אחד הדברים הכי משמעותיים שקרו בארץ אחרי הקורונה, זו האהבה הגדולה של הישראלים לקרוזים. ואיך אפשר שלא? שלוש חברות בינלאומיות הכריזו על נמל חיפה כנמל הבית שלהן, הן הצטרפו לחברה אחת מקומית, המחיר זול, ה"הכל כלול" הוא באמת הכל כלול, ובכל יום מתעוררים ביעד אחר. לא מפתיע שכולם התאהבו בקונספט.
ועכשיו, הגיע הזמן לעלות שלב ולגלות את האניות ומסלולי השיט שיוצאים מאירופה, שם הכל ברמה אחת, סליחה שלוש רמות, מעל לכל מה שקורה בארצנו הקטנטונת. כמובן שיש את המנוסים שעבורם לא מדובר בסוד גדול, והם פוקדים את הנמלים השונים באירופה במשך שנים רבות, אבל למי שעדיין לא יודע, מעבר לים קיים עולם שלם של קרוזים בליגה אחרת.
זה בדיוק מה שגילינו כשעלינו על הפלגת הבכורה של האנייה החדשה - נורוויג'ן ויוה ׁ(VIVAׂ) של חברת NCL. מדובר באנייה השנייה של החברה בקטגוריית הפרימה היוקרתית. 143 אלף טון וחצי, מעל ל-3,000 אורחים, 1,500 אנשי צוות, כ-300 מטר אורך, 40 מטר רוחב ו-18 קומות גובה.
אבל כפי שאומרת הקלישאה - אל תסתכלו על האנייה אלא על מה שיש בתוכה והיעדים שאליה היא מפליגה.
Same Same But Very Different (and new)
הויוה ממש עכשיו יצאה מהניילונים. שיט הבכורה שלה יצא מונציה ב-10 באוגוסט. אנחנו עלינו על אניית הענק באמצע הדרך, והפלגנו במשך שישה ימים מרומא לליסבון. מרגע העלייה היה ניתן לחוש שמדובר במוצר חדש. דבר ראשון, בגלל הריח, ממש כמו מכונית חדשה כשמורידים ממנה את הניילונים. בנוסף, ההקפדה על העיצוב בכל פינה, אטרקציות מתקדמות והעובדה שכל הדלתות חשמליות ונפתחות אוטומטית נתנו הרגשה שהאנייה הזו לא רק חדשה, אלא גם חדישה.
אחרי יום שבו למדנו את הכיוונים, מה הקדימה ומה האחורה של האנייה ומה יש בכל קומה ומסדרון, התחלנו לגלות את כל הדברים שיש לויוה להציע. כמו כל אנייה גם בויוה יש בריכות (רק שכאן חלקן הן אינפיניטי), אולם הופעות (רק שכאן הוא ענק ומתפרש על פני 3 קומות), קזינו גדול, 2 שדרות של קניות, אזור לילדים קטנים (בו גם ניתן להשאיר את הילדים), וכמובן המון, המון, המון מקומות לאכול בהם. ואם נהיה מדויקים ישנן 6 מסעדות שפתוחות לכולם ועוד 9 מסעדות נושא בתשלום נוסף (אסייתי, איטלקי, בשרים ועוד) וגם 20 ברים ולאונג'ים לשתות בהם משהו (אל תוותרו על חבילת שתייה).
חייבים להתעכב רגע על נושא האוכל. זה השיט השלישי בו הפלגתי, ובכל אחת מהפעמים עשיתי זאת עם חברה אחרת, וזו ללא ספק היתה החוויה הקולינרית הכי טובה שהיתה לי עד היום. בשורה התחתונה: האוכל היה פשוט מעולה. הן במסעדות הקונספט, בהן אכלתי סטייק מצוין במסעדת הבשרים ופסטה מושלמת במסעדה האיטליקית, והן במסעדות שפתוחות לכולם. במיוחד הפתיעה המסעדה שבה מגישים אוכל בבופה. מרחוק זה נראה כמו כל חדר אוכל במלון, אך מקרוב, כשרואים את המגוון וטועמים, מבינים כמה הרמה היא אחרת. אחרי שלושה ימים הבנו שפשוט כדאי לחזור למסעדת הבופה ה"פשוטה" והיא היתה כל מה שהיינו צריכים גם מבחינת המבחר וגם מבחינה קולינרית. כמובן, לא כשר.
גם אזור הספא וההירגעות בספינה דורשים התעכבות קלה. מסיבוב מהיר במקום היה נראה שהקפידו כאן על עיצוב מרגיע עם מפל מקורה שנופל מגובה של 2 קומות, מיטות חמות למנוחה, אזור שקט עם נוף פנורמי לים ושלל סאונות שונות (כולל סאונת פחמים). גם חדר הכושר במתחם היה מאובזר ומתקדם ומי שיבחר לרוץ באנייה ממש ירגיש שהוא רץ על המים.
ומה מיוחד באנייה הזו לעומת אניות אחרות? היות והיא חדשה, ניכר שגם האטרקציות שלה מתקדמות וחדישות. למשל, חדר הגיימניג (מושלם לבני נוער ובני נוער ברוחם) מגוון וגדול, יש גם 3 מגלשות יבשות שנופלות מקומה 18 עד 8, אחת מהן היא מגלשת דרופ. בנוסף, יש גם מגלשת אבובים רטובה אחת ואזור שפריצים לילדים.
אטרקצייה ייחודית שתפסה אותי במיוחד היתה מסלול המירוצים שמתפרש על פני שלוש קומות ומספק חוויה מהנה במיוחד. ההשתתפות עולה 15 דולר והיא מקנה נסיעה של 10-15 דקות בהן מרגישים לגמרי כמו נהגי מירוצים ומתחרים האחד בשני בלי רחמים. אני התנסיתי בחוויה בזמן שהאנייה הפליגה והיה ניתן לראות תוך כדי המירוץ את הים הגדול ברקע מכל הכיוונים. זה ללא ספק הוסיף לחווייה. גם המיני גולף (כן כן, המיני גולף) מאוד מומלץ, היות ומדובר בחוויה אינטרקטיבית בה הנקודות נספרות אוטומטית והכל מעוצב בצורה מרשימה.
עוד דבר ייחודי בויוה (וגם בפרימה, האנייה התאומה שלה) זה אזור ההייבן ׁ(Haven) היוקרתי בו 107 סוויטות שנמצאות באזור נפרד, עם מעליות נפרדות, שירות אישי, מסעדה נפרדת, בריכת אינפינטי וג'קוזי למבוגרים שנמצאים גם הם באזור נפרד רק לדיירי ההייבן. כמובן שלאורחי אזור היוקרה פתוחים גם כל שאר הפעילויות שבאנייה. המחיר בהתאם.
לבקר בערים שלא היינו מגיעים אליהם בדרך אחרת
מלבד לאטרקציות שעל האנייה, הכובע הנוסף שלה הוא היעדים בהם עוצרים בדרך. אנחנו כאמור עלינו על האנייה ברומא (לפני העלייה היא הפליגה בונציה, ספליט וסלרנו). נחתנו בבירה האיטלקית יום לפני העלייה ובילינו בעיר בוקר נחמד לפני שהמשכנו לנמל. הליך הצ'ק אין היה נוח ופשוט ודי מהר מצאנו את עצמנו פוסעים בין הקומות השונות בעיר הצפה.
הלו"ז המקובל בקרוז עובד כך שהחל מאחר הצהריים ועד הלילה מסתובבים ברחבי האנייה (ובעיקר אוכלים) ובבוקר מתעוררים בעיר/מדינה אחרת. כך, אחרי היציאה מרומא התעוררנו בפירנצה, בקאן (צרפת), איביזה (ספרד) ובסוף ירדנו בתחנה האחרונה בליסבון.
בכל יעד יש בין חצי יום ליום שלם, שבו ניתן להסתובב ולחוות את האווירה של המקום. זה כמובן לא מספיק כדי להכיר את היעד כמו שצריך, אך מדובר בחוויה מהנה בה מכל עיר מקבלים טעימה. כך גילנו שמגדל פיזה שווה ביקור, שהחוף בקאן הוא באמת יפה, הרחובות באיביזה נראים כמו ביוון ושליסבון היא אחת הערים הכי יפות שראינו בחיינו. אלה מקומות שכנראה לא היינו מגיעים אליהם בדרך אחרת.
לאן הויוה מפליגה בקרוב וכמה זה עולה?
13-23.9 יוצאת מפיראוס ועוברת דרך איסטנבול, מיקונוס, קטניה, נאפולי פירנצה, ניס ורומא.
מחיר: החל מ-1,693 דולר לאדם בחדר זוגי
23.9-1.10 יוצאת מרומא ועוברת דרך פירנצה, ניס, ברצלונה, איביזה, מיורקה, סביליה וליסבון.
מחיר: החל מ-1,169 דולר לאדם בחדר זוגי
1-10.10 יוצאת מליסבון ועוברת דרך סביליה, גרנדה, איביזה, ולנסיה, ברצלונה, מרסיי, פירנצה, קאן ורומא.
מחיר: החל מ-1,326 דולר לאדם בחדר זוגי
10-19.10 יוצאת מרומא ועוברת דרך נאפולי, סיציליה, מלטה, מסינה, קורפו, דוברובניק, ספליט, זדאר וונציה.
מחיר: החל מ-1,586 דולר לאדם בחדר זוגי.
19-28.10 יוצאת מונציה ועוברת דרך ספליט, דוברובניק, קורפו, סנטוריני, קושדסי, איסטנבול, מיקונוס ופיראוס.
מחיר: החל מ-1,563 לאדם בחדר זוגי.
לעוד מסלולים היכנסו לאתר של NCL בעברית
* הכתב היה אורח של NCL