האחריות המונחת על כתפיהם של הטייסים היא לא פשוטה. בכל פעם הם צריכים להביא כ-200 נוסעים אל יעדם בבטחה, אחרי טיסה בגובה של 30 אלף רגל באוויר. לא סתם תנאי הקבלה שלהם לא פשוטים כלל, הם עוברים הכשרה ארוכה ונדרשים לשעות תרגול רבות. אך יחד עם כל זאת, בסופו של דבר, גם הטייסים הם אנשים וגם להם יש ימים פחות טובים ורגעים שהיו מעדיפים לשכוח.
>>לעוד עדכונים היכנסו לעמוד הפייסבוק של mako חופש
באתר האינטרנט Quora העלו לפני מספר ימים שאלה: "כטייסים, מה אתם לא מספרים לנוסעים שלכם"? התגובה הראשונה והכנה הייתה של טייס בשם סטיב וויסוקי שטען ש"בזמן הנחיתה בלילה יש המון אורות על המסלול וזה דבר די מבלבל. אם אתם חושבים שמערכות הניווט האוטומטיות עוזרות, אז תדעו שלפעמים ממש לא".
מאותו הרגע החל מבול של וידויים שלא בטוח שהיינו רוצים לדעת. התגובה הנפוצה ביותר בדיון הייתה על כך שהטייסים תמיד מסתירים מהנוסעים את הרגעים בהם יש תקלות טכניות או אירועים חריגים. לעתים אפילו כיס אוויר סטנדטי יכול להיות מסוכן יותר ממה שמורגש בתוך המטוס. היות ולא כל אירוע כזה מסתיים בצורה קשה, אין צורך להלחיץ את כולם ולגרום למהומה בשביל כלום.
הטייס רון וגנר טען ש"כדאי לכולם לחגור את החגורה לאורך כל זמן הטיסה. גם אם הצוות לא מאוד מתעקש על כך, זה דבר די הכרחי". טייס נוסף בשם דן לארסן מוסיף: "כיסי אוויר יכולות להתרחש בכל רגע וללא התראה מוקדמת, גם אם נראה שכבר הרבה זמן טסים בצורה רגועה".
בנוסף לאלה, הטייס אנדי קר ציין שהרבה פעמים הנוסעים לא יודעים עד כמה המטוס שהם טסים בו ישן. הטייס פול שו כתב על כך שמסכות החמצן במטוסים מספיקות לכ-10 עד 15 דקות בלבד וטייס אחר הודה שהרבה פעמים לא מספיקים לנקות את המטוס לפני שמכניסים אליו את הנוסעים. "לפעמים יש כל כך מעט זמן בין הטיסות, אז פשוט עושים שיראה מסודר מבלי לנקות באמת כמו שצריך".
נושא נוסף שהרבה טייסים דיברו עליו הוא העובדה שהנוסעים לא יודעים כמה מעט טייסים מרוויחים. "רוב האנשים חושבים ששטייסים מרוויחים משכרות של שש ספרות, אך בפועל אנחנו עושים הרבה פחות", כתב הטייס רנדי ג'ונס. "עד שמגיעים לשלב בו המשכורת היא טובה, צריך לעבור הרבה שנים של מעט מאוד כסף"
הטייס סטיוארט לנדאו טען בדיון שאם יש דבר שהטייסים לא מגלים לנוסעים, אז כנראה שיש לזה סיבה טובה. "יש דברים שהשתיקה פשוט יפה להם", הוא טוען.