי שיש סיטואציה מאוד מורכבת", שיחזרה פאולה, "אמרתי לליאון: אם היא כותבת לי, סימן שאני הבן אדם שהיא יכולה לכתוב לו, שאין כרגע מישהו אחר יותר קרוב. נסענו בשתי מכוניות, היו מחסומים. אמרתי לבנות: תקשיבו, אנחנו נוסעות עכשיו לעזור למישהי. זה הדבר הכי מדהים שאנחנו יכולות לעשות עכשיו בחג. חלק ממה שאת עברת, גם אני עברתי. גם לי הייתה מערכת יחסים שבה היה גבר שהתייחס אליי לא יפה. חלק מזה שנשארים שם כל כך הרבה שנים, זה בגלל חוסר האמונה שמישהו ייראה ויעזור. חשוב לי שנשים אחרות יידעו שתמיד חייבת להיות אישה שתבוא ותגיד לך: אני רואה את זה בעיניים, ואת יכולה לפנות אליי בכל רגע. לא משנה אם אנחנו חברות או לא חברות".

לדברי ליבי, "המוח לא מצליח להבין איך בן אדם שבאמת אומר לי שהוא הכי אוהב אותי בעולם, למחרת זורק עליי כוס קפה מזכוכית בפרצוף. זה משהו שהמוח לא יכול היה להבין. חשבתי, בטח דמיינתי את כל מה שקרה אתמול, זה לא יכול ללכת ביחד. לפעמים הייתי אומרת: הלוואי שכל היום היה לי רע, הייתי יודעת מה לעשות. היה רגע שהבנתי שיותר גרוע וקשה ממה שיש לי לא יהיה, ואז כשכבר היו ימים טובים - לא האמנתי להם".

מתי הגיע הרגע שהחלטת לשים לזה סוף?
"זה קרה בשבת, בלילה. התלוננתי בפניו על נושא כספי. הוא לא אהב את מה שאני אומרת וזרק עליי משהו בפרצוף, בחוזקה. קמתי בבהלה והדלקתי את האור. זה היה בשבת והוא מאוד התעצבן. התחילה מלחמה אלימה ביני לבינו. זו הייתה השעה הכי קשה בחיים שלי. הרגשתי שם לראשונה שאני במצב מסוכן, שאני צריכה לברוח. הרגשתי שאני לבד איתו ושאף אחד לא יידע מה קורה. הייתי נתונה לחסדיו".

מתי ברחת?
"בשבת בבוקר למחרת הוא כבר נרגע, העיר אותי בבוקר עם קפה ועוגה למיטה וחיוך מקסים. אני כבר לא חייכתי, רק בכיתי. הגיע מוצאי שבת. בדרך כלל במוצאי שבת אני יוצאת להליכה. אמרתי לו שגם הפעם אני יוצאת להליכה. נכנסתי לאוטו, התקשרתי למטפלת שלי, מירב, וסיפרתי לה מה קרה. נסעתי למשטרת ראשון. תוך כמה דקות שלחו ניידת לעצור אותו. למחרת בבוקר קיבלתי טלפון מחוקר: 'רק מעדכן אותך שאנחנו משחררים אותו. או שאת באה לכאן ונותנת לנו הוכחות, או שאת עושה איתו עימות'".

מה קרה במפגש ביניכם במשטרה?
"הגעתי לשם והבאתי התכתבויות. כתבתי לחברה שלי: 'אם תקראי בעיתון על אמא לשישה מכפר חב"ד שנרצחה, תדעי שזאת אני'. כל מיני רמזים שנתתי לחברות ולמשפחה שלי במהלך השנים, וההקלטות. זה מה שהיה לי, הקלטות מסוכנות. אחרי כמה שעות שישבתי במסדרון הוא הגיע, אזוק בידיים וברגליים, והתיישב מולי. זו הייתה סיטואציה מאוד קשה. ראיתי את בעלי במצב לא טוב, וקצת התמלאתי ברחמים וחמלה כלפיו. זה לא מישהו שאני רוצה שיהיה לו רע, אבל כן מישהו שהיה חייב שאשים לו גבול. אחרי כמה שעות התקשרו אליי מהפרקליטות ואמרו שהגישו כתב אישום נגדו".

