הוא נחשב לרב מקובל ואהוד שמושך אליו בשנים האחרונות מאות ואלפי מאמינים, כולל שופטים, שוטרים ועבריינים לדבריו, וכן גם ידוענים שכולנו מכירים כמו הבמאי והשחקן יהודה ברקן וכוכבת הילדים רינת גבאי. הרב הפופולרי מבטיח לספק ברכה וישועה ואפילו מרפא לגוף ולנפש – אך בתוכנית התחקירים "חשיפה" חשף חיים אתגר עדויות על שיחות בוטות והתעמרות לכאורה מצדו של הרב.

אלקריב, בן 49 ונשוי ואב לשמונה, מספר כי את יכולותיו וכוחותיו קיבל בעקבות אירוע טראומטי שחווה בגיל 20. הוא החל לקבל קהל בסוכה שהקים מתחת לביתו ובמהלך השנים נדד בין כמה מקומות. לאט לאט, מעגל קרוב של נשים החל להתקבץ סביב אלקריב, נשים שנקראו עוזרותיו של הרב. "התפקיד של רוב הבנות שם זה ליחצן אותו. באים אנשים חדשים, מחכים בתור. הוא מייבש אותם לפעמים גם שעה כדי שישמעו סיפורי גבורה על שאול. בא מישהו, שואל אותך 'איך הוא?' – 'אין, אין עליו, מדהים, מדהים. יעשה לך קסמים, נפלאות'. ככה את מדברת", מספרת ליאת (שם בדוי), ששימשה כעוזרת לאלקריב. 

העדויות המטרידות על הרב אלקריב (צילום: מתוך: "חשיפה", קשת12)
"הוא אמר לי: 'את תאהבי את המה-שמו שלי'". ליאת (שם בדוי) | צילום: מתוך: "חשיפה", קשת12

"הוא גאון, הוא יודע להתאים את עצמו לכל בן אדם. הוא רואה מה אתה, מה מושך אותך ומה אתה צריך", אומרת נופר (שם בדוי), ששימשה גם כן בתור אחת מהעוזרות הקרובות ביותר לרב אלקריב. היא נדדה עם הרב ממקום למקום, עד שלדבריה התפכחה ועזבה אחרי שבני משפחתה נאבקו להוציא אותה מהחצר.

בשיחות שקיימה נופר עם הרב והוקלטו, סיפר הרב על יחסיו עם נשים שונות בסביבתו. "היא ממש סוטת מין. היא קמה בבוקר, חושבת עליי, ישנה, חושבת עליי. היא אוהבת אותי כאהבה של אישה לגבר, פשוט ולעניין", נשמע אלקריב אומר. "יש לי בעיה איתה, היא מאוד חושנית. יש לה דרישות מיוחדות", סיפר על אחת מהנשים עמה היה בקשר.

העוזרות של הרב נאלצו לספוג לא רק שיחות מיניות, אלא גם צעקות, קללות וגידופים. "זה חלק מהעניין. כשהוא משפיל אותך, את צריכה להגיד 'תודה', זה מה שהם מאמינים שם כי הוא מביא לך את הישועה, הוא מקרב לך את הישועה. הוא צועק עלייך? תהיי מאושרת", מספרת ליאת (שם בדוי). "בעצם הביזיון שלו עליי, הוא מכפר לי על העוונות". 

העדויות המטרידות על הרב אלקריב (צילום: מתוך: "חשיפה", קשת12)
"יודע להתאים את עצמו לכל אדם". הרב אלקריב | צילום: מתוך: "חשיפה", קשת12

"הוא מתעסק עם בחורות שבאות אליו", מעיד טל (שם בדוי), שהיה מקורב לאלקריב גם כן. לדבריו, באחת מהפעמים שבהן נכנס לחדרו של אלקריב, ראה כיצד הוא נוגע בחזה של אישה ששהתה במשרדו. "שאלתי אותו, 'מה אתה עושה?', אז הוא אומר לי: 'אני עושה לה תיקון'", אומר טל. שיחות בעלות אופי מיני התקיימו גם עם ליאת (שם בדוי). "זה מתחיל להגיע לרמה של שיחות שבהן הוא אומר לי: 'את תאהבי את המה-שמו שלי, את תתמכרי אליו'. הוא מתחיל את זה בזה ש'כל אחת שנגעה, התמכרה', ואז הוא אומר שגם אני", היא טוענת. 

סנדרה (שם בדוי), בחורה בשנות העשרים לחייה שעלתה לישראל לפני כמה שנים, הגיעה לרב במטרה לקבל ברכה. "הוא הסתכל עליי, אמר לי: אני מרגיש אותך. יש לך נשמה ממש גבוהה. אני ואת בעבר, היינו ממש קרובים", היא נזכרת. באחת מפגישותיהם, ביקש אלקריב מסנדרה שתתיישב על ברכיו. 

העדויות המטרידות על הרב אלקריב (צילום: מתוך: "חשיפה", קשת12)
ביקש ממנה שתשב על ברכיו. סנדרה (שם בדוי) | צילום: מתוך: "חשיפה", קשת12

"כולן פה מרגישות כמו בנות שלי, כמו משפחה, ברגע שאישה הולכת באופן טבעי והיא לא פה, אז היא מקנאה", אומר אלקריב בעימות שנערך עם אתגר וצולם במצלמה נסתרת. בעימות טען אלקריב כי כל התלונות והעדויות הן המצאות של מי שהוא מכנה 'אנשים חולים' שמקנאים בו ובהצלחתו.

