אייל אור חי בארה"ב והיה איש עסקים מצליח עד שיום אחד המאפיה הישראלית בפלורידה הציבה לו אולטימטום - "תשתף איתנו פעולה או שנרצח את הבת שלך". באותו רגע, הוא יצא למשימת חייו כדי להציל אותה, ומצא את עצמו מנהל במשך עשר שעות קרב יריות שהועבר בשידור חי ברחבי המדינה. הערב (רביעי), האב שסיכן הכל, והבת שחייה ניצלו, דיברו לראשונה ב"חשיפה", וסיפרו על ההסתבכות אליה נקלעו.

הסיפור התחיל כשאור השתחרר מהצבא ונסע לטייל בארה"ב, שם השתקע והקים חברת הובלות עצמאית שתוך שנתיים גדלה וגילגלה סכומים יפים. שם הכיר את דבי, שלימים תהפוך להיות זוגתו ואם בתו, אוליביה. העניינים הסתבכו כשאור הכיר שני חבר'ה ישראלים אליהם התחבר. הם חיפשו מחסן במיאמי ואור הציע להם להשתמש בשלו.

"אחרי חודשיים-שלושה באתי למחסן וראיתי דברים משונים", מספר אור, "ראיתי ארגזים של נעליים, פתחתי את הקופסה ובתוכה היו שקיות עם חומר לבן. אמרתי להם שיגיעו מהר ושיוציאו את הדברים מהמחסן שלי החוצה, שיעופו לי מהחיים". שני החבר'ה לא הסכימו להוציא את הדברים, ובמקום זה הציעו לאור להצטרף אליהם לעסקאות סמים. "אמרתי להם שאני לא עושה שום דבר לא חוקי בעסק שלי".

>> "חשיפה" - "להציל את הבת שלי מהמאפיה", צפו בתוכנית המלאה ב-12+

אבל שני הישראלים לא ויתרו. מאוחר יותר הגיע למקום שרון קאין. באותם הימים, קאין היה אסיר משוחרר מהכלא הישראלי, שם ישב על מעורבותו בניסיון חיסול. הוא עבר לארצות הברית לעסקי הברחות סמים, וכששמע על בעל חברת הובלות ישראלי שסירב לשתף פעולה, הגיע לעיירה שלו. "שרון קאין בא למחסן שלי, שם לי אקדח בראש, וממש עמד מול הראש שלי", סיפר אור, "הוא אמר: 'תרשום צ'ק של 43 אלף דולר ואם לא תביא את הכסף תוך שבועיים זה יהיה פי שתיים. אם אתה חושב שאתה יכול לשחק איתנו משחקים, אנחנו נרצח אותך ואת הבת שלך'. אמרו לי שיזרקו את הבת שלי לתנינים".

אתה זוכר את התחושה הזאת?
"פחד אימים. הייתי בטוח שהחיים שלי נגמרו. יש לי שבועיים להביא לו את הכסף, מה אני יכול לעשות?".

היו עליך איומים?
"קאין התקשר אליי כל יום, כל היום. הוא אמר: 'אני רוצה את הכסף עכשיו'. אמרתי לו שאני מארגן לו את הכסף, משכתי את הזמן כדי למצוא פתרונות".

אוליביה ודבי (צילום: מתוך "חשיפה", קשת 12)
"אמרו לי שיזרקו את הבת שלי לתנינים". הבת אוליביה ובת הזוג לשעבר, דבי | צילום: מתוך "חשיפה", קשת 12

בעוד שדבי ואוליביה בת השבע הסתתרו בטקסס, אור החליט לשים סוף לאיומים. הוא פנה לאף-בי-איי וקיבל מהם הנחייה לטוס למיאמי, שם פגש את הסוכנת קים. "הם הראו לי תמונות של קאין וכל החבר'ה, הם אמרו שהם יודעים שהם עבריינים ושהם רוצים לעזור לי".

