מאור (שם בדוי) הצטרף לאחת מחברות התיירות הגדולות בישראל – בה עבד כסוכן נסיעות לאורך כמעט שלוש שנים. בזמן תקופתו בחברה, הוא עבד עם סוגים שונים של לקוחות – משפחות שרצו לצאת לחופשת קיץ, זוגות שרצו לטוס יחד, חברים שחיפשו יעד שמתאים למסיבת רווקים וגם דברים יותר מורכבים כמו טיולי קוסט-טו-קוסט בארצות הברית, ירחי דבש מורכבים ועוד.
אולי זה אופי המכירה, אבל בניגוד למה שניתן לחשוב על ישראלים, מאור מספר כי "רוב הלקוחות היו סופר נחמדים וסבלניים". לצד זאת, לאורך שלוש השנים שלו באותה חברה, הוא מצא את עצמו מתמודד עם כמה סיטואציות הזויות, מוזרות ומצחיקות – שהפכו את החוויה שלו להרבה יותר מעניינת.
הלקוח הזמין חופשה עם המאהבת, אבל נתן בטעות את המייל של אשתו
"אחד הסיפורים הביזאריים שאני זוכר, הגיע מלקוח שהזמין חופשה קצרה בת יומיים למלון באיסטנבול. אותו לקוח ביקש חדר משודרג, ורצה לרשום את החדר על שם אחר, של אישה. כשהגענו לשלב אימות הפרטים, הלקוח נתן את המייל לשליחת אישור ההזמנה, רק כדי להתקשר כמה דקות אחרי ולצרוח עלינו 'נתתי בטעות את המייל של אשתי! אל תשלחו'. הבעיה? המייל כבר יצא. כמה שעות לאחר מכן, התקשר הלקוח לשירות הלקוחות וביטל את החדר".
>> דברים מוזרים: הסיפורים הכי הזויים של ישראלים בחו"ל
>> 10 המקומות הפופולריים עם מספר הכייסים הגבוה ביותר - ברצלונה בראש
>> על הדבש ועל העוקץ: אלה שיטות הונאת התיירים הכי נפוצות בחו"ל
לקוחה סגרה לחמותה חופשה – וביקשה שהמלון לא יהיה ברמה גבוהה
"נשמע כמו הקלישאה הכי ישנה בספר, אבל המקרה הזה הזכיר לי שקשר בין חמות לאישה כנראה לא נועד להיות מוצלח במיוחד. לקוחה אחת התקשרה כדי להזמין לחמותה ובן זוגה חופשה לכרתים עם תקציב די יפה שהיה מאפשר כמה מהאופציות הכי טובות בעיר. אבל ללקוחה הייתה בקשה אחרת: 'שיהיה מלון 5 כוכבים, אבל כזה שלא מצדיק את המחיר', היא אמרה. אחרי שווידאתי ששמעתי נכון, ניסיתי להבין איך לפעול. בסופו של דבר החלטתי לתת לה שלושה מלונות ברמה סבירה-טובה כדי שהיא תחליט, והיא כמובן בחרה את זה עם הציון הנמוך ביותר בבוקינג".
ההבדל הקטן בין וינה לוילנה, ובין ורנה לוורונה
"הייתי רוצה לספר לכם שאלה מקרים יחידים, אבל כמות הלקוחות שהזמינו בטעות טיסה לוילנא במקום לוינה ולורנה במקום לוורונה – היא פשוט עצומה. בחלק גדול מהמקרים, אם עולים על הטעות מהר, יש לסוכנים איך לעזור. אבל אם מדובר בטיסה מעכשיו לעכשיו או בחברת לואו קוסט, האחריות היא על הלקוח. ברוב המקרים הלקוחות הבינו את הטעות שלהם בזמן, ובמקרה הרע שילמו על שינויים. אבל הייתה גם פעם שלקוח הגיע לבירת הונגריה במקום לבירת רומניה. אחר כך הוא נאלץ להזמין טיסה נוספת ליעד הנכון".
לקוחה ביקשה לטוס לארצות הברית – ורצתה לוודא שלא יהיו דיילים שחורים
"סיפור דוחה שזכור לי במיוחד, מגיע מלקוחה שביקשה לסגור טיסה ללוס אנג'לס עם אחת מחברות התעופה האמריקאיות. לאחר שמצאנו לה טיסה מתאימה, היא אמרה שהיא מסכימה להתקדם, אך רק רוצה לוודא לפני כן שלא יהיו שחורים בצוות הדיילים בטיסה. הסברתי לה שאין לי דרך לעזור עם שאלה גזענית כזו – היא התעצבנה וניתקה את השיחה".
הלקוח רצה לסגור כרטיס לסופר קלאסיקו – בתנאי שמסי ורונאלדו מבקיעים
"כמות הלקוחות שסגרו אצלי חופשה בגלל מסי או רונאלדו הייתה עצומה, ובספרד בטח מתגעגעים לנכס התיירותי שהם היו. בדרך כלל הלקוחות היו מסתפקים בלראות את שני השחקנים הגדולים בהיסטוריה על המגרש – אבל היה לקוח אחד שהתעקש שניתן לו ביטוח שיאפשר לו לקבל החזר כספי אם שני השחקנים הגדולים בעולם דאז לא יבקיעו. לאחר שאני, מנהל הצוות שלי וגם מנהל המוקד הבהרנו לו שלא קיים כזה דבר – הוא לקח את הסיכון".
הטעות השכיחה מכולן: לבדוק את תוקף הדרכון
"אם אתם תוהים לעצמכם מה הטעות הכי נפוצה של ישראלים, הרי שהיא הדבר הבסיסי ביותר – לבדוק את תוקף הדרכון, גם אחרי שמזכירים להם. לא אגזים אם אומר שלאורך שלוש השנים שלי כסוכן נסיעות, מאות לקוחות נפלו במקום הזה ונאלצו לדחות את הטיסה, או שילמו אלפי שקלים בשדה התעופה. מה שחשוב לציין, הוא שלא הרבה יודעים שיש יעדים פופולריים כמו יוון למשל, לשם מספיק גם דרכון עם תוקף של שלושה חודשים".