מכירים את הרגע שבו עושים בורדינג לטיסה ונוצר עומס בלתי נסבל בשרוול או במדרגות העלייה למטוס ובמעבר, בגלל שאנשים מסדרים את הציוד ומחפשים את המושב שלהם? ברור שמכירים. ניסוי חדש שמתקיים בשדה התעופה גטוויק בלונדון בודק שיטה חדשה בה כ-300 נוסעים יצליחו לעלו בצורה מהירה ונעימה יותר.
מחפשים לאן לטוס? הכנסו למדריך היעדים של mako
הניסוי - שזכה לשם "בינגו בורדינג" (Bingo Boarding), יעבוד כך שהעלייה למטוס תעשה לפי סדר מושבים ספציפי ומדויק יותר. בניגוד לדרך בה עולים למטוס היום, בה הנוסעים נכנסים בקבוצות לפי השורות בהן הם יושבים (שורות אחוריות, אמצעיות וקדמיות), דבר שלא באמת מצליח לייעל את התהליך, בשיטה החדשה ירדו לרזולוציה יותר קטנה.
כך, תחילה יעלו נוסעים שהזמינו קדימות (כמו היום) וכאלה שצריכים עזרה ולאחר מכן יעלו הורים עם ילדים קטנים. לאחר אלה, העלייה תעשה לפי המושב שליד החלון בשורה האחרונה, המושב שליד החלון בשורה הלפני אחרונה, וכך הלאה עד למושב ליד החלון בשורה הראשונה ואז יעברו למושבים האמצעים לאורך המטוס. סדר העלייה יוקרן על מסך מיוחד וכל אחד יוכל לראות מתי מגיע תור המושב שלו. זה יראה כך:
הניסוי, שצפוי להיערך כחודשיים, נעשה בשיתוף חברת הלואו קוסט איזי ג'ט והמטרה שלו היא להוריד ב-10 אחוזים את זמן העלייה למטוס. בחברות הלואו קוסט, בהן כל רגע שהן לא באוויר הוא ביזבוז כסף, מדובר בזמן משמעותי.
בתום הניסוי, אם יתברר שהשיטה לא מספיק יעילה ינסו לבחון צורת עלייה נוספת, עד שיגיעו לדרך הטובה ביותר לעשות זאת.
"יש לנו אינדיקציות שמעידות שמדובר בשיטה עם פוטנציאל משמעותי להצלחה", מעיד אבהי צ'אקו, ראש תחום החדשנות בשדה התעופה. "מעבר ליעילות העלייה, אנו מצפים שהחוויה לנוסע תהיה הרבה יותר נעימה".
עוד לפני שהתקבלו מסקנות כלשהן, כבר עכשיו נשמעו לא מעט ביקורות שטוענות שהסדר הזה הוא בלתי אפשרי ובלגן גדול יווצר בגלל שאנשים לא יצליחו ליישם אותו ולהיות ממושמעים וסבלניים לתורם.