תקופת הקורונה הביאה איתה לא מעט תופעות חדשות בעולם התעופה. החל מנהלים חדשים בטיסה, דרך מטוסים שממריאים לשום מקום ועד חברות שהחליטו להפוך את המטוסים המושבתים שלהן למסעדות ובכך לנצל את הכלים העצומים, שרבים מהם עומדים ללא תנועה כבר מעל ל-8 חודשים.
תופעה מעניינת נוספת שהתרחבה מאוד בזמן הקורונה היא טיסות ריקות בכיוון אחד ללא כל רצון למלא אותן בנוסעים או מטען. מה שעומד מאחורי התופעה הזו היא העבודה שעל פי ה-CNN כמעט מחצית ממטוסי העולם , הם כלל לא בבעלותן המלאה של חברות התעופה, אלא מושכרים לתקופה מוגבלת, ממש כמו דירה מושכרת.
כיום, היות ומספר המטוסים הפעילים שחברה צריכה להחזיק ירד באופן משמעותי, לא מעט מהן בוחרות לסיים את חוזה ההשכרה של מטוסיה. ברגע שזה קורה, ישנן חברות שתפקידן הוא להטיס את המטוסים הללו ליעד הבא שלהם או למחסני החברה המשכירה. כך מתרחשת התנועה המוזרה שמטוסים ממריאים ריקים לחלוטין, בלי דיילים, עם טייסים בביגוד אזרחי ובכיוון אחד בלבד.
אחת מהחברות שנותנות שירות של "טיסה ריקה בכיוון אחד" היא Jet Test and Transport. אחד ממייסדי החברה, שמשמש גם כאחד מהטייסים בה, סטיב ג'יאורדנו (Steve Giordano) אומר: "כשמטוס מסיים את תקופת השכירות שלו אנחנו מעבירים אותו ללקוח הבא, או לאחסון או לתחזוקה. זה כמחצית מהעבודות שאנחנו מבצעים כשהחצי השני הוא ההפך - הוצאת המטוסים מהאחסון או ממתקן התחזוקה אל המפעיל (השוכר) החדש."
ג'יאורדנו מוסיף שבזמן הקורונה "עיקר העבודה שאנחנו עושים היא לקחת מטוסים שהיו באחסון לטווח קצר ולהעביר אותם למתקני אחסון לטווח ארוך."