כל המושגים בטיסות
מה זה טיסה סדירה?
מטוסים היוצאים ליעדים בימים ובשעות קבועים מראש, בין אם מלאים או לא. את הטיסות הסדירות אתם קונים ישירות מחברות התעופה או מסוכנויות הנסיעות שעובדות עימן, ובמידה והטיסה מאחרת או חלילה מתבטלת, אתם זכאים לפיצויים ראויים. מחירי הטיסות הסדירות הוא יקר יותר, ברוב המקרים.
מה זה טיסת צ'רטר (טיסת שכר)?
בטיסות האלה המקומות נקנים מראש על ידי חברות (נקרא להו הגורם השלישי), והן מוכרות את הכרטיסים לפי תנאי השוק. ובשוק, כמו בשוק: אתם מנסים לקנות במחיר הכי נמוך ולפני שיגמרו הכרטיסים, והגורם השלישי ינסה למכור הכי ביוקר לפני שהטיסה תצא והוא יוותר עם כרטיסים ביד.
בטיסות השכר התנאים טובים פחות מבטיסות הסדירות, ותנאי הביטול ממש גרועים: אם הטיסה משנה מועד או מתבטלת עד 12 שעות לפני המועד, הלקוח לא מקבל כלל פיצוי. ובכל זאת, כנראה ששווה לקחת את הסיכון: המחירים הרבה יותר זולים.
טיסות הרגע האחרון
אותם מקומות בטיסות השכר שנשארו פנויים מספר ימים לפני המועד, נמכרים בזיל הזול במסגרת מבצעי הרגע האחרון. אם מתאים לכם לארוז הכל, לקחת חופש ולהמתין לדקה התשעים עם הזמנת הטיסה, אתם יכולים להרוויח אפילו 60% ממחירה המקורי. תצטרכו כמובן הרבה תעוזה וספונטניות.
מה זה טיסת לואו קוסט "Low Cost"?
לא מדובר בעוד טיסות שכר, אלא בטיסות סדירות המופעלות בצורה יעילה ובמינימום עלויות. חברות התעופה מפעילות מינימום כוח אדם: מכירת הכרטיס מתבצעת באינטרנט בלבד, ישירות ללקוח ללא תיווך של סוכן, מספר הדיילות על המטוס מצומצם, כשכל עובד בחברת התעופה ממלא מספר תפקידים (ויש אפילו שמועות על טייסים שעוזרים בניקוי המטוס).
הכרטיס בטיסות לואו קוסט כולל את המושב בלבד, וגם הוא במקום לא מסומן. רוצים אוכל, עיתון, שתייה או אוזניות? במטוס ישמחו למכור לכם הכל, תמורת תשלום נוסף. אפילו העברת המטען תעלה לכם עוד כסף, עד שהמחיר הכולל ידמה למחירי טיסות רגילות.
כרטיס אלקטרוני
זוכרים את הימים בהם היינו מנדנדים לסוכנת אם הגיעו כבר הכרטיסים? בעידן האינטרנט והרגע האחרון התרגולת הזאת הופכת לנוסטלגיה. רוב חברות התעופה מאפשרות רכישת כרטיס אלקטרוני, שהוא כרטיס וירטואלי שאת האסמכתה עבורו מקבל הלקוח במייל. ההפקה שלו מהירה, ולא נוצרת בעיה אמיתית אם מאבדים אותו או מגיעים לטיסה רק עם הפספורט.
קונקשן
אם אתם מחליפים מטוס בדרך אתם עוברים בקונקשן. אין צורך לאסוף את המזוודות – אלה עוברות בעצמן למטוס הבא שלכם – אתם צריכים רק לעקוב אחרי השלטים ולהגיע לשער המיועד לטיסת ההמשך שלכם.
מחלקת תיירים - Y
מחלקת פרימיום - W
מחלקת עסקים - J
מיועדת לכל מי שיכול להרשות לעצמו פינוקים במהלך הטיסה שכוללים הרבה פחות נוסעים, הרבה יותר מקום לרגליים, שהות בלאונג' ועוד הפתעות שמפרסמות חברות התעופה: תפריט גורמה מגוון, שירות לבבי וזריז יותר, מערכת בידור מתקדמת יותר וכמובן מושב שמאפשר להתרווח עד מצב של כמעט לשכיבה. על הנוחות והחוויה תשלמו הפרש ניכר של עד פי שניים ויותר ממחיר מושב עממי במחלקת התיירים.
מחלקה ראשונה - F
הטיפול המקסימלי שחברת התעופה יכולה להעניק לכם בשמיים: כיסאות שהם מיטות, שני דיילים על עשרה נוסעים, תפריט שף מיוחד, צ'ק אין מזורז. מה לא. במטוסים החדשים מדובר כבר בחדרי סוויטות של ממש. קהל היעד פה הוא האלפיון העליון ואנשי עסקים בחברות מצליחות במיוחד.
הסטטיסטיקה מספרת אגב כי במקרה של התרסקות, לנוסעי המחלקות המשודרגות סיכויי ההישרדות הנמוכים ביותר בשל השילוב בין שהייה בקדמת המטוס, תנוחת השכיבה והמרווח הענק לרגליים היחפות.
העברות
רכשתם חבילת נופש והיא כוללת סעיף עלום של "העברות"? משמעותה היא שאתם צפויים להכיר מקרוב את האיש המשועמם הזה שעומד עם שלט באולם מקבלי הפנים. זוהי ההעברה: הנהג שייקח אתכם למלון. מומלץ לכל מי שלא אוהב להתעסק עם נהגי מוניות תחמנים או עם כרטיסי רכבת מסובכים שעה אחרי הנחיתה; רק וודאו מה צריך להיות כתוב על השלט (אם השמות שלכם או שם החברה) כדי למנוע עיכובים מיותרים.
טרקלין עסקים
אם אתם חיים בנמלי תעופה, נמאס לכם מהדיוטי פרי ויש לכם את האמצעים ההולמים, קיים עבורכם כמעט בכל שדה לובי המתנה שיגרום לכם להרגיש מחלקה ראשונה עוד לפני שהמראתם. תמצאו שם כל מה שבן אנוש יכול לחלום עליו לפני טיסה - משקאות ומתאבנים חופשי על הבר, כורסאות ברכות מפנקת ואפילו מסאג' תאילנדי קטן שישחרר לכם את השרירים במהלך הקונקשן.
בגדר בקשה
ההגדרה המכסתחת האהובה על סוכני הנסיעות היא זאת שמוצמדת לבקשות מיוחדות על טופס ההזמנה. משמעותה: הבקשה המיוחדת שלכם תועבר, אבל אל תתבלבלו - זה ממש לא באחריותם של הסוכנים שלכם. דוגמאות לבקשות? חדר שפונה לים, ארוחה צמחונית. בואו נגיד שאל תתפלאו אם הים יהיה רחוק בקילומטר ואם יהיו לכם כדורי בשר בחמגשית.
PRE PAID
הבן שלכם תקוע בגואטמלה בלי כסף? אפשר לרכוש עבורו בחלק מחברות התעופה כרטיס טיסה חזרה, שמשולם מהארץ. עבור העונג תשלמו תוספת נכבדה למחיר.
בסיס האירוח במלון
תנאי השירות שתזכו להם בחופשה, מצוינים בשתי אותיות לועזיות על שובר החבילה:
מה זה BB?
משמעותו "בד אנד ברקפסט", כלומר מיטה ללילה וארוחת בוקר.
מה זה HB?
משמעותו חצי פנסיון: ארוחות בוקר וערב כלולות בעיסקה.
מה זה FB?
הוא פנסיון מלא: שלוש ארוחות ביום.
מה זה AI?
הוא פנסיון מלא פלוס אוכל ושתייה בלובי ובבריכה פלוס אטרקציות ושירותים נוספים של המלון, והכל ללא תשלום.
נוף החדרים
P.V ו-S.V הם קודים המתארים את מה שתראו מהחלון או מהמרפסת שלכם במלון. אם להיות ספציפיים, אז הראשון מבטיח חדר שפונה לים והשני לבריכה.
תוכלו לקבל את העדפותיכם בעניין לפי בקשה, בתוספת תשלום או על בסיס מקום פנוי. כדאי לבדוק אם הסוכן ציין את הבקשה שלכם בהזמנה ואם לא, אפשר ומומלץ לנסות לשדרג ברגע הכניסה למלון.
עזיבה מאוחרת
את זה שמפתחות לחדר המלון מקבלים בצהריים המאוחרים/ אחה"צ ועוזבים בצהריים המוקדמים כולם יודעים, אבל מה שפחות ידוע הוא שבתוספת תשלום או על בסיס מקום פנוי תוכלו להזמין את החדר מבעוד מועד עד לשעות הלילה. כך תימנעו מהסיטואציה המוכרת של ריצה עם מזוודות לים או מקלחת אלגנטית בשירותי הבריכה, כשיש לכם עוד שבע שעות לשרוף עד לטיסה חזרה הביתה.
עוד במדריך החגים של ערוץ החופש:
>>8 טיפים לטיול עם הילדים באוטו