כתב האישום נגד יעקב  (צילום: מתוך "חשיפה", קשת 12)
"הנאשם נטל סכין מטבח וניגש למתלוננת: את זה את רוצה". מתוך כתב האישום נגד יעקב נחימובסקי | צילום: מתוך "חשיפה", קשת 12

כתב האישום נגד יעקב תיאר את הלילה האחרון שלו ושל ליבי בדירה בכפר חב"ד. לפי כתב האישום, יעקב ניגש למטבח, נטל סכין מטבח, ניגש אל המתלוננת ואמר לה: 'את זה את רוצה', בעודו אוחז את הסכין ביד. לאחר מכן נעל את דלת הכניסה ולא איפשר לליבי לצאת. יעקב הכחיש את המעשים, אבל השופט הרשיע אותו בתקיפה ובאיומים. כעבור תקופת מעצר ממושכת יעקב השתחרר והמתין לגזר הדין. ליבי השאירה את כפר חב"ד מאחור ועברה לדירה חדשה, משלה, עצמאית וחופשייה.

כעבור כמה חודשים חייה התהפכו שוב, כשמידע אינטימי עליה לכאורה התפרסם ברשת. מאות אלפי גולשים נחשפו לתיאורים מביכים על חייה האישיים. ליבי מצאה את עצמה תחת מתקפה. "השבועות האחרונים מאוד קשים לי, אני מרגישה כאילו עושים בי משפט שדה, ולא עשיתי כלום. זה כואב. הדבר היחיד שעשיתי זה שקמתי והגנתי על עצמי. זה המחיר שאני משלמת. איחולים למוות, למחלות. 'אנחנו יודעים את הכתובת שלך, אנחנו בדרך לרצוח אותך, תבדקי שהדלתות נעולות כי אנחנו בדרך אלייך', או: 'אישה רעה, אישה בוגדת'. אני כמו רוח רפאים מהלך. ביטלתי את כל מה שהיה לי בלו"ז, מותגים התקשרו אליי לבטל עבודות שהיו לי בעתיד. הם לא ידעו אם להאמין או לא להאמין".

איך זה מרגיש כשפרטים אישיים כל כך מתפרסמים?
"כאילו עולם שלם, עשרות אלפי אנשים, נכנסים לבית שלי, עומדים וצופים בי. הרבה דברים שפורסמו לא קרו. מעולם לא בגדתי בו. מעולם לא עשיתי דברים שקרובים לבגידה. אם מה שקורה לי היום היה קורה לפני חמש שנים, לא הייתי מצליחה לראות את האור. אין אמא ואישה שתעבור את מה שאני עוברת ותצליח להכיל את זה. אנשים שלא מכירים אותי, שופטים אותי על סמך סרטון שהופץ. אני בן אדם רגיל, עם קשיים והתמודדויות. אחרי כל מה שאני עוברת, אני מצליחה לראות את הטוב ולהבין שזה זמני".

מעבר להרשעה של יעקב בעבירות כלפי ליבי, טענות נוספות שהעלתה ליבי כלפי יעקב בסרט נבדקו בפוליגרף. ליבי נשלחה לבדיקה מטעם המערכת ונמצאה דוברת אמת.

תגובת יעקב נחימובסקי: "כמו כל זוג חמישי בישראל, גם סכסוך הגירושין שלנו נפתח בתלונת כזב במשטרה. למרבה הצער, עורכי דין דוחפים להגשת תלונות במשטרה, מתוך ידיעה כי הליך פלילי נגד הגבר ישיג עליונות בהליך הגירושין וכמובן שכר טרחה נאה. מאחר ובישראל ניתנה חסינות לנשים מתלונות כזב, ובית המשפט הישראלי מקבל עדות נשים ללא ראיות, הרי שקיים קושי מובנה לנהל הגנה מפני טענות אלו. רק לפני שבועיים מיהרה ליבי לגנוז תלונה חדשה שהגישה במשטרה בגין פריצה לדירתה, לאחר שהחוקרים הטיחו בפניה תיעוד שצילמתי, בו הוכח כי לא נכנסתי כלל לביתה. האם ליבי תעמוד לדין? טענותיה של ליבי בגין 'הפריצה' וכן הטענות אשר עלו בכתבה הן טענות בדים. ברור כי אין המדובר בתחקיר, אלא בקמפיין יחסי ציבור שנועד להנשים את קריירת המשחק של ליבי. אני מבקש לא להתייחס לשבבי הקלטות עליהן אני מצר ובמקביל לתגובה זו אני מעביר לעורכי התוכנית תיעוד המציג מילים קשות פי כמה שהטיחה בי ליבי. בימים אלו, אני משקיע את כל חיי בהחזרת השלווה למשפחתי, אני מאחל לליבי את כל הטוב שבעולם, ומשוכנע כי הצופה הסביר אינו מתרשם מסאונד הכינורות והגרפיקה הדרמטית, ומבין כי לפניו עומדת שחקנית במשחק חייה".