חברות התעופה מנסות כל הזמן להפתיע ולחדש לקהל הנוסעים, במיוחד כשהתחרות על לבו של הקהל עולה מדרגה, וכל חברה מנסה להמציא את הגלגל מחדש. "התחרות הגוברת בין חברות התעופה, מגוון השחקנים בתחום, החברות הסדירות, ה-LOW COST וכמובן שחקני הצ'ארטר שינו את כללי המשחק בשנים האחרונות", אומרת תמר גרזון, מנכ"לית Travlist. "כל שחקן מתאמץ יותר עבור הלקוח או בהורדת מחיר או בהוספת פינוקים והפתעות שיהפכו את הטיסה לחוויה יוצאת דופן וזכורה לאורך זמן". אז כשכל האמצעים כשרים והשמים הם הגבול חברות התעופה מצליחות להפתיע את הנוסעים ולסחוט מהם לא מעט דמעות. אחרי כל המאמצים האלה, לא תהפכו להיות נוסעים מתמידים?
סנטה קלאוס הגיע
חברות התעופה הקנדית west jet החליטה לגלם ליום אחד את סנטה קלאוס. ערב חג המולד כששדות התעופה מפוצצים באנשים הם הציבו סמוך לשער העלייה למטוס דמות וירטואלית של סנטה קלאוס, אליו פנו הנוסעים והביעו בקול רם בפני איש המתנות את משאלות לבם. חלקם היו צנועים והסתפקו בבקשה לגרביים ותחתונים נקיים, אחרים ביקשו טלוויזיה גדולה לסלון, אבל אף אחד מן הנוסעים לא שיער את העתיד להתרחש. בזמן שהנוסעים המריאו לעבר היעד צוות הפקה שלם התרוצץ בין חנויות (שכמובן היו הספונסר) והגשים לנוסעים את המשאלות. כאשר הנוסעים נחתו והמתינו למזוודות, לפתע החלו להופיע על מסוע המזוודות המון מתנות עטופות מיועדות לפי שמות עבור הנוסעים. את ההמשך קל לדמיין, המבטים המופתעים של הנוסעים והדמעות מדברים בעד עצמם, רוח החג ונדיבותו של סנטה העלתו חיוכים על פניהם של כולם.
עוד ב-mako חופש:
מה מקבלים הסלבס כדי לבוא לארץ?
הנוף כאן מטורף: תמונות שישאירו אתכם בלי אוויר
היעד החם הבא: למה הכי כדאי לטוס לפינלנד בקיץ
סע ושא ברכה
חברת KLM ההולנדית מפתיעה את הנוסעים עם מסר אישי מהבית. המסר נכתב על גבי הבד בו אתם מניחים את ראשכם המכסה את המושב. אז מה הרעיון בעצם? הגעתם לשדה תעופה, עשיתם צ'ק אין, עברתם בדיקת דרכונים ונפרדתם מהיקרים לכם לשלום. בשלב הזה KLM מאתרת את מי שנשאר מאחור עם הדמעות והטישו ביד ומבקשת ממנו לכתוב ברכה חמה לאהוב שזה עתה נפרדו ממנו, כאשר הברכה נכתבת על גבי הכיסוי של כיסא המושב. בזמן שהנוסע ממתין לטיסה ומנסה בשמים ושוקולדים בדיוטי פרי, הברכה עושה את דרכה למטוס. השלב המרגש בכל הקונספט הזה הוא העלייה למטוס, הנוסעים גם ככה מתרגשים לקראת הנסיעה, ופתאום הפתעה, מסר קטן מהבית מופיע על גבי המושב שלהם.
KLM החליטו לשדרג את עניין מסרי ההפתעה וכיום הם מציעים לנוסעים שלהם אפשרות של העברת מתנות ומכתבים לצוות המטוס, כך שאלו יוכלו לשלוף אותם במהלך הטיסה. לקראת חג המולד ניתן לשלוח מתנות חינם לנוסעים ובוולנטיין דיי מעריצים סודיים יכולים לבקש מצוות המטוס לתת שוקולדים לאהוב לבם, אנחנו ממליצים ללכת על כל הקופה ולהציע ככה נישואין.
מתנה בשמים
חברת התעופה השיווצרית swiss וחברת התעופה הישראלית "אל על" מציעות שירות לקהל הנוסעים שלהם - הפתיעו את האהובים שלכם במתנה בזמן הטיסה. הקונספט הוא להזמין מראש מתנה עבור היקר לכם, על ידי מילוי מספר פרטים (טיסה, שם, יעד וכו'). כאשר תשבו במטוס דיילת חביבה וחייכנית או דייל יגישו לכם לצד הקולה הקרה את המתנה שנשלחה עבורכם. המתנות הן מתוך מאגר מצומצם שחברות התעופה מציעות, swiss מציעים בחירה בין בקבוק יין/ שמפנייה ועוגת שוקולד או פירות. אל על מציעים מתנות מתוך מאגר המוצרים של עגלת הדיוטי פרי המוצעת במטוס.
פרסומת גלויה בהפתעה
אנחנו חברה צרכנית, זה לא סוד, משרדי הפרסום שוברים את הראש כיצד לחדש לנו ולהפתיע אותנו בפרסומות יצירתיות שנזכור לאורך זמן. חברת הקונדומים "Durex" החליטה ללכת צעד אחד קדימה ולהיעזר בחברת תעופה על מנת להסביר לנוסעים מהי "טיסה בטוחה". במקום הסבר כיצד יש לפעול במקרה של התרסקות המטוס, הציגה הדיילת כיצד להשתמש בצורה בטוחה בקונדום במהלך ההדרכה היו נוסעים סקרנים יותר, היו נוסעים נבוכים, אבל בסופה כל הנוסעים התגלגלו מצחוק.
המתנה ספונטנית נעימה
הפעם מדובר בהפתעה קצת אחרת. בחודש פברואר השנה רגע לפני ההמראה, כשהנוסעים כבר ישובים במקומותיהם הטייס הודיע לנוסעים שבשל מזג האוויר הטיסה תתעכב ועליהם להישאר לשבת במטוס. איתרע מזלם של הנוסעים ואיתם על הטיסה ישבו חברי רביעיית מייתרים מסימפונית סיאטל שהיו בדרכם לנגן בקונצרט בפלאם ספרינג. ארבעת הנגנים לא היססו ומיד שלפו את כלי הנגינה על מנת להנעים את זמן הנוסעים הממתנים.
מקורות: psfk; king5; gawke; nydailynews; elal