כשעדי, לי וגיה עלו בפעם הראשונה לבמה של "רוקדים עם כוכבים", כולם הכירו אותם בתור שחקנים, זמרים או קומיקאים, אף אחד לא חשב עליהם כרקדנים. עכשיו, כשהם שעות ספורות לפני הגמר (הערב בשידור חי, אחרי החדשות, קשת 12), פגשנו את השופט הכי קשוח בפאנל, אלי מזרחי, שהסביר וניתח את הדרך המקצועית והכמעט בלתי נתפסת שכל פיינליסט עשה העונה - מהחוזקות בריקוד ועד לנקודות התורפה: "בקצב ההשתפרות שלהם העונה תיגמר עם שלושה רקדנים, לא כוכבים".
גיה באר גורביץ'
החוזקה – יצירתיות
גיה וחיים התבלטו לאורך כל העונה בהמון יצירתיות בריקודים שלהם, דבר שתפס מאוד את השופט: "זה לגמרי הפורטה שלהם בתחרות. חיים בונה דברים מאוד מיוחדים ולגיה יש את הכישרון הזה להביא את המשחק וההומור שלה לתוך כוריאוגרפיות. ברגע שהיא עושה את זה ביחד עם היכולות הפנומנליות של חיים, הם מצליחים להביא דברים אבסטרקטים ויצירתיים ברמה מאוד גבוהה".
נקודת התחלה והדרך לגמר
לפני מספר חודשים גיה עלתה לבמה בפעם הראשונה, עם ריקוד צ'ה צ'ה שנתן הצצה להמשך העונה. "כשגיה הגיעה ראו שהיא רקדה בעבר, היו לה יסודות של קלאסי ומודרני. אבל התוכנית נוגעת בהמון סגנונות וצריך לדעת לדלג ביניהם ולהביא יכולת ריקוד טובה בכל אחד מהם. גיה הצליחה להראות ורסטיליות, ובכל דבר היא כמעט הכניסה את המשחק, ההומור והיצירתיות שלה. זה נתן לה איזושהי חותמת".
נקודת תורפה
"הקטע הלטיני זה החלק שקשה לה, נקודת התורפה שלה. החוכמה בתחרות הזו, זה להוציא את החוזק שלך החוצה ולהסתיר את המגבלות שלך. אתה צריך בכל זאת להישאר נאמן לעצמך ולא ללכת לאיבוד, לבצע את הדברים שאתה עושה בדרך שלך".
הביצוע הבלתי נשכח
"הקברט היה נאמבר מאוד יפה, היא נכנסה לדמות בצורה מאוד מיוחדת, עשתה את הביצוע כמעט מושלם. התאים לה הסגנון הזה, זה היה ביצוע יוצא מן הכלל". אותו ריקוד גם הוביל אותם לגמר עם 39 נקודות.
עדי חבשוש
החוזקה – אמביציה ומצוינות
השחקנית שהייתה פייבוריטית לזכייה מהביצוע הראשון בתחרות, הקפידה להשתפר לאורך כל העונה ולהפוך מטובה מאוד למעולה. "היא פשוט רקדנית מקצועית. בחצי הגמר השני זה היה השיא, מפגן של מצוינות. היא הייתה צריכה גם להחליף בן זוג וגם לרקוד ג'ייב. היא חוותה משבר שלם והצליחה לצאת ממנו כמו גדולה, כמו רקדנית מקצועית באמת".
נקודת התחלה והדרך לגמר
את התחרות היא התחילה עם ריקוד צ'ה צ'ה שהימם את השופטים. "כשהיא רקדה את הריקוד הראשון שלה, סימנתי אותה. אמרתי לעצמי שאם היא עושה בנאמבר הראשון כזה ביצוע, אז היא תגיע רחוק, השמיים הם הגבול. היא עובדת עם רגליים מאוד חזקות, ועובדת קשה ונכון. בעבודה המשותפת שלה עם ארטיום, הם הצליחו להוציא ממנה כל מה שרצו, וזה דורש עבודה קשה מאוד".
נקודת תורפה
"לדעתי בריקודים הקלאסיים - בוואלס או פוקסטורט, עבודת הרגליים שלה לא הייתה טובה, הערנו להם כמה פעמים על הדבר הזה והם תיקנו והשתפרו. אז זה מאוד מהותי מה יהיה הריקוד בגמר, כי יש דברים שהיא הצליחה לתקן ויש דברים שעדיין לא. כמו שאמרתי כבר, להבליט את החוזק ולהעלים את החסרונות".
הביצוע הבלתי נשכח
"הוואלס וינאי. הריקוד היה מאוד יפה, השיר היה מרגש וכל התפאורה מסביב הייתה מדויקת".
לי בירן
החוזקה – איזון מושלם
הכוכב שהצליח לזכות פעמיים ב-40 נקודות, הקפיד להשאיר את השופטים פעורי פה אחרי כל ביצוע. מזרחי מסביר מה הופך אותו לרקדן כל כך טוב. "מעבר לזה שהוא זמר ויוצר מאוד מוכשר, הוא באמת רקדן פנומנלי. הקהל בבית לא מבין את זה, אבל הוא המוביל בינו לבין נינה - הוא גם צריך להתרכז בריקוד שלו, וגם לתת לנינה את הפלטפורמה שתצא מדהימה. היום הוא עושה דברים של רקדנים מקצועיים, נינה לא מרחמת עליו בשום דבר. אין כמעט דברים שהיא נותנת לו שהוא לא יכול לעשות".
נקודת התחלה והדרך לגמר
דווקא נקודת ההתחלה של לי בירן לא הייתה חזקה עם 30 נקודות "בלבד", אבל השינוי ומגמת ההשתפרות הייתה מהירה וחדה. מזרחי הסביר: "הוא רקדן מאוד חזק פיזית, ולאורך העונה אתה צריך ללמוד את המינונים של איך להשתמש בכוח שלך ולמצוא את האיזון בין אסרטיביות לאגרסיביות, יש הבדל דק ביניהם. בהתחלה הוא עוד לא מצא את המקום הזה. עם הזמן נינה הצליחה לרכך אותו לכדי איזון, כשזה קרה זה יצא החוצה בצורה מדהימה. קשה לי לראות איך הוא יורד מהרמה שהוא נמצא בה היום".
נקודת תורפה
"שההתרגשות שלו תהפוך אותו לאגרסיבי. הוא צריך לשמור שזה ייראה מדויק ונכון, לא לעשות את זה קיצוני. יש לו את נינה שהיא יודעת להשפיע עליו, אבל אנחנו יודעים שלגמר יש חוקים משלו".
הביצוע הבלתי נשכח
"הטנגו. זה היה מטורף. ההרמות ואיך שהוא מעיף את נינה, תופס אותה ולא מאבד את שיווי המשקל. זה היה ביצוע לפנתאון".
השופט סיכם: "שלושתם מאוד מנוסים ועובדים קשה מאוד. אנשים לא מבינים את הקושי והאינטנסיביות של העבודה, כי היום הם עובדים ברמה טכנית כמו רקדנים מקצועיים. העונה הזאת שברה את כל השיאים, כשאני מסתכל עונות אחורה, לא הייתה רמה כזאת, זה ממש תחרות מקצועית. אנחנו נכנסים לרזולוציות ולניואנסים של רקדנים מקצועיים שמתחרים, לא איזה סלב שרוקד באיזו אפיזודה, זה מדהים".