לב שבור, לב שלם
אפליקציה חדשה בשם Breakup Tours מבקשת לעזור למטיילים שבורי לב בעזרת סיור "סיום האהבה הכושלת" בטַאיְנַאן (טייוואן), סדנת תיקונים בקדרות ופילוסופיה יפנית בטוקיו, סיבוב בין מקדשי המוקדשים לאלי האהבה או סדנת ירי באקדח בצִ'אַנג-מַאי. לדברי סטיבן צ׳אנג (Stephen Chung) הפעילויות השונות נבחרו כך שיתאימו לשלושת הצעדים שיעזרו לכל אחד לרפא את ליבו השבור: שחרור רגשי, לעשות משהו שלא עשיתם מעולם וללמוד משהו חדש. התאמת החוויות מבוססת על תשובת המשתמש ל-3 שאלות יוצאות-דופן: דמיינו את הירח עכשיו, איזו צורה עולה בראשכם? משהו שהייתם רוצים לומר ללשעבר? האם תענו לשיחה מהלשעבר? והתפריט כולל למעלה ממאה "מוצרים" ב-10 ערים בטייוואן, יפן, תאילנד והונג קונג. בנוסף, יקבל כל משתמש כרטיס סים לשימוש ביעד הנסיעה, וערכת "עזרה ראשונה לפרידה" מותאמת אישית. מי שחפץ יוכל להשתמש באפשרות ה-Circles of Travelers כדי לפגוש במשתמשים אחרים שמשתתפים באותה החווייה, או להישאר בלתי נראה. בחודש הבא צפויה לצאת גרסת האנדרואיד של האפליקציה.
>>לעוד עדכונים היכנסו לעמוד הפייסבוק של mako חופש
להבין את הטבע דרך הלגונה הכחולה
בעלי לב שבור, רומנטיקנים שרוצים להתחבר לטבע או מחפשי השלמות מוזמנים לבקר בלגונה הכחולה באיסלנד. באתר, המשתייך לקבוצת אתרי המורשת ברשת ה-Global Geopark של אונסק"ו, תמצאו שני מלונות ומתחם ספא, בו תוכלו לבקר גם מבלי לבלות את הלילה. החבילות למבקר היומי מתחילות מ-70 אירו וכוללות כניסה, מסכת בוץ סיליקה, נעלי בית, מגבת וחלוק, ומי שנשאר לישון יכול לבחור בין מלון The Retreat עם 62 סוויטות שמוטבעות בתצורת הלבה הטבעית או ב-Silica Hotel המציע חדרים צנועים יותר - גם במחיר. "לבד ממרגוע, רצינו שאנשים יבואו לכאן עם יותר כבוד לטבע והבנה טובה יותר של מהותו וכמה הוא נפלא", הסביר סיגורדור ת'ורסטייסון (Sigurdur Thorsteinsson), המעצב הראשי של ב-Design Group Italia בראיון ל-Dezeen. "כשאתה חי בערים גדולות, אתה לא רואה את הטבע ולא חושב שהוא חזק ממך. באיסלנד זה קל מאוד להתחבר כי הטבע הוא כל כך חזק ואתה מודע לזה שהוא חזק ממך... אתה רוצה ללכת למקום בו החווייה היא משהו אחר לגמרי שתוכל לקחת איתך כזיכרון בחזרה הביתה". המתחם תוכנן ונבנה בשיתוף פעולה עם משרד האדריכלים המקומי Basalt וזכה בפרס AHEAD Europe hospitality השנה.
מתי החלה בואינג לסטות מהמסלול?
בחודשים האחרונים נידונה שאלת עתידה של חברת בואינג, כשהכותרות מתחלפות בין הקפאת ייצור ה-737 מקס, ביצועי המניה בוול סטריט או מי נמצא השבוע כחשוד בכך שידע מראש על התקלות והסכנות הכרוכות בהטסת מטוסיה החדשים של החברה, ששניים מהם התרסקו זמן קצר אחר ההמראה וגרמו למותם של 346 בני אדם. אבל כדי להבין איך הגיעה בואינג למצב הזה מצביע ג׳רי יוסים (Jerry Useem), ממגזין The Atlantic, על הטיסה שהמריאה ב-2001 מסיאטל בתעלול יח"צני שסופו בשיקגו, שם הוקם מטה החברה החדש בגורד השחקים Morton Salt, זאת אחרי כ-80 שנים בהן התנהלה החברה על ידי מהנדסים, בהם בכירים בתפקידי מנהלים ששמרו על מעורבות יום יומית בכל. הניתוק הזה היה מכוון ומטרתו להשאיר את ענייני ההנדסה למהנדסים ואת ענייני הניהול (ובעיקר הכספים) למנהלים. מאותו היום, בו עברו כ-500 בכירים ומנהלים למשרדים שמשקיפים על הנהר במרחק של 2,735 קילומטרים מ-40 אלף המהנדסים שעובדים וחיים באזור סיאטל, החלה בואינג לסטות מהמסלול, "כעת זה ברור שהרבה לפני שהתוכנה איבדה את עקבות מטוסיה […] איבדה בואינג את מסלולה".