אור כרת ברית עם האף-בי-איי: הוא ימסור להם את קאין והם יסירו את הסכנה שמרחפת מעל ביתו. הסוכנים תדרכו אותו להיפגש עם קאין במסעדה ולנסות לעשות איתו עסקת סמים. "קים אמרה לי שאם יש בעיה אז להתקשר ל-911, ולא למשטרת הוליוויד כי הם עובדים איתם ביחד", הסביר אור. אך בתום המפגש, סוכני האף-בי-איי לא קיבלו את ההקלטה המפלילה שקיוו לה. "התקשרתי לאף-בי-איי וקים לא ענתה לי לטלפון, הם נעלמו לי פתאום", משחזר אור, "שמו לי אקדח בראש, איימו על החיים שלי ושל הבת שלי, והאף-בי-איי ראו שאני דובר אמת. הם הזניחו אותי למוות".

אור הבין שהוא נשאר לבד במערכה ומיהר לטקסס לדבי ואוליביה, והמשפחה הסתגרה בבית. "קאין התקשר אליי כל יום ואמר: 'אני עכשיו בטקסס, אני רואה את הבת שלך'. הוא התחיל לאיים עליי עם הבת שלי, הוא ידע הכל. אמרתי לדבי שהחיים של אוליביה בסכנה". דבי שיתפה על אותם הרגעים: "התחילו לאיים שישרפו לנו את הבית. אייל ידע שהוא חייב להעביר אותנו לאנשהו, נכנסנו איתו לרכב ועזבנו", אור תיאר את זה מהצד שלו: "הלכתי למלחמה שלא ידעתי מה יהיה ממנה. התעסקתי עם אנשים מסוכנים ביותר, פחד אימים מטורף".

מה אמרת לעצמך?
"הבנתי שהסתבכתי לגמרי ושצריך למצוא פיתרון, הלכתי לקנות אקדח".

אור החליט להוציא לפעול תוכנית נואשת שאין דרך אחרת לכנותה מלבד משימת התאבדות. "נישקתי את הבת שלי בראש שלוש פעמים, הייתי בטוח שבחיים לא אחזור. הלכתי להביא את האקדח וקניתי 200 כדורים. במחסן היו לי מיכלים של דלק, תכננתי להתבצר בבניין שלי ולהכניס אותו לשם".

חשבת לחסל אותו?
"כן. יש לי אקדח ביד, אני אקשור אותו לרצפה ומפה אתחיל".

עשית משהו בסגנון הזה בחיים שלך?
"בחיים לא. אבל אין מה לעשות, אני מאויים, האף-בי-איי בגדו בי ואמרתי שאני לא אהיה קורבן שלהם יותר. אני אלחם איתם עד הסוף, מי שמאיים עליי ועל הבת שלי - אחסל אותו אחד אחד".

התכנון שאתה מתאר נשמע מטורף לחלוטין, של אדם לא שפוי.
"תכנון מטורף לחלוטין, אני שפוי ביותר. אני אעשה הכל לשמור על הבת שלי, וזה מה שעשיתי".

המחסן שבו הסתתר אייל אור (צילום: מתוך "חשיפה", קשת 12)
"מי שמאיים עליי ועל הבת שלי - אחסל אותו אחד אחד". המחסן שבו התבצר אייל אור | צילום: מתוך "חשיפה", קשת 12

אור הזמין אליו למחסן את קאין לפגישה שממנה העבריין לא היה אמור לצאת בחיים, אך הוא הבין שהדברים לא הלכו כמתוכנן - וזיהה אנשים חמושים מקיפים את הבניין. בשלב הזה הוא הבין שהוא חלק ממערב מתוכנן של קאין, שסירב לפגוש אותו בתוך הבניין ודרש ממנו לצאת החוצה, דבר שהתחיל רצף שיבוש בתוכניות: "מילאתי דלק בתוך כוס ונכנסתי לרכב שלי. סגרתי את הכביש באמצע, שפכתי בנזין על הכיסא והדלקתי את האוטו. הם רוצים מלחמה? נפתח מלחמה".

