במהלך 20 השנים האחרונות המרווח לרגליים במושבים במטוסים מאוד הצטצמם. הסיבה לכך היא הרצון של חברות התעופה להכניס עוד מושבים ובכך להגדיל עוד קצת את כמות ההכנסות שלהן בכל טיסה. מעבר לשיטה המוכרת הזו, לחברות התעופה יש עוד דרכים שונות ומשונות להכניס עוד קצת כסף לקופה המעופפת, כמו: חיסכון במגזינים, צמצום הארוחות והוצאת תנורים שיפחיתו ממשקל המטוס. עכשיו מסתבר שהרצון לחיסכון הגיע גם לתחום נוסף במטוס - הנוחיות.
>>לעוד עדכונים היכנסו לעמוד הפייסבוק של mako חופש
הנוחיות, לפי בדיקה של Bloomberg, הפכו להרבה פחות נוחים מבעבר. כך, חברות התעופה יכולות להכניס עוד כמה מושבים על חשבון תא השירותים שהולך ומצטמצם משנה לשנה. "הרגשתי שאני צריך לעשות תרגיל יוגה כדי לשבת בתוך תא השירותים במטוס", מספר סמואל אנגל, נוסע בחברת אמריקן איירליינס. "שלא לדבר על מקרה בו הייתי צריך להיכנס ולעזור לבן הקטן שלי בן ה-4. מים השפריצו לכל כיוון".
פרסומים חדשים מגלים שחברת אמריקן איירליינס למשל, אחת מחברות התעופה הגדולות בעולם, עברה לשים דגם חדש של תא שירותים קטן, בכל דגמי ה-737 שלה. ההערכות מראות שתאי השירותים החדשים הללו מכניסים לחברה 400 אלף דולר בשנה. בנוסף, החברה סיפרה למשקיעים שלה שבעתיד הקרוב המהלך צפוי להיכנס לעוד מטוסים ובכך להגדיל את ההכנסות ב-500 מיליון דולר בשנה.
כמובן שהמשקיעים מאוד מרוצים, אבל הנוסעים, כלומר אנחנו, ואפילו הצוות ממש לא חולקים את אותה התחושה. אחד הטייסים באמריקן איירליינס טען בפני נשיא החברה: "הוספתם עוד 12 מושבים, אך לא הוספתם עוד תאי שירותים ואת אלה שכבר היו על המטוס הקטנתם ל-75% מגודלם המקורי. אני לא יכול לעבוד עם זה".
לחברה כבר הגיעו לא מעט תלונות מנוסעים על כך שהשירותים כל כך קטנים שבכל פעם שצריך ידיים המים משפריצים לכל מקום. גם הדיילים סובלים מהמצב, היות והתורים לשירותים מתארכים והלכלוך בהם הפך להיות בלתי נסבל. כמובן שחברות נוספות מלבד אמריקן איירליינס גם אימצו את הגישה הזו והחלו להקטין את תאי השירותים שלהן ונראה שהתופעה מתפשטת.