מחר (שני, אחרי החדשות) יתקיים הגמר הגדול והנוצץ של "רוקדים עם כוכבים". הפיינליסטים יעלו בזה אחר זה לרקוד את הריקוד האחרון שלהם בהחלט, על הרחבה לפחות. רגע לפני שזה קורה, החלטנו לבדוק את מגמת השיפור ולחזור דווקא לריקוד הראשון שלהם. הפעם הראשונה מול הקהל, המצלמות ומול עצמם ברגע שהם לא יישכחו.
עדי אשכנזי וחיים פרשטיין
הרגע הראשון שהקומיקאית ובן זוגה לרחבה דרכו על הרחבה היה בריקוד הצ'ה צ'ה לצלילי השיר Gopher Mambo עליו הם קיבלו 28 נקודות. רגע לפני הניקוד עדי חשפה "ההתרגשות עצומה, לעשות משהו שאף פעם לא עשיתי בפני קהל. הרגשתי שהתבלבלנו מלא. קיצור אני שומעת את הצעקות של חיים מהחזרות". השופטת רונה לי שמעון מיהרה לעצור אותה כאן, "לא צריך לספר לנו את הדברים האלה אגב". גם חיים הגיב בהלצה "בסטודיו נדבר".
הסטנדאפיסטית האהובה עלינו למדה מאז לא לחשוף את הפיקשושים על הרחבה וגם יישמה את הערות השופטים. רונה לי: "את עושה אותי מאושרת, את רקדנית. כשאת תצברי ביטחון, וביטחון בחיים, זה יהיה איום מאוד גדול". מאז חיים הניף את עדי באוויר בערך 200 פעם ואפילו שהפיל אותה על הפנים בחדר החזרות היא המשיכה לסמוך עליו בעיניים עצומות, ליטרלי. אנחנו מדברים כמובן על ריקוד הפסדובלה מחצי הגמר בו רקדה עם עיניים מכוסות.
אנה ארונוב ודוד דביר היו קצת פחות סלחניים מחברתם לשולחן השיפוט. אנה: "אני חושבת שתצטרכו לעבוד קצת יותר קשה ברמה המקצועית של הדברים. הוא לא סתם נתן לך מכות על הידיים צריך לנקות את הידיים. אתם תצטרכו לחזור לסטודיו ולעבוד יותר מקצועית". דוד: "יש לי בעיה טיפה עם החלק העליון, הוא קצת סגור לי מידי, צפוף לי מידי, הידיים קצת נשברות לך בדרך, יש על מה לעבוד. אני רק מצפה לראות את השיפורים בהמשך". אז כבוד השופטים, נראה אתכם עכשיו אומרים משהו על הידיים של עדי.
אלי מזרחי גם ציפה להמשך מהקומיקאית, "אני מאוד סקרן לדעת מה יקרה כשאת תצאי מאיזור הנוחות שלך ותפגשי ריקודים עם אופי אחר, דרמטי. את מתמודדת חזקה מאוד בתחרות הזאת". אמר וצדק. כל כך חזקה שהגיעה עד לגמר ולגמרי יישמה את הערות השופטים. החזה פתוח, הידיים נקיות ואלי, אם רצית דרמה זה בדיוק מה שקיבלת מעדי בריקוד הפסדובלה האחרון שלה ושל חיים בו הם זכו ללא פחות מ-37 נקודות.
מעיין אדם וארטיום ליאסקובסקי
"מעיין וארטיום, טנגו". אלה המילים שמגישת הטלויזיה ובן זוגה לרחבה שמעו רגע לפני הריקוד הראשון שלהם לצלילי Here Comes The Rain Again עליו קיבלו 30 נקודות מהשופטים. מעיין הגיבה בהתנשפות רגע אחרי הביצוע "לא סבתא שלי ולא אמא שלי יזהו אותי כאן הערב, אם היא הייתה חיה היא הייתה מתה, ארטיום הצליח לגרום לי לזוז". המעט שידעה על מה שעומד לבוא.
אנה מיהרה להחמיא לארטיום, "שמחה לראות שגם כמורה הוא לא מוותר לך, הוא יודע מה הוא עושה ולא מוותר לך. אתם כן בכל הריקודים האירופאים תצטרכו עוד להוריד את הכתפיים, עוד לקחת את החלק התחתון קדימה". נו אנה מה את אומרת? יישמה את ההערות? גם אלי התייחס לטכניקה, "הריקוד שלך היה מאוד ייצרי וחזק. יש כמה דברים טכניים שצריך לעבוד עליהם כשאת מרימה את הראש, החזה עולה והראש צריך לתיישב עליו". מעיין ענתה לו שהיא דווקא יודעת את זה, וארטיום מאוד קשה איתה בעניין. "בריקוד צריך לשלוט מהבוהן ועד הגבה. הסברתי לארטיום שאני מרוכזת בחלק אחד, אני לא מסוגלת להיות מרוכזת בחלק השני". כבר אמרנו שהיא לא ידעה על מה שעומד לבוא? כי עם שליטה כזאת בכל חלקי הגוף בריקודים שלה ושל ארטיום הנשימה שלנו עוצרת.
לדוד לא היה ממש אכפת שמדובר בסך הכל בריקוד ראשון, "מה שהפריע לי הכי הרבה זה שכשהיית לבד - הפסקת לרקוד. עצרת, הסתכלת עליו והגוף הפסיק לעבוד. הגוף לא צריך לעצור לרגע". מעיין כמו מעיין מיהרה לענות לשופטים "מה שעשיתי פה, מה שנראה להם בינוני, מבחינתי זה מעבר למה שאי פעם שחלמתי לעשות". מאז הביקורות האלה מעיין לא עוצרת לרגע, או כמו שהיא אומרת "רק לישון ולחזור לחדר החזרות", כל חלק בגוף זז בדויק מופתי. לא פלא שמאז שלושת העשיריות בריקוד הג'ייב האחרון שלה עם ארטיום, בו זכו לציון כולל של 39 נקודות, אנחנו לא מצליחים לישון. אנחנו פשוט סו אקסייטד!
אלכס שטילוב ונינה סולוביוב
הם עלו על הרחבה בפעם הראשונה בריקוד ואלס רומנטי לצלילי השיר "ללכת" של חברם הטוב לתחרות - לירן דנינו. כבר אז הם הציבו רף גבוה כשקיבלו 33 נקודות וסיימו את הערב הראשון בראש הטבלה. הוא אומנם סומן בהצלחה כמתחרה "לא הוגן" כיוון שהוא הגיע מהתעמלות קרקע, אבל אלכס לימד את כל הצופים שאין שום קשר בין השניים והצליח להפגין קלילות יוצאת דופן על הרחבה ביחס למראה גופו החיצוני.
הוא כל כך הדהים את השופטים מהרגע הראשון עד כדי כך שהוציא מדוד וידוי לא צפוי, "אלכס, אני מעריץ אותך מאז שאתה בענף, אני מכיר אותך המון שנים, אני גם באתי מתחום התעמלות הקרקע. אתה נשמה, גם בריקוד לא רק במזרן. יש לך גב ישר מה שלהרבה ספורטאים אין". אבל, דוד כמו דוד מרים - ולהנחתה. "מה שבכל זאת הפריע לי, הראש שלך לא מספיק היה בסגנון, הידיים שלך לא ארוכות, הן ישרות לפעמים, אני מצפה לראות אותך עד הסוף". הרים, הנחית וגם קלע, כי הנה הגענו לסוף ואלכס ונינה ממש כאן איתנו.
בניגוד לשאר המתמודדים, עם נקודת פתיחה כל כך חזקה, אלכס ונינה זכו בעיקר לביקורות חיוביות. רונה לי הסדירה נשימה וציינה "משהו במקצועיות שלך ובגלל הניסיון שלך יש לך את היכולת לגרום להכל להראות כל כך קליל וחסר מאמץ. הציוות בינכם וזה שאתם פרטנרים אחד של השניה זה היה כל כך רומנטי וג'נטלמני. זה היה רך, מדהים ומהמם". גם שאר החברים לשולחן לא נשארו אדישים לרוך שהתפרץ מגוף המתעמל החסון. אלי: "הופתעתי לראות כמה אתה עדין וכמה אתה מסוגל לתת רוך בתוך הואלס. אני מקווה לראות אותך גם בסגנונות אחרים". נו? ראית? מה אתה אומר? שווה גמר? כמובן שאנחנו צוחקים, יותר שווה גמר מזה - אין. גם אנה לא הסתירה כמה שהייתה מופתעת, "ואלס וינאי הוא ריקוד קשה, נורא קשה להתחיל בואלס. פתאום הרוך בידיים. וואו".
בריקוד האחרון שלהם, אלכס ונינה בחרו בטנגו ארגנטינאי עליו זכו ללא פחות מ-39 נקודות. אנה חזרה אחורה וציינה בפני הכוכב "אתה שוב מוכיח שהגעת לפה עם מנטליות של אלופים". אפרופו אלוף, כשאלכס נשאל בריקוד הראשון איפה יותר קשה - על הרחבה או באולימפיאדה, התשובה שלו הייתה ברורה "פה יותר מרגש ויותר קשה". עם כזאת התחלה, מגמת שיפור ורוח של ספורטאי, אנחנו לא יכולים לחכות לריקוד הגמר האחרון בהחלט של אלכס ונינה. או שבעצם, איך נצליח להיפרד?