בשלב הזה אייל התקשר ל-911 וסיפר להם על המתרחש: "אמרתי להם שהמאפיה הישראלית בחוץ, שרוצים להרוג אותי וששרפתי את הרכב שלי כדי שלא יתקרבו לבניין. ראיתי שהחבר'ה שלו עדיין עומדים עם הרובים, לקחתי את האקדח שלי ויריתי לחלון של המשאית, איך שהוא ראה שיריתי לחלון הוא ברח. אחד עמד מאחורי העץ, יריתי על העץ והוא ברח גם. דפקתי שלושה ארבעה כדורים. פתחתי את הטלוויזיה וראיתי מה קורה בחוץ, ראיתי בשידור שמקיפים אותי מלא שוטרים ומסוקים מלמעלה. אמרתי שהסתבכתי".

האינסטינקט הראשוני לא היה להניח את הנשק אם יש משטרה?
"אני לא סומך עליהם. האף-בי-איי אמרו לי שהמשטרה מעורבת".

אור החליט להתבצר במקום עד שסוכני הבולשת יגיעו לעזור לו, ודבי ואוליביה הסתתרו במוטל קרוב ועדיין לא היו מודעות למצב. "חשבתי שיהיה טוב לאוליביה לצאת לאכול גלידה, כדי להסיח את דעתה. כשנכנסנו זה הופיע בחדשות", שיתפה דבי, "זמן קצר לאחר מכן הטלפון צלצל. האף-בי-איי רצו לדעת איפה אנחנו". סוכני הבולשת הביאו את דבי ואוליביה לזירה אבל נשארו מחוץ לתמונה, הם לא התערבו באירוע והעבירו את האחריות בשטח למשטרה המקומית ממנה אייל חשש.

המשטרה הזעיקה למקום את הבעלים של המחסן, רוברט ויינשטיין, שיעזור להם. "הם רצו לדעת מאיפה להחדיר גז מדמיע", מספר ויינשטיין, ואור מספר את הצד שלו אחרי שהמשטרה פעלה: "היו רימוני עשן בכל מקום, התחבאתי בתוך השמיכות והגז לא נכנס אליי, היה לי מקום לנשום. יריתי בתוך הבניין מלא כדורים כדי לעשות רעש ולהפחיד. הסתכלתי בטלוויזיה וראיתי מכל מקום שוטרים עם אקדחים שלופים מקיפים אותי בבניין", משחזר אור.

יריות במחסן (צילום: מתוך "חשיפה", קשת 12)
"יריתי בערך 200 כדורים, נשארה לי מחסנית אחרונה" | צילום: מתוך "חשיפה", קשת 12

חמש שעות עברו מאז התחיל האירוע. משטרת הוליווד ניסתה לשכנע את אור לצאת ואפילו אמא שלו עלתה על הקו והתחננה אליו שיצא החוצה. "יריתי בערך 200 כדורים, נשארה לי מחסנית אחרונה. יצאתי החוצה, פתחתי טיפה את הדלת ובאותה שנייה ירו לי על הדלת, חיררו אותה. אם הייתי עומד ליד, הייתי מאה אחוז גופה".

מי שבאותו זמן צפו בהכל מהצד הן דבי ואוליביה, אשר הוחזקו בזירה בידי האף-בי-איי והבינו שאלו אולי רגעי חייו האחרונים של אור. "כל מה שאני זוכרת זה יריות ושכל הזמן היה מעלינו הליקופטר", משתפת אוליביה, "זה היה טראומתי. אני זוכרת שחשבתי שאבא שלי מת, כי הם הפסיקו לירות", ודבי הוסיפה: "הם החזיקו אותנו כבנות ערובה".

