בזמן שכולם מדברים על ביקושי השיא לאנטליה ולאיי יוון בקיץ הקרוב, מדינה נוספת שנמצאת גבוה מאוד במדד הביקושים היא קפריסין.
מתחילת השנה ועד לחודש יוני טסו למדינה הקטנה כ-160 אלף ישראלים, נתון המהווה קרוב ל-60 אחוזים מסך הישראלים שטסו בכל שנת 2022. ההיערכות השנה בקפריסין היא לשבור את השיא בכניסת ישראלים שנרשם ב-2019 ולחצות לראשונה את רף 300 אלף הישראלים שיבקרו באי. הנתון צפוי לבסס את מעמדה של ישראל כמדינה השנייה בכניסות תיירים, כשלפניה בריטניה ואחריה מדינות כמו גרמניה, פולין ויוון.
"הגידול בתנועה לקפריסין תלוי ביכולת הקיבולת של אי קטן להציע חדרים באישור מידי", אומר אילן שלו סמנכ"ל סיטונאית התיירות קווי חופשה שבבעלותה גם חברת התעופה היוונית בלובירד איירווייז. "על זה תקום או תיפול המשך המגמה החיובית ליעד. המשפחות הישראליות ואת זה אנו רואים מהשיחות שמתקבלות במוקד ההזמנות של קווי חופשה יתמקדו בפאפוס, לרנקה (בה נוחתות מרבית הטיסות) ואיה נאפה, הערים המובילות מבחינת מלונות, משפחה, פארקי מים וחופים מדהימים".
ניר מזור סמנכ״ל קשרי תעופה, מוסיף: "קפריסין, כמדינת האי הקרובה ביותר לישראל, תמיד הייתה פופולרית בקרב הקהל הישראלי וכך גם השנה. למעשה האי מתנהל כ-4 אזורים מרכזיים שהם איה נאפה ופוטראס, לימסול ופאפוס וסביבותיה לשם גם ניתן לטוס ישירות (לפאפוס שדה תעופה משלו ושאר האזורים נוחתים בלרנקה) וכמובן הצד הטורקי המכיל גם הוא ריזורטים מעולים. האזור שעדיין מושך את מרבית הטסים הוא אזור איה נאפה אך גם לימסול עם בתי מלון חדשים והעובדה שקזינו חדש ייפתח שם מגדילה את הביקושים גם לעיר החוף הזו. ניתן להעריך שעונת החגים ומזג האוויר הנוח שצפוי בה תביא לידי עלייה במספר המבקרים באי בעשרות אחוזים.
יוני כהנא, מנכ״ל קבוצת YONIK, אומר: "יש עליה קלה בביקוש הקיץ לקפריסין, בעיקר בגלל המודעות הגדולה בשנים האחרונות לפאפוס, שהפכה ליעד המועדף על הקהל הישראלי, ולא רק בקיץ. אנשים ממש מעדיפים יעדים קרובים בטיסות קצרות.
"יחד עם זאת, זה לא סוד שזה קיץ מאתגר בגלל המצב בארץ ואנשים עדיין מזמינים ברגע האחרון. מצד שני, אנחנו כבר כמעט מלאים ביולי-אוגוסט ואנו אמורים להטיס לפאפוס קרוב ל-10,000 נוסעים מישראל, בטיסות שלנו מנתב"ג ומחיפה, לקולקציית המלונות של קבוצת YONIK".
הישראלים בקפריסין: יותר טיסות, יותר לילות, יותר משפחות
Louis, רשת המלונות הגדולה בקפריסין, לה 20 בתי מלון ברחבי האי, ניתחה את מאות ההזמנות שבוצעו ע"י ישראלים לחופשת הקית ב-2023 בהשוואה לקיץ 2022 ומצאה שיש הכפלה בהיקפי ההזמנות, ירידה בהוצאה הכספית במהלך החופשה בשל העדפה לחופשת הכל כלול, ירידה במחיר החבילה בשל מימוש כפול של קופוני הנחה והגדלת משך החופשה:
100 טיסות בשבוע
לא פחות מ-9 חברות תעופה, מקומיות ובינלאומיות, הודיעו כי בכוונתן להרחיב באופן משמעותי את תדירויות הטיסה שלהן לפאפוס וללרנקה ולהפעיל מספר שיא של 100 טיסות שבועיות משדות התעופה בן גוריון ומשדה"ת בחיפה.
> עלינו על הטיסה הראשונה מחיפה לקפריסין
60% גידול בהזמנות
על פי הרשת, נכון להיום בוצעו 1,590 הזמנות בקרב ישראלים לחופשת קיץ זוגית או משפחתית, נתון המהווה גידול של 65% בהשוואה ליולי אוגוסט 2022, אז עמד מספר ההזמנות לקיץ על 950, וכ-50% יותר בהשוואה להיקף ההזמנות ביולי-אוגוסט 2019 שעמד על 1,138 הזמנות.
הישראלים מעדיפים מלונות עם פארק מים
אם בקיץ שעבר למלונות המשפחתיים של Louis hotels היו רק 2 נציגויות של מלונות משפחתיים ברשימת 5 המלונות המבוקשים בקרב הישראלים, שהשנה כל שלושת המקומות הראשונים הם של מלונות משפחתיים.
מחיר החדר ירד, משך החופשה עלה
במהלך יולי-אוגוסט 2023 הוציאו הישראלים בממוצע 14% פחות על חדר ללילה כשהסכום הממוצע עמד על 346 יורו לעומת 393 יורו בתקופה המקבילה אשתקד. אך בהשוואה ליולי-אוגוסט 2019 מדובר בקפיצה של 18% במחיר הממוצע של חדר ללילה.
בבדיקה של מספר הלילות הממוצע עולה שבשנת 2019 הישראלים הזמינו בממוצע חופשה בת 6 לילות במהלך יולי-אוגוסט, ביולי אוגוסט 2022 המספר עמד על 4.8 לילות וב-2023 הוא כבר הגיע ל 5 לילות בממוצע.
שני שליש מהישראלים מעדיפים "הכל כלול"
במהלך יולי-אוגוסט 2023 כ-66% מהחופשות שהזמינו הישראלים במלונות של Louis hotels בקפריסין היו על בסיס "הכל כלול" בעוד שבתקופה המקבילה אשתקד הנתון עמד על 52%. העלייה בביקוש השנה בחופשות "הכל כלול" באה על חשבון האירוח על בסיס ארוחת הבוקר, שאשתקד עמדה על 35% והשנה עומדת על 24% בלבד. באירוח על בסיס חצי פנסיון לא היה שינוי מהותי בין יולי-אוגוסט 2022 ל-2023 והנתון עומד על כ-10%.
הכפלה בהיקף מימושי קוד קופון
כ-40% מהישראלים שהזמינו חופשה באתר של Louis hotels במהלך יולי-אוגוסט 2023 עשו זאת באמצעות מימוש קופון הנחה בעוד שבמהלך 2022 הנתון הזה עמד על 20% בלבד. מבין כל ההטבות שמציעה הרשת לישראלים שנרשמו למועדון החברים שלה, ללא תשלום, ההטבה הפופולרית ביותר הייתה 2 ילדים ללא תוספת תשלום שקיבלה 64% מהמימושים, אחריה הטבת לילה חינם עם 28% מימושים ובמקום השלישי שדרוג לחצי פנסיון עם 8% מימושים.