מייקל רות'רפורד, יליד נבדה, נסע עם בנו בן ה-5 מלוס אנג'לס לטוקיו עם סינגפור איירליינס במחלקת העסקים. בזמן שהוא ובנו נהנים מהטיסה, רות'פורד הרגיש מחויב לצלם רגע אחד שמבחינתו העיד על שירות לקוחות מעל ומעבר למצופה מצד הצוות.
בסרטון שצילם הנוסע והגיע למעל 20 מיליון צפיות, נראית דיילת מאכילה את בנו בכפית בזמן הארוחה שלו בטיסה, בעוד הילד ממשיך בנונשלנטיות לצפות בסרט או בתוכנית בטאבלט שלו, עם אוזניות, כשהוא נהנה מהארוחה שלו. "מה הייתם עושים אם זה היה קורה לכם? יש לנו את הטיסה הטובה ביותר אי פעם וזה רק הפך אותה למושלמת עוד יותר", כתב רות'פורד.
באופן לא מפתיע, הסרטון עורר תגובות חזקות ומפוצלות מצד הגולשים. חלק מהגולשים התייחסו לסרטון כשיקוף יוצא דופן של הצוות של סינגפור איירליינס, תוך שהם מדגישים את העובדה שהדיילת העניקה שירות מדהים כדי שהאב ובנו יהיו מרוצים מהטיסה. אחרים לעומת זאת, ראו בכך ביטוי של כישורי ההורות של האב, או ליתר דיוק היעדרם.
>> דיילת חושפת: זו הטעות שכולם עושים כשמבקשים שידרוג בטיסה
>> משקל נוצה: אלה הקריטריונים המחמירים שבהם דיילות צריכות לעמוד
>> לא רק לגיקים של תעופה: 25 שאלות על מטוסים שכל אחד חייב לדעת את התשובה עליהן
מגיב אחד העלה אולי את הטיעון המשכנע ביותר מבין רבים, והציע שההתמקדות של צוות המטוס צריכה להיות בבטיחות ולא בשובע של הנוסעים: "דיילות הן לא בייביסיטר. הן שם למען בטיחות הנוסעים". חלקם היו אפילו יותר ביקורתיים מזה, והחליטו להתמקד בהתנהגות של הילד עצמו: "פרחח מפונק בהתהוות...", כתב אחד מהגולשים.
עם זאת, היו גם כאלה שהתייחסו לאירוע באופן נחמד יותר, והציעו שהילד פשוט "חי את חייו הטובים ביותר" ונהנה משירות הלקוחות ברמה הגבוהה שסינגפור איירליינס נודעת בו. ואכן, בעוד שטיעון ה"בטיחות תחילה" עשוי להתקיים במחלקת התיירים, ההבנה הרווחת היא שיש לכלול רמה נוספת של תשומת לב עם כרטיס במחלקת עסקים.
למרות המחלוקת הציבורית בעניין התקרית, חברת התעופה התלהבה לקבל משוב שכזה (וללא ספק, את מיליוני הצפיות) מרות'רפורד. דובר מחברת התעופה הדגיש את הכישורים הבלתי מוגבלים ואת הנדיבות של הצוות: "צוות הטיסה שלנו עובר הכשרה מקיפה כיצד לתת מענה לקבוצות לקוחות שונות, כולל ילדים, קשישים ואנשים בעלי אתגר ניידות", נכתב בהצהרה מטעם החברה.