בתוך המחסן התחמושת של אור כמעט ואזלה. "נפתח ירי מטורף עם גז מדמיע ושמעתי רעשים", מתאר אור. בשלב זה, הוא קיבל טלפון מבחורה ממשרד השריף של מחוז ברוורד ששכנעה אותו לצאת. "הבנתי שאם אני לא יוצא החוצה עכשיו זה הסוף שלי. כשיצאתי, ירו עליי שלושה כדורי גומי על הגוף, אחד פגע בי בראש. פיצצו אותי מכות מטורפות, כולי הייתי חבול. אבל לא פחדתי, אמרתי שיחקרו הכל ויראו שיש את האף-בי-איי שיספרו את האמת ולא יסתירו שום דבר".

בזמן שאייל הפצוע הובל לניידת, דבי ניסתה למנוע את המעצר. היא פנתה למפקד המשטרה בשטח וסיפרה לו מה עבר על המשפחה בימים האחרונים ומה באמת גרם לאור להתבצר במקום. "הוא אפילו לא הקשיב לי", מתארת דבי, "חשבתי שהאף-בי-איי יעזרו אבל למעשה הם לא עשו כלום". בזירה, דבי פגשה גם את קים, הסוכנת מהבולשת, והיא משחזרת מה נאמר לה על ידה: "קים אמרה לי שהם לא הצליחו לתרגם את ההקלטות כדי להבין מה שרון אמר לאייל בטלפון. איך אתם באף-בי-איי, מקליטים מישהו כשאתם יודעים שכל השיחה תיערך בעברית?".

בדיווחים הרבים על תקרית הירי לא נמצא שום אזכור לגרסה של אור. העיתונאים סיפרו רק צד אחד של הסיפור, על ישראלי שירה ללא סיבה לעבר השוטרים. נגד אור היו חשדות כבדים: ניסיון לרצח מדרגה ראשונה, תקיפה והצתה, ואף אחד לא היה מוכן להקשיב לו. "המציאו סיפורים עליי ולאף אחד לא היה אכפת. אף אחד, נשארתי לבד".

היו חקירות?
"הייתה חקירה בהתחלה, סיפרתי את כל הסיפור ואמרו שרציתי לרצוח את השוטרים".

אייל אור (צילום: מתוך "חשיפה", קשת 12)
ארבע שנים בכלא האמריקאי. אייל אור | צילום: מתוך "חשיפה", קשת 12

בכל תקופת המעצר אור נותק ממשפחתו ולא ידע שבאותו הזמן גם דבי ואוליביה חיות בפחד וחוששות מנקמה. "דיברתי עם האף-בי-איי וביקשתי מהם להגן על בתי בבית הספר, הם אמרו לי להסתדר לבד. אז שכרתי שומר ראש והוא גר איתנו שנה", סיפרה דבי.

אחרי למעלה מארבע שנים במעצר, אייל אור יצא לחופשי. הוא חזר לישראל ועד היום איש לא מאמין לגרסתו, אבל כעת אותר בארכיון בפלורידה מסמך שטוען לאמינותו: תצהיר של קים, סוכנת האף-בי-איי שלכאורה הפעילה את אור. קים דיווחה על הכל, על ההקלטות שאייל ביצע עבור הבולשת, על הפגישה הדרמטית עם שרון קאין במסעדה, על האיומים ועל הפחד של אייל על חיי משפחתו.

כיום דבי ואייל פרודים, הוא מתגורר בחולון והן נשארו בטקסס, כשהוא מגורש לצמיתות מארה"ב. "אבא שלי היה מאוד נוכח בחיי לפני, ועכשיו הוא לא נוכח בכלל", משתפת אוליביה, "הייתי צעירה מידי כדי להבין למה הוא עזב".

תגובת שרון קאין: "מדובר בשקרים גסים, מרושעים וחסרי כל אחיזה במציאות. ההוכחה הטובה ביותר לכך שמדובר בשקרים היא העובדה במשך שש עשרה שנים לא נטענה טענה כזאת כלפיי על ידי אייל".

במשטרת הוליווד ביקשו להדגיש שאין להם כל קשר עם המאפיה הישראלית ומהאף-בי-איי העדיפו שלא להגיב.