למטיילים יש העדפות שונות בנוגע למתקנים ושירותים הדרושים להם כדי להרגיש נוח בשהייה מחוץ לבית. אם בעבר האפשרות לקבל ארוחת בוקר כחלק מעסקת הלינה היתה החשובה ביותר, סקר של Booking.com, שפורסם היום (חמישי), מראה כי הצורך נדחק למקום השלישי בהעדפות מטיילים.
מהמחקר, שבו השתתפו כ-60 אלף מטיילים מרחבי העולם, עולה כי כ-35% רואים את השירותים המוצעים בחדרים כאלמנט החשוב ביותר בעת ביצוע ההזמנה. חוות דעת של מטיילים אחרים, נחשבת כמהותית בדירוגי המלונות וההזמנות, אבל רק 33% מהמשתתפים ציינו אותה כרכיב חשוב בבחירת החדר. בין שאר ההשפעות לבחירות החדר ניתן לראות סיקור עיתונאים ובלוגרים (14%) ודעות של משפחה וחברים (13%).
השירות החשוב ביותר שעליו מדווחים 66% מהנוסעים בעת בחירת חדר מלון, הוא אינטרנט אלחוטי בחינם, ולכן מפתיע לגלות שיש עדיין בתי מלון ברחבי העולם הגובים על כך תשלום. מפתיעה לא פחות מכך העובדה שמיזוג האוויר בחדר קיבל ציון זהה ברמת חשיבותו, ונראה כי אף שאינטרנט אלחוטי אינו נדרש כמו נוחות פיזית, הוא בכל זאת מקבל מעמד חשוב ביותר. השירות השלישי בחשיבותו, אותו ציינו כ-56% מהמשתתפים, הוא ארוחות הבוקר במקום האירוח, ואילו אחריו שירותי מסעדה עם 49%.
ההגעה למלונות מנמל התעופה נהפכה לרכיב מהותי, ולכן לא מפתיע לגלות כי 48% מהמטיילים דירגו שירות זה כמוביל בעת הזמנת החדר ומיד אחריו חניה עם 44%.
שירותים נוספים שצוינו כמובילים הם מידע לתיירים (43%), שירות חדרים ובריכת שחייה (36%) והאפשרות לבשל באופן עצמאי עם 31%.
למרות זאת, ב-Booking אומרים כי התוצאות משתנות לפי מדינה. כך למשל חלק גדול מהנוסעים יפנים (60%) מייחס יותר חשיבות למיזוג אוויר מאשר לאינטרנט אלחוטי (36%). לעומת זאת, רק 30% מהמטיילים הדנים חושבים שמיזוג אוויר זה חשוב, ואילו כמעט מחצית מהם צריכים אינטרנט אלחוטי (49%).
הכתבה פורסמה במקור ב-The Marker
התאחדות המלונות לנציב הכבאות: דירות Airbnb מסכנות חיים
הצעה לתיירים: בואו לרכוש יהלומים בישראל, כרטיסי הטיסה על חשבוננו