המחשבה הבאה כנראה עברה לכולנו בראש תוך כדי שהיה בשירותים של מטוס: אם אלחץ על כפתור ההדחה תוך כדי ישיבה על השירותים, האם הלחץ יכול לשאוב את האיברים הפנימיים שלי החוצה? התשובה לכך היא כמובן, לא. אבל הנה הזדמנות מצוינת להבין איך שירותים במטוס עובדים.
בעוד שבעבר, בשנות ה-20 וה-30 זה לא היה נדיר לפתוח את מכסה השירותים במטוס ולראות את האדמה שמתחת, עם השנים שיטות הטיפול בצרכים הלכו והשתכללו. כמה עשרות עשורים אחרי, כבר השתמשו על מטוסים בשירותי הדחה, כאלו עם מים כחולים שאמורים לשמור על ההיגיינה של האסלה, רק שהצרכים שלכם הלכו למאגר שנמצא מתחת לתא השירותים, ממש כמו בשירותים ניידים – מה שגרם להיווצרות ריח נוראי במהלך הטיסה.
רק בשנת 1982 התחילו להשתמש בשיטת הוואקום – שזה אומר שימוש בהפרשי לחץ כדי לסלק את הצרכים מתוך השירותים, מה שמסביר את רעש ההדחה החזק מהרגיל. השיטה הזאת הפכה פופולרית עם השנים בגלל שהיא משתמשת בכמות קטנה מאוד של מים, מה שאומר פחות משקל על המטוס, מה שאומר הרבה פחות בזבוז דלק. ולא רק זה, הוואקום דוחף את הצרכים לתא אגירה הנמצא בצד הרחוק של המטוס, מה שאומר שמפגע הריח הוא הרבה יותר נסבל מאשר בשירותי ההדחה הישנים.
ולאן כל הצרכים שלכם הולכים?
הם לא מוצנחים מעל האוקיינוס וגם לא מעל הראש שלכם, אלא נשמרים בתא האגירה עד הנחיתה. כשהמטוס נוחת מחברים צינור למיכל שאוגר את מה שיורד באסלות ובכיורים למערכת הביוב בנמל התעופה.
(מקור)