9.90 לקילו חומוס ברשתות שיווק רבות קיים מותג פרטי של הרשת שפעמים רבות מיוצר ע"י אותו היצרן, רק עם תווית שונה. גם אם לא מדובר באותו היצרן בדיוק, מוצרי מותג פרטי הם לרוב איכותיים כמו המותגים המוכרים, רק עם הבדל אחד מהותי - המחיר.
רשת שופרסל, המחזיקה במותג הפרטי הגדול בארץ, רואה במותג שלה כלי אסטרטגי בעל חשיבות מרכזית להוזלת סל המוצרים לצרכן ויוקר המחיה בישראל, וממשיכה להשקיע משאבים רבים בפיתוח מוצרי המותג. השבוע תשיק הרשת סדרת סלטים חדשה שכוללת שמונה מוצרים: חומוס, טחינה, חציל קלוי, חציל במיונז, חציל בטחינה, מטבוחה, קוביות סלק וסלט כרוב אדום במיונז.
מחירים שווים לכל כיס
לסדרה יש יתרון בולט על פני המתחרים שלה: היא זולה בכ- 25 אחוזים מהמוצרים המתחרים. כך למשל, קילו חומוס של שופרסל יימכר בסניפי שופרסל דיל במחיר של 9.90 ₪, מחיר זול משמעותית מהמתחרים שנמכרים ב-13.90 ₪ לאותה הכמות. סדרת המוצרים המלאה באריזות של 400 גרם תימכר ב 7.90 ₪ ליחידה בסניפי שופרסל דיל ובשופרסל Online.
סמנכ"ל הסחר והשיווק של שופרסל, אורי קילשטיין, גאה להשיק את הסדרה החדשה: "קטגורית החומוס נאמדת בכ- 770 מיליון שקלים בשנה ונשלטת על ידי שני ספקים מובילים: צבר עם 37% ואחלה עם 33% מהמכירות. אנו רואים בהשקת הקטגוריה מהלך אסטרטגי, שמציע ללקוחות מוצר איכותי וטעים שאינו נופל באיכותו מהמותגים המובילים".
חצילים ונהנים טעם ללא פשרות
לשופרסל היה חשוב להוציא למדפים מוצר שלא ייפול מהמתחרים באיכות ובטעם. החודש ביצעה חברת נילסן מבחן טעימה של החומוס החדש של שופרסל מול סלט החומוס של צבר, תוך התייחסות לפרמטרים סנסוריים שונים למציאת יתרונות וחסרונות. המבחן בוצע בקרב 160 גברים ונשים בגילאי 19-60 הצורכים חומוס מספר פעמים בשבוע, ובסוף הטעימה התבצע מבחן העדפה.
תחילה טעמו והעריכו הנבדקים את המוצרים בכפית לכשעצמם ולאחר מכן אכלו את הסלט עם פיתה. המוצרים הוגשו לטעימה בכלים חד פעמים עם מספר קוד אקראי, ללא חשיפת שם היצרן ו/או המותג ("מבחן עיוור"). במהלך הטעימה הופרדו הטועמים על ידי מחיצות, למניעת השפעה על שיפוטו האובייקטיבי של כל טועם.
תוצאות המבחן מראות כי האטרקטיביות הסנסורית של שני המוצרים, בטעימה על כפית וכן בטעימה עם פיתה, נמצאו ללא הבדל ולא הייתה העדפה מובהקת לאחד מהמוצרים. גם בפילוח לפי סדר טעימה, לא עלה יתרון לאחד מהמוצרים. המסקנה מהמבחן הייתה שהתקבלות חומוס שופרסל נמצאה טובה כמו של המתחרה המוביל בשוק.
אז מה נשים בפיתה? וכעת, כל מה שנותר הוא לטעום ולהיווכח בעצמכם!
הסלטים זמינים בסניפי שופרסל ובאתר שופרסל Online