העימות באולפן 

אחרי שתקופה ארוכה סירב הרב אלקריב להתראיין, הוא פנה למערכת חשיפה במפתיע וביקש להגיע לאולפן כדי להגיב על התחקיר: "מכיוון שאני עוסק עם האשים הכי קשים, עם סמים, בעיות נפש ובעיות קשות מאוד, אז מטבע הדברים הבנות הללו מתהפכות עליי כאשר זה לא יוצא לטובתן", אמר אלקריב. "אני אף פעם לא הטרדתי מינית אף אחת. כל יום באות אליי עשרות נשים אם לא מאות, אז ככה שאתה לא יכול להביא לי אישה אחת או שתיים שמעשנות ג'וינטים, קוק וסמים והן מדברות כדי להכפיש את שמי. זה לא יעזור לך".

זו לא אישה אחת ולא שתיים.
"גם שיהיו עשר נשים. זאת אישה שביקשה שאני אכין לה ג'וינטים ואביא לה בחינם, כדי שהיא לא תכפיש את שמי. זו אישה שאתה שלחת אותה להפיל אותי. אתה שקרן ואתה רמאי, אתה הלכת וביזית אישה וביזית בן אדם שמת. אתה בן אדם חוצפן, חושב שיש לך גב מאחוריך".

יש משהו שאתה מתחרט עליו?
"אם פגעתי במישהו או בך, בוודאי שאני מתחרט. אין לי שום כוונה לפגוע באף אחד. יש לי אהבה גדולה לבני אדם. אפילו אם איימתי עליך בבית משפט אני לא מתכוון לזה, לא אתבע אותך לעולם, אתה עושה את העבודה שלך. אולי דיברתי והתבטאתי לא יפה, כי לפעמים אני כועס כי אני בן אדם אימפולסיבי. אני מבטיח לך חיים שמעשיי הם רק לטובה". 

העדויות המטרידות על הרב אלקריב – עימות באולפן (צילום: מתוך: "חשיפה", קשת12)
"אין לי שום כוונה לפגוע באף אחד". הרב אלקריב | צילום: מתוך: "חשיפה", קשת12

תגובת עו"ד אייל בסרגליק המייצג את הרב שאול אלקריב: "מדובר ברעות רוח והוצאת דיבה אודות הרב שעושה ימים כלילות בעזרה לכל אדם. מרשנו רב מקובל, אדם צדיק ששמו הולך לפניו, איש משפחה מסור, אשר מזה עשרים שנה פוקד את משכנו הצנוע על מנת לתת ברכה וייעוץ לכל הפונה אליו.

הרב מכחיש מכל וכל את טענת האישה שסיפרה כי אמר לה שהוא אוהב אותה ונגע בה. אמנם הרב אוהב אדם, אך מעולם לא נגע באופן לא ראוי במבקריו. לו טענתה הייתה אמת, הייתה האישה פונה למשטרה.

לגבי האישה הנוספת שטוענת כי הרב נגע בה – הרב מכחיש מכל וכל טענות אלה. הרב מעולם לא חיבק, נישק או הורה למי ממבקריו לשבת על ברכיו. מדוע חזרה למשרדו של הרב פעמים נוספות ונפגשה איתו לטענתה בחורשה, למרות שהדבר לא קרה מעולם? הרב מקבל את הפונים בחדרו כאשר הדלת פתוחה חלקית ועובדת מטעמו מצויה בפתח.

הרב מכחיש את אמירות האישה שטוענת שחיזר אחריה. לו היה שמץ של אמת בדברים האישה הייתה חשה לא בנוח במחיצת הרב אך בפועל פקדה את משרדו תקופה ארוכה. הרב הינו אדם חם ואומר להרבה אנשים שהוא אוהב אותם. זה סגנונו, כשם שלעתים נדרש הוא לצורך העזרה לומר דברים בוטים. אין ולא הייתה בדבריו כוונה מינית כלשהיא.

לגבי האדם שטוען שראה את הרב אוחז בחזה של אישה שהגיעה לעבור תיקון - הרב מכחיש זאת מכל וכל. הרב אינו אחראי למחשבות המיניות שמתחוללות במוחו של אותו אדם.

הטענה שהרב דרש להגיע לחצרו מידי יום עד כדי "שיעבוד" מופרכת ומנותקת מהמציאות, שכן הרב אינו "בעל שליטה מוחית" על אנשים ואינו מבקש מקהל מאמיניו להגיע בתדירות זו או אחרת לחצרו. הרב לא מבטיח למבקריו ישועות מהירות. הניסיון לטעון כי הרב מנצל מצוקות ויוצר תלות של מבקריו בו, הינה טענה כוזבת ומרושעת.

לא ברורה לנו הטענה לפיה הרב עצמו הודה בקשריו עם גורמים ב"עולם התחתון". הרב עוזר לכל הפונה אליו, מבלי לחקור מאין הגיע ולאיזה מגדר משתייך.

גם אם עלתה חמתו בשיחה כלשהיא, אין להסיק מכך שהרב מדבר על עניינים מיניים לשם הנאה. מבקרים רבים מתייעצים עמו בנושאי צניעות, פריון ויחסים ומטבע הדברים הרב משתמש במילים הנדרשות. לגבי אמירת הרב שמקומו בבית כלא או בבית משוגעים: הדבר מעולם לא נאמר בהקשר הנטען. אנשים המנהלים אורח חיים חרדי מאמינים כי אם לא קיימו את כלל המצוות מגיע להם "עונש" וכך גם הרב. לגבי האמירות "הורדתי לה סטירה" "היא תקבל ממני מכות" וכו': הכוונה לביטויים מטאפוריים במובן שבדבריו בלבד ובפעילותו הרוחנית יגרום הרב לכך שייפסק הנזק כלפי אותו אדם, ואין בכך משום אלימות כלשהיא כלפי נשים".