לא מעט חברות תעופה שעובדות בימים אלו, בעקר בטיסות פנים וטיסות מיוחדות, כבר פועלות בהתאם להנחיות החדשות של עידן הקורונה: מרווח בין הנוסעים, מינימום מגע עם הדיילים וארוחות ארוזות, אלו רק חלק מהשינויים שחלו לאחרונה.
בנוסף לכל אלה, יש חברות שכבר עלו שלב ומחמירות הרבה יותר. אחת מהן היא אירופלוט הרוסית, שפועלת במדינה עם כמות התחלואה השלישית בעולם (כמעט 500 אלף חולים ו-4,500 מתים), רק ארה"ב וברזיל במצב יותר חמור ממנה.
באירופלוט הוציאו לפני כמה ימים הנחיות חדשות לנוסעים שלה. בין השאר, כל נוסע מחויב לעלות עם מסכה ולהחליף אותה כל שלוש שעות, כאשר הדייל הראשי בכל טיסה יכריז על הזמן בו יש להחליף את המסכה והמסכות הישנות יאספו. בנוסף למסכות הנוסעים יהיו חייבים לעלות למטוס גם עם כפפות.
הנחיה מחמירה נוספת עליה הודיעה חברת התעופה מתייחסת לטרולי ולציוד שעולה עם הנוסעים למטוס: כל ציוד אישי שעולה עם הנוסעים למטוס יהיה חייב להיות בתא שמעל הראש ולא יתאפשר להשאיר אותו בין הרגליים. כל נוסע שירצה לגשת לציוד שלו יהיה חייב לבקש אישור מהדיילים לקום ולעשות זאת. על מנת לשלוט על כך, כל הנוסעים יהיו חייבים לחגור את חגורות הבטיחות לאורך כל הטיסה.
החמרה נוספת היא במדידת החום, כשכל נוסע שחום גופו מעל 37 לא יוכל לעלות לטיסה, בניגוד לחום של 38 שנהוג בכל שאר העולם.
חברת אירופלוט היא מחברת התעופה הזרות הכי פעילות בארץ (בימים שלפני הקורונה) והחמישית בהיקף פעילותה מבין כלל חברות התעופה (כולל הישראליות). בכל שנת 2018 היא הטיסה מעל 760 אלף נוסעים, כשחלק גדול מהם המשיכו מרוסיה ליעדים רבים מסביב לעולם בדגש על מדינות המזרח וארה"ב.