אנגליה: הסקייטפארק התלת-מפלסי של פוקסטון

הסקייטפארק הרב-קומתי הראשון בעולם נפתח בחודש שעבר בפוקסטון (Folkestone), אנגליה. הסקייטפארק, שקיבל את השם F51, ממוקם במרכז עיר הנמל המתחדשת, בתוך מבנה בטון אדיר בן שלוש קומות בעל חזית עשויה מתכת, שממנו "נוזלים" קיעורי הבטון של משטחי ההחלקה הפנימיים.

סקייטפארק (צילום: מתוך אתר F51‬)
משטחי החלקה שונים המתאימים לגולשי הסקייטבורד ורוכבי אופני הפעלולים כאחד | צילום: מתוך אתר F51‬

בכל מפלס הותקנו משטחי החלקה שונים המתאימים לגולשי הסקייטבורד ורוכבי אופני הפעלולים כאחד. הקומה הראשונה - Bowl Floor - כוללת קערה בעומק 2.65 מטר, קערה רדודה יותר ורבע צינור באורך 1.8; השנייה - Street Floor - תוכננה גם עם מחשבה על מחליקים בתחילת דרכם, ומציעה משטח דיקט כמו גם מדרגות, מעקות ושאר אלמנטים עירוניים; והקומה השלישית והגדולה מכולן - Flow Floor - עשוייה דיקט אף היא, ובה קערות פינתיות, מפלים והרי געש.

מתקני טיפוס בגובה 15 מטר מטפסים לאורך שלושת מפלסי הפארק, וכוללים שני מסלולי טיפוס מהירים ואזור טיפוס בולדרינג. בקומת הקרקע פועלים גם זירת אגרוף בגודל אולימפי ולצידה בית קפה.

סקייטפארק קומפטון (צילום: מתוך אתר F51‬)
בקומפלקס אפשר למצוא גם קיר טיפוס וזירת אגרוף | צילום: מתוך אתר F51‬
סקייטפארק קומפטון (צילום: מתוך אתר F51‬)
בתוך מבנה בטון אדיר בן שלוש קומות בעל חזית עשויה מתכת | צילום: מתוך אתר F51‬

במקור אמור היה המקום לשמש חניון למכוניות, אבל כשסר רוג׳ר דה האן (Roger De Haan), פילנתרופ המשקיע בפרויקטים בכל העיר, נדרש להעתיק סקייטפארק קיים לטובת פרויקט מגורים שהוא בונה באזור הנמל, הוא החליט ש"מכוניות זה משעמם" ושינה את ייעודו של האתר. את המקום תכנן ובנה משרד האדריכלים Hollaway Studio.


קליפורניה: הספא המיתולוגי זוכה לעיצוב מחודש

בינות הרי המאיאקאמאס (Mayacamas) והוואקה (Vaca) שבקליסטוגה, קליפורניה נפתח לאחרונה Dr. Wilkinson’s Backyard Resort & Mineral Springs, אתר ספא מפואר ונינוח, החבר בקבוצת Design Hotels. בעליו החדשים של האתר ביקשו לאמץ את הרוח החלוצית של ד"ר ווילקינסון, שפתח ב-1952 את Dr. Wilkinson’s Hot Spring במקום, "ולהעניק טיפולים להפחתת מתחים ולאיזון בריאותי, בסביבה שדומיינה מחדש לחלוטין". כמחווה להיסטוריה נותרו במקומם שלט הרחוב המקורי העשוי ניאון, ומכונית הביואיק ספיישל של הד"ר שחונה בכניסה, אך מלבדם זכה המקום לשיפוץ אדריכלי מקיף ועיצוב פנים מעודכן.

מלון DrWilkinsons (צילום: Courtesy of Design Hotels)
ביקשו לאמץ את הרוח החלוצית | צילום: Courtesy of Design Hotels

גולת הכותרת של האתר הם המעיינות המינרלים הטבעיים בעלי הסגולות המרפאות, וסביבם נבנה הספא המחודש הכולל ארבע אמבטיות בוץ, שלוש בריכות גיאותרמיות, שמונה אמבטיות מינרליים ותפריט טיפולים מענג.

בריכה DrWilkinsons (צילום: Courtesy of Design Hotels)
גולת הכותרת של האתר הם המעיינות המינרלים הטבעיים | צילום: Courtesy of Design Hotels

50 חדרי האירוח של האתר שוכנים במבנים של 26-27 מ"ר ומתאימים ללינה של 2-4 אנשים. בכל החדרים רהיטי עץ טבעי בסגנון אמצע המאה, מקלחת עם מוצרי רחצה לאורחים של Malin & Goetz, מקרר קטן, אזור ישיבה, פינת קפה ותה, ובפינת הגאדג׳טים טלוויזיית ענק ורמקול חכם. כחלק מתכנון הסביבה המחודש, הוסב החניון המרכזי לשטח דשא עם משחקי חוץ המכונה "החצר האחורית" ונפתחה מסעדה חדשה בשם house of Better עם תפריט עשיר במאכלים מזינים מהמטבח של דרום-מערב ארצות הברית.

חצר חיצונית DrWilkinsons (צילום: Courtesy of Design Hotels)
הוסב החניון המרכזי לשטח דשא עם משחקי חוץ | צילום: Courtesy of Design Hotels

צרפת מתקדמת לאיטה ליעדי פליטת הפחמן

צרפת ממשיכה לנקוט צעדים לצמצום פליטת הפחמן הלאומית, והפכה בתחילת החודש למדינה הראשונה שאוסרת על טיסות פנים קצרות שלהן יש חלופה בדמות נסיעת רכבת של שעתיים וחצי או פחות. מהאיסור הוחרגו טיסות שמתחברות לטיסות בינלאומיות, כמו קו ליון-פריז-סינגפור-סידני, אך המשמעות היא שיותר נוסעים יתחרו על פחות מקומות. צעדים אלו חשובים אך מגרדים את פני השטח, כשעל פי ה-Eurocontrol, ארגון ניהול התעבורה האווירית האירופי, טיסות ארוכות טווח מייצרות מחצית מכלל פליטת הפחמן באירופה, למרות שהן מהוות רק שישה אחוזים מהטיסות.

לצד החלופות המהירות המחברות בין ליון לפריז, יתווסף החודש שירות Ouigo Train Classique של חברת הרכבות המוזלות Ouigo, הפועלת בספרד וצרפת. החברה היא חברה-בת של חברת הרכבות הצרפתית הלאומית SNCF, ולצד הרכבות המהירות מזמינה את הנוסעים להנות מנסיעה ב-160 קמ"ש. בשלב הראשון יפעלו שני קווים שיחברו בין תחנות שונות בפריז לליון, עם נסיעה של למעלה מארבע שעות לעומת כשעתיים במהירה; ובין פריז לנאנט עם נסיעה של שלוש-ארבע שעות במקום שעתיים. הרכבות יצאו לדרכן במהירות מקסימלית של עד 160 קמ"ש ב-11 ומחירי הכרטיסים ינועו בין 10-30 אירו לכיוון.

מפת רכבת צרפת (צילום: ouigo)
המפה החדשה של שירות הרכבות | צילום: ouigo

לפני כשנה חשפה SNCF את הדור הרביעי של הרכבות המהירות שלה, המכונה TGVM, שצפויות לפעול בזמן לאולימפיאדת פריז 2024. הרכבות המהירות החדשות צפויות להשתמש ב-20 אחוזים פחות אנרגיה ולפלוט כ-32 אחוזים פחות פחמן. באותה השנה אמורות לצאת לדרכן רכבות הלילה של Midnight Trains, שיציעו חיבורים ליליים לערים אירופאיות שונות.