ככל שעידו (יהודה לוי) ואלי (רותם סלע) מתקרבים להגשים את חלומם להפוך להורים צפים כל המתחים והפחדים מעל פני השטח. שנים של ניסיונות להביא ילד לעולם, הובילו למטענים שהלכו ונצברו - עד הפיצוץ הגדול שראינו אמש בפרק של "גוף שלישי". "הריב מתחיל מזה שאלי רואה את עידו וחן ברגע של אינטימיות מאוד קרובה. הוא רואה אישה שופעת, בהיריון, חגיגת הבריאה - כל מה שאלי לא", מסבירה סלע על דמותה.
נראה כי הפיצוץ היה רק עניין של זמן. כבר בפרקים הקודמים צצו ניצנים של תחושת חוסר השייכות של אלי למשלוש אלי-חן-עידו. הסודות של בני הזוג מתחילים להתגלות זה אחר זה, היעדר התקשורת והשתיקה שמתלווה לקשר הובילו את השניים לנקודה בה הכל יצא החוצה. "היא רואה את שניהם, עם הילד בבטן, והיא מרגישה הכי 'לפט אאוט' שיש", ממשיכה סלע.
ברגע הזה אלי מחליטה להתעמת עם עידו. "אני לא רוצה להצדיק את עידו כי גם הוא טועה, אבל אם אני חושבת עליו, אז הוא באמת עובר איתה שנים מאוד קשות שהיא הולכת ונסגרת - נהיית מפוחדת", היא מסבירה, "ולא מסוגלת להעניק לו את מה שגם הוא צריך בדבר הזה של הזוגיות".
הסיטואציה מקצינה במהירות. בשקט בשקט, השניים מטיחים אחד בשנייה האשמות, עד שהם כמעט מגיעים לנקודת אל-חזור. "הריב הזה נוצר מזה שלאט לאט המכסה מתחילה להתמלא בכל מיני סדקים, משברים ועניינים ביניהם שהם מתחת פני השטח", מסביר לוי, "הפונדקאות זה רק טריגר, זה הסימפטום. משהו שם מתחיל להיסדק, הלוחות הטקטוניים שלהם מתחילים להשתבש".
השניים הקריבו לא מעט כדי להגשים את חלום ההורות. עידו, מצידו, עזב בין היתר את עבודת חלומותיו למשרד עורכי דין גדול, כדי שיוכלו לממן את הליך הפונדקאות, מבלי שאלי תדע מדוע הוא עשה זאת, מה שרק העמיס על התחושות הקשות והמטענים החבויים בין השניים - עד שנוצר הפיצוץ.
>> לצפייה בפרק המלא של "לגופו של עניין" ב+12 עם רותם סלע, יהודה לוי ויוצרי הסדרה
"זאת הפעם הראשונה שהוא באמת מקיא עליה את כל מה שהוא חושב עליה", מסביר לוי, "על זה שהיא רואה רק את עצמה, לא רואה אותו, היא כל הזמן הסובלת והמתייסרת, ואף פעם לא ראתה שגם הוא סובל, שגם הוא איבד את התינוקות האלה כל פעם מחדש - שגם התקווה שלו נגוזה. הוא מוציא את זה בשיא הטורבו, הוא כבר לא יכול להחזיק את זה בפנים".
כשהוא כבר לא יכול להחזיק בפנים, עידו מטיח באלי את כל מה שהחזיק בבטן לאורך הזמן. "הוא אומר לה דברים מאוד קשים, אי אפשר לסלוח לגמרי על הדבר הזה", אומר לוי, "זו ממש נקודת אל-חזור, זה מאוד חריף ומאוד קשה". אלי, מצידה, מבינה כי המציאות הולכת להשתנות. "זה רגע של מראה מאוד גדולה בשביל אלי, היא אף פעם לא שמעה אותו מדבר ככה. זה הרגע שהוא אומר לה 'אני לא מכיל יותר', רגע שקשה מאוד לחזור ממנו בשביל שניהם", אומרת סלע.
שי קפון, במאי ואחד מיוצרי הסדרה, מספר על ההכנה שקדמה לסצנה בה כל הזעם יצא - והתדמית החלה להתפרק. "הדבר הכי קל שיש זה ללכת לכעס, בוא נכעס ונתחיל לצרוח אחד על השנייה. כשאתה רוצה להיות שחקן אתה מקבל בחבילת הבסיס את הכעס", אומר קפון, "בואו נדבר רגע מה יש מתחת, על התסכול שהוביל אותם למקום הזה - לעשות פירוק של טיפול זוגי".
"אתה יכול לתת להם דימויים וללחוץ להם על נקודות כי אתה מכיר את השחקן, אבל לפני שאנחנו אומרים מה התוצאה של זה, שזה הולך להיות ריב איום ונורא - בואו נבין מה המצב של הדמות", הוא ממשיך, "בואו נבין את הסיר לחץ, כי ברגע שאתה מבין אותו אתה יכול להגביר את הלחץ".
ישנן השקפות רבות לגבי האופן בו בני זוג צריכים לנהל את המערכת הזוגית שלהם, שלעיתים קשה לממש אותן בשגרה היומית. אך יש רגעים, בהם השניים צריכים לפעול בצורה מסויימת כדי לגבור על המכשול שעומד בפניהם. "אנחנו אומרים לפעמים שגבר צריך לבחור את אשתו, שאישה צריכה לבחור את בעלה כל יום, אבל זה לא קורה כי אנחנו לא יכולים באמת לחיות ככה", מסביר דרור משעני, תסריטאי ראשי ואחד מיוצרי הסדרה, "אבל יש רגעים בתוך מערכות יחסים שפתאום זה כן צריך לקרות, כשקורים שינויים דרמטיים, כשמשהו משתנה במערכת היחסים ופתאום כן צריך לבחור מחדש בבן או בבת הזוג. אני חושב שזה המצב שהבאנו אותם, הם מגיעים כמעט הכי נמוך שאפשר וצריכים משם לבחור אחד בשנייה כדי להפוך שוב לזוג ולגדל ביחד ילד".
באותה נקודה חסרת וודאות היו יוצרי הסדרה. "עד רגעים מאוחרים לא היינו בטוחים מה הם יחליטו", ממשיך משעני ושירה חדד, תסריטאית ראשית ויוצרת הסדרה הוסיפה: "כמו שהם לא יודעים, אנחנו לא ידענו. עברנו דרך כמה ורסיות של איפה הפרק הזה ישאיר אותם בדקה האחרונה".