התחרות ההולכת וגוברת בין חברות התעופה מסביב לעולם מביאה לפתרונות יצירתיים מצד חברות התעופה בהן ניתן לחסוך כסך ולהציע לנו, הנוסעים, כרטיסי טיסה זולים יותר. כך למשל, חברת התעופה קוואנטס איירליינס האוסטרלית הוציאה מכל הטיסות שלה שטסות מעל ליבשה את סירות ההצלה מגומי. חברת GoAir ההודית החליטה להעסיק רק נשים כדי לחסוך במשקל דיילים גברים. חברת יונייטד איירליינס הוציאה את עגלות הדיוטי פרי הכבדות מהמטוסים ויש אפילו חברות שהפסיקו להגיש מנות אוכל חמות, כדי להוציא את התנורים. גם חברת בריטיש איירוויז מצאה פתרון יצירתי והחליטה להוציא זית אחד מהארוחות שלה וכך חסכה מאות אלפי ליש"ט בשנה.
>>לעוד עדכונים היכנסו לעמוד הפייסבוק של mako חופש
ואיך כל זה קשור לנוחות המושבים שלנו בטיסה? מעבר לעובדה הידועה שהכיסאות הולכים ומצטמצמים כדי להכניס יותר נוסעים, אדם בשם וורון שרידהר (Varun Shridhar), שעשה עבודה בנושא במהלך הלימודים שלו, גילה שבזמן שלכל חברה יש דרכים ייחודיות ושונות לחסוך בהוצאות, יש שיטה אחת שמשותפת לכולן: שימוש במושבים קלים הרבה יותר ומרופדים הרבה פחות.
"חברות התעופה מחפשות כל הזמן דרכים להפוך את המושב לקל יותר ובכך לחסוך במשקל, דבר שחוסך בדלק וכתוצאה מכך גם בהוצאות", אומר שרידהר. "הדרך הכי נפוצה היא להוריד כמה שיותר בד ולהפוך את המושבים לדקים יותר".
"יחד עם זאת, מסיבות בטיחותית, כל המושבים מגיעים עם מסגרות אלומיניום עם קצף שמטרתו לעכב בערה. תשלבו את העובדה שהכיסאות לא מרופדים ושיש בהם לא מעט ברזלים תומכים ותבינו שלא משנה מה תעשו, אין סיכוי שיהיה לכם נוח".
בשורה התחתונה: גם אם חברת התעופה בה אתם טסים נחשבת לאיכותית, מומלץ להביא עזרים לטיסה נוחה מהבית, כמו כריות צוור, ריפוד נוסף לישבן וכל דבר שעולה בראשכם ושיכול לעזור.