"כמה שבועות אחרי שהתוכנית עלתה לאוויר קיבלנו תמונות ששלחו לנו ילדים שלומדים בבתי-ספר על שם יצחק רבין בכל הארץ, ובמקום 'יצחק רבין', הם מחקו וכתבו 'מעתוק'. הדמות זכתה לפופולריות היסטרית, כולל חיקויים לתעלולים שלה באינטרנט - בניגוד, כמובן, למה שרצינו להגיד. בשלב מסוים תפסנו את עצמנו. הבנו שבמקום להעביר מסר, יצרנו את צ'ה גווארה של התלמידים המופרעים. לכן הנמכנו פרופיל והורדנו את המערכון, עד תוכנית הסיום".
מולי שגב, יוצר ועורך "ארץ נהדרת", קצת מכה על חטא בראיון בלעדי שיפורסם במגזין "פירמה" הקרוב לרגל סיום העונה השביעית של תוכנית הסאטירה של זכיינית ערוץ 2 קשת, אשר ממשיכה לשלוט בשיח הציבורי עם 20 דמויות חדשות, מערכונים מדוברים ומצבור עצום חדש של ביטויים וחיקויים שצוטטו בכל שיחת סלון.
"לפעמים, הפרשנות של הקהל למערכונים שונה מהמסרים שרצינו להעביר", מסביר שגב. "הדמות של ליטל מעתוק נולדה בעקבות כתבה נוגעת ללב שפורסמה ב'הארץ' על-ידי דורון קורן, שתיאר מציאות שהיא גיהינום: המורים לא יכולים ללמד, המערכת מגבה את התלמידים המופרעים, ואי-אפשר להעיף או להעניש אותם, כי ההורים ישר מגישים קובלנות. פשוט טרור. קרה פה משהו מאוד מטריד ומדאיג, שאותו ניסינו להראות. במערכונים האלה קיים גרעין חזק של אמירה על מצבה של מערכת החינוך", הוא מספר.
"אני, אישית, בין האנשים שחושבים שהמתנחלים מחזיקים את המדינה הזאת כבת-ערובה במשך 40 שנה. פשוט ככה", אומר שגב בראיון. "הם הילד המטורף שכולם מפחדים להרגיז. זה מצב אבסורד שלא מקובל עליי".
"אני לא עושה את הספירות האלה", מתייחס שגב לטענה כי מינון הדמויות המזרחיות היה גבוה השנה בצורה משמעותית. "זה מדד מקומם בעיניי. אולי שיספרו גם כמה מזרחים יש לנו בקאסט? כל קומיקאי מקבל את מקורות ההשראה שלו מהסביבה שבה הוא גדל כנער ומהטיפוסים שהצחיקו אותו אז. אף אחד לא אומר לשחקנים 'תעשו דמות מזרחית נלעגת'. אני יכול להמציא דמות כמו שאולי? זה בא מאסי, ואני לא אהיה סלקטור עם מכסה עדתית בכניסה".
המקפלות. בינתיים לא יעשו קמפיין לרשת אופנה"היכולת שלנו להשפיע היא קודם כל בכך שתקענו יתד בסלון של כל המדינה, אחרת אנחנו משכנעים את המשוכנעים. אם אנשים באים לראות בידור קליל כמו המקפלות, ואז פתאום מקבלים את כצל'ה חוטף חייל או את אשכנזי מקבל את פרס גלובוס הזרחן - עשינו את שלנו", הוא מסכם.
"החלטה עקרונית נוספת שקיבלנו", חושף שגב, "היא לא לאפשר לדמויות שמככבות במערכונים להופיע בקמפיינים מסחריים כל עוד העונה רצה. תמיד יש הצעות, ותמיד אנחנו אומרים: 'מצטערים, דברו איתנו בסוף העונה'".
הראיון המלא יפורסם במוסף "פירמה" של חודש מאי.