עכשיו כשמדינות ברחבי העולם מתחילות להיפתח מחדש לתיירים בינלאומיים לקראת האביב והקיץ, רבים מתחילים כבר לתכנן את החופשות הקרובות שלהם. אבל, עבור חלק מהמטיילים, החלק הגרוע ביותר בטיול לחו"ל אינו העלות או מכשולי השפה, אלא הטיסה עצמה.
היום התבשרנו על כך שהזמרת האמריקאית מיילי סיירוס הייתה מעורבת בטיסה דרמטית, שבה פגע ברק בכנף המטוס, וגרם לנחיתת חירום שהובילה ללא מעט היסטריה ופחד. על פי מחקרים סטטיסטיים שנעשו בתחום, בין 33 ל-40 אחוזים מכלל האנשים חווים צורה כלשהי של חרדה כשזה מגיע לטיסה. הדבר אומר שלשמוע שמטוסים נפגעים לעתים קרובות מברקים בזמן טיסה במזג אוויר סוער, עלול לגרום להם להרגיש לא בטוחים עוד יותר.
בפרסום של פוסט ב-Reddit, אדם סקרן שאל: "מהם הסודות שחברות התעופה לא רוצות שכולנו נדע?". לכך השיבה דיילת עם חדשות מפחידות - מטוסי נוסעים נפגעים לעתים קרובות מברק: "מטוסים שנפגעים מברקים זה עניין נפוץ יותר ממה שחושבים. בממוצע כל מטוס אווירי מסחרי נפגע לפחות פעם אחת בשנה. זה לא משהו כל כך נורא או סודי" כתבה הדיילת והמשיכה "אבל אני חושבת שאם יותר אנשים ידעו באיזו תדירות זה באמת קורה, זה יגרום להם לחוש יותר אי-נוחות לגבי טיסות (למרות שהפעם האחרונה שמטוס התרסק בגלל ברק הייתה ב-1967)".
בהקשר זה, לפי כתב העת המדעי Scientific Ameircan, התרסקות המטוס המסחרי האחרונה שאושרה בארה"ב מיוחסת ישירות לברק התרחשה בשנת 1963, כאשר ברק גרם לפיצוץ של מיכל הדלק של מטוס Pan American, וכתוצאה התנתקה כנף המטוס, עובדה שהביאה להתרסקותו ולמותם של 81 נוסעים.
בשנת 1971, טיסת LANSA 508, התרסקה בסופת רעמים מעל פרו והרגה 91 אנשים. האירוע מוכר כאסון פגיעת הברק הקטלני ביותר בהיסטוריה, כאשר הניצולה היחידה היא ילדה בת 17 שנשארה קשורה במושב ונפלה בגובה 9,843 רגל לתוך יער הגשם של האמזונס. היא שרדה את הנפילה והלכה למקום מבטחים דרך הג'ונגל במשך 11 ימים.
בדצמבר 2014 טיסת 6780 Loganair, נפגעה מברק בעת שטסה מאברדין לאיי שטלנד בסקוטלנד. למרבה המזל, הטייסים התעשתו ועצרו את נפילת המטוס בגובה 1,100 רגל בלבד מעל הקרקע - כל הנוסעים והצוות לא נפגעו.
מומחים מעריכים שבממוצע, ברק פוגע במטוסים פעם בשנה או פעם אחת לכל 1,000 שעות טיסה. בדרך כלל, מטוסים נפגעים מברק בגובה של 5,000 עד 15,000 רגל (1,524 עד 4,572 מטר), לעתים קרובות לאחר המראה או נחיתה. אם ברק פוגע במטוס לאחר ההמראה, המטוס בדרך כלל חוזר לשדה התעופה ממנו יצא, בעיקר כאמצעי זהירות כדי להבטיח שכל המערכות פועלות כשורה, מכיוון שחלקן לא יכולות לאתחל את עצמן באוויר. רוב התקריות מתרחשות במהלך האביב והקיץ, כאשר ההסתברות לפגיעת ברק יורדת בדרך כלל בגבהים שגבוהים יותר מ-20,000 רגל (6,096 מטר) ומעלה.