הטרנד “foodstagram” - אנשים שמצלמים תמונות של מזון ברשת החברתית אינסטגרם - אולי בדרך לחולל מהפיכה של ממש. מסעדת פופ אפ מיוחדת בלונדון החליטה לנצל את הטרנד כדי לאפשר לאנשים לשלם על הארוחה שלהם לא בכסף, אלא דווקא בהעלאת תמונה מפתה של המנה שלהם לאינסטגרם.
הכל בחינם: אוכל ותדרוך מצלמת מקצועית
מדובר במסעדה הראשונה מסוגה שמאפשרת לסועדים לשלם באמצעות תמונה ולא בכדי היא נקראת "בית התמונה" (“The Picture House”). המסעדה נפתחה בלונדון ומשם תעבור למנצ'סטר ולידס בחודש יוני, כך שאם אתם מתכננים גיחה לאנגליה אתם יודעים איפה כדאי לכם לבקר.
המסעדה הניידת נפתחה כדי לציין את ההשקה של מגוון חדש של מאכלים מחברת המזון Birds Eye. כל ארוחה הוגשה בשתי מנות וכל מי שהעלה תמונות לאינסטגרם, טוויטר או פייסבוק עם ההאשטאג #BirdsEyeInspirations לא התבקש לשלם. מי שסעד בלונדון אפילו קיבל תדרוך לצילומי מזון מהצלמת מרי מרטה.
הפתיחה מגיעה אחרי מחקר שערכו ב-Birds Eye לפיו נמצא כי 52 אחוז מאנשים מצלמים באופן קבוע בקביעות את האוכל שלהם. על פי נתוני הדיילי מייל, אחד מתוך עשרה הודה שהוא מצלם לפחות תמונה אחת של הארוחה שלו מדי שבוע בעוד 9 אחוז הודו שהם לא מסוגלים לעבור יום מבלי לתעד את אחת הארוחות שלהם.
על פי נתוני הוובסטגרם ישנם מעל ל-90 מיליון תמונו בהן השתמשו בתגית "אוכל" באינסטגרם. כך גם, 34 אחוז מהבריטים מסדרים את האוכל על הצלחת כך שיראה פוטוגני במיוחד ויבטא את היצירתיות שלהם. המסעדה לוקחת חלק בקמפיין של Birds Eye שנקרא "אוכל לחיים" (Food of Life) וחוגג מזון אמיתי ואת האופן שבו אנשים אוכלים ומשוחחים אחד עם השני בזמן ארוחות.
"צילום תמונות של אוכל מאפשר לאנשים להשוויץ ולחלוק את רגעי הארוחות שלהם, מכל יום ועד אירועים מיוחדים", מספרת ראש השיווק של Birds Eye, מרגרט ג'ובלינג. "רצינו להתקשר לטרנד הזה וליצור סיבה חדשה עבור אנשים לשוחח ולתאום את מגוון ההשראות שלנו". אז מה אתם אומרים, הייתם מוכנים לצלם את המנה שלכם פה בארץ אם היא הייתה מגיעה בחינם? יש לנו תחושה חזקה שכן.
>> עוד בערוץ החופש:
בבולוניה מצאנו את הבולונז המשולם
איפה תשלמו 17 שקל על בקבוק קולה קטן?
הכינו את הארנקים: המדריך לשופינג בברלין