הנסיעות המפליאות בעולם
שתי סיבות להמשיך לקרוא: כי אתם אוהבים לרכב ברכבל או כי אתם נלהבים מרכבות ישנות.
שימוש בתחבורה הציבורית כדי לחוות מקום חדש זו תמיד האפשרות המועדפת עליי, וברוב המקומות שביקרתי בהם מצאתי שהיא מעניקה שירות בפריסה מרחבית ושעתית מספקת. אבל לפעמים לא צריך ״להסתפק״ באוטובוס הישן-עד-כי-חיבוריו-נראים למרכז בלגרד, לעיתים כלי התחבורה הוא חוייה בפני עצמה: ה-Opicina Tramway בטריאסטה, שמשתנקת קלות בעליה; הרכבל שמחבר בין קויה-סאן לגוקורקבאשי (NK87) ונוסע מעל גבעות ויערות; ה״גונדולה שמחברת בין ג׳צו לפורטוגלטה ומרחפת על פני המים; וזה על קצה המזלג. אם אתם מחזיקים ברשימה שכזו משלכם וזקוקים לריגושים חדשים, אולי תמצאו יעדים חדשים ברשימת "18 מאפשרויות התחבורה הציבורית המפליאות בעולם" של גולשי Atlas Obscura: החל מקרונות-רכבת עשויי במבוק בקמבודיה, הרכבל המתוח מעל מדיין, וכלה במעלית לאופניים בטרונדהיים, נורבגיה.
>>לעוד עדכונים היכנסו לעמוד הפייסבוק של mako חופש
פריז בוחרת בתושבים על פני התיירים
שתי סיבות להמשיך לקרוא: כי אתם מתעניינים בחיבורים-מסילתיים או כי אתם אוהבים דוגמאות למחוקקים שמעדיפים את האזרחים על פני התיירים.
כמעט חודשיים חלפו מאז השריפה שפרצה בקתדרלת נוטרה-דאם בפריז ועדיין לא ברור באיזה אופן ומתי ישופץ המבנה, ולתיירים נותר לקוות שגורלו יהיה טוב יותר מזה של קו CDG Express שצפוי לחבר בעתיד בין שדה התעופה שארל דה-גול למרכז העיר. אף על פי שהיא נחשבת לאחת הערים המתויירות בעולם, אין בפריז חיבור מסילתי מהיר בין נמל התעופה לעיר, וכ-200,000 הנוסעים הנוחתים מדי יום בשדה הגדול מבין השניים בעיר, עושים דרכם במשך שעה לכל הפחות בקווי ה-RER B של הרשת האזורית. בחודש שעבר הודיעה ממשלת צרפת שפתיחת הקו המהיר שיאפשר נסיעה בת 20 דקות בלבד, לא תתאפשר במועד המקורי (2023) והיא תידחה (עד 2025) על מנת לא לפגוע בשירות הניתן ל-900,000 הנוסעים, רובם תושבי פריז-רבתי, המשתמשים בקווים אלו מדי יום. "העדיפות (שאנחנו נותנים) לתחבורה ציבורית יום-יומית אינה רק סיסמא", אמרה שרת התחבורה אליזבת בורן (Elisabeth Borne), "לפעמים המשמעות (היא) שצריך לקבל החלטות קשות", אם כי לא סביר שהדחייה הזו (או נזקי השריפה לאחת האטרקציות הכי מתויירות בעיר) יובילו לירידה במספר התיירים שעולה משנה לשנה.
לילה מודרני במגורי הנזירות
שתי סיבות להמשיך לקרוא: כי אתם מתעניינים באדריכלות פלמית או כי אתם בדרך לאנטוורפן.
מנזר ששימש בעבר נזירים אוגוסטינים הפך למלון שמושך אליו גם את השכנים. המתחם המורכב מחמישה בניינים לשימור הפך תחת ידו של משרד האדריכלים וינסנט ואן דויסן (Vincent Van Duysen) למלון August, "מקדש מודרני המהדהד את הנפש המקודשת של האדריכלות הבלגית ההיסטורית, בתוספת מודרניזם עכשווי". המלון שנפתח באפריל השנה מציע 44 חדרי-אירוח, בעברם - מגורי הנזירות - שהוסבו הפכו לחללים מודרניסטים שלווים, מרופדים בשטיחים פורטוגזים ארוגים. החדרים מחולקים לתשע רמות ובכולם תמצאו: טלוויזיה, כספת, מזגן, מיני בר מאובזר, רמקולים אלחוטיים ומוצרי רחצה של Bamford. חדרי Type 01 אינטימיים (14-26 מ״ר) והסוויטה (Type 09, 40-42 מ״ר) כוללת גם סלון, אמבטיה עומדת (בנוסף למקלחת) ושירותים נפרדים. מתחם השלוֹמוּת הוקם באחד מהבתים צמודי הקרקע ששכנו בשטח, והוא מוקף בגן מבודד שסביבו חומה. בחדר הספא תמצאו סאונה, חמאם וחדר טיפולים באבנים חמות. הטרקלין והבר הראשי מוקמו בקפלת התפילה הפרטית של הנזירות, ותפריט הבראסרי נקבע על ידי שף ניק בריל (Nick Bril) ממסעדת ג׳יין עטורת 2 כוכבי המישלן. מחיר ללילה: החל מ-153 אירו